Sony G400 DODE BEELDPUNTEN

Pagina: 1
Acties:

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Topicstarter
Ik heb al een aantal jaren een sony monitor staan. Dus ik weet dat er 2 lijntjes bij een trinitron zitten. Echter ik heb een klein maandje geleden een Sony G400 gekocht. Nu zie ik vandaag, ik draai voor het eerst iets wits op de achtergrond, dat ongeveer in het midden en rechts ernaast 2 zwarte puntjes zitten. Ik heb al gecheckt of het aan mijn videokaart lag. Niet dus. Puntjes beleven op de zelfde plek. Terwijl het hele beeld bewoog.

Ik heb de leverancier al gemaild, wat kan ik nog meer doen? En wat kan ik verwachten... dat ding is nogal zwaar... zit er bijvoorbeeld onsite garantie van Sony op?

Alvast Bedankt,
Stefan de Konink

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Dat hangt ervan af of je die erbij aangeschaft hebt. Sony biedt standaard 3 jaar fabrieksgarantie, maar onsite kost zo'n 100 gulden meer.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Bij de G400 heb je normaalgezien on-site garantie.

Ik weet echter niet of dat binnen de garantie valt hoor. 3 pixels op bijna 2 miljoen is echt niet veel. Wel vervelend dat die in het midden van het beeld voorkomen natuurlijk.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• ferdinand
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-02-2025
Niet veel? Met een CRT monitor!? Ik vind 1 foute pixel al verkeerd. We hebben het hier toch over een CRT of niet?

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Bij CRT monitoren is de last die je hebt van een dode pixel dan bij een TFT scherm. Bij CRT's blijft een dode pixel immers zwart, wat als minder storend wordt aanzien. Bij TFT's blijven dode pixels wit licht uitstralen, want doorgaans erg vervelend is.

Een 100% perfecte monitor bestaat niet: noch bij CRT's (Eizo, Sony, Philips en al meegerekend), noch bij TFT's... Het is meestal echter zo dat de gebreken niet al te lastig zijn en de monitor toch door de QC (Quality Control) geraakt.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-08 16:50
Misschien zit er iets in de coating? Heeft m'n iiyama ook. iiyama had daar geen boodschap aan omdat het volgens de specificaties acceptabel is :r
Pagina: 1