A7M bios niet flashen met 1005

Pagina: 1
Acties:

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:07
Ik heb nu net me bios geflashed met de "nieuwe" 1005 versie van de bios voor de Asus A7M266. Dit keer zijn het de officiele, ik hoorde dat die beta erg brak was maar dit slaat alles. Dit is dus de final, gewoon te halen bij www.asus.com.

Het verhaal:
Ik ging flashen, alles ging goed, flash klaar, en ik restarten. Mkay tot zover ging alles goed, maar toen ping, windowsnt, ehm waaro is dat dan?? geen idee. Door die bios kon die dus me schijf niet meer goed zien, en windows inkomen was onmogelijk. Crashen dee die om de 3sec, toen heb ik maar ff geboot en de 1003 (was de enige versie die er nog lag) erop gegooit. Dus ik bidden dat die niet een crash ging maken, want zelfs dos crashde om de 3 sec. En boot klaar. EHM JOEPIE. :) Nu doet alles het weer goed. Nu weer ff 1004 erop gooien.

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Tjonge Genotix, goed dat je het zegt. Dan wacht ik nu wel met het flashen van me BIOS. Echt naar voor je, maar gelukkig is het toch nog goed gekomen ;)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
inderdaad ... thx for de tip. Ik heb er ook aan zitten denken om deze biosupdate te gebruiken. Maar goed dat ik het niet gedaan heb :)

• BenJoep
Het echte verhaal is nog wat groter, had geen zin om een super groot iets te schrijven, heb aardig zitten beunen, maar ik ben blij dat die het weer doet. :) Dit is echt weer zo'n streek van Asus die ik niet leuk vind, netzoals die multiplier dipswitch van dit bord afslopen, vind ik ook al zo'n naaistreek. ASUS waar ben je meebezig. Ga binnenkort denk ik maar de Abit KR7 kopen als die uit is.

Ehm 3 replies, en in er staat maar 2 bij?? :? Got weer gaar ofzow.

Verwijderd

Hm, heb nog steeds de volste vertrouwen in ASUS producten, maar dit soort stunts moeten ze inderdaad niet al te vaak gaan uithalen.

GoT doet echt vreemd vandaag, iemand al gemerkt hoe rustig het hier is op het forum :? Krijg bijna kippevel van de kerkhof-sfeer hiero :Z

• BenJoep
Op woensdag 17 oktober 2001 23:38 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
Hm, heb nog steeds de volste vertrouwen in ASUS producten, maar dit soort stunts moeten ze inderdaad niet al te vaak gaan uithalen.

GoT doet echt vreemd vandaag, iemand al gemerkt hoe rustig het hier is op het forum :? Krijg bijna kippevel van de kerkhof-sfeer hiero :Z
Vertrouwens op zich heb ik wel, maar ik heb altijd abit gehad, en op de 1 of andere manier hebben die me nooit van die ongein geflikt. Ik wacht nu op de Abit kr7 en dan ff op een paar reviews, en dan maar is kijken ofdat ik hem ook echt ga kopen. Maar de kans is wel groot, met die A7M valt gewoon niet vatsoenlijk te klokken, en das toch wel erg jammer.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Ik draai hem hier wel prima met een XP, slewrate moet op 1, dit is een nieuwe optie, in het 1005 bios, de default staat op nul en gaf bij mij ook problemen.

Niet op voorraad.

• BenJoep
Op donderdag 18 oktober 2001 00:00 schreef edward2 het volgende:
Ik draai hem hier wel prima met een XP, slewrate moet op 1, dit is een nieuwe optie, in het 1005 bios, de default staat op nul en gaf bij mij ook problemen.
Hey dat heb ik zien staan, maar wat voor problemen waren dat? Ook last van ontzettend onstabiel gedrag, en dat die de hd niet goed zag??

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Op donderdag 18 oktober 2001 00:07 schreef Genotix het volgende:

[..]

Hey dat heb ik zien staan, maar wat voor problemen waren dat? Ook last van ontzettend onstabiel gedrag, en dat die de hd niet goed zag??
Nee, maar ik heb een SCSI HD, dus daar ligt dat misschien wat anders, maar m'n CPU wilde niet op 133 fsb lopen slechts 125 mhz, anders starte windows niet eens, of met registerfouten.

Niet op voorraad.

• BenJoep
Op donderdag 18 oktober 2001 00:42 schreef edward2 het volgende:

[..]

Nee, maar ik heb een SCSI HD, dus daar ligt dat misschien wat anders, maar m'n CPU wilde niet op 133 fsb lopen slechts 125 mhz, anders starte windows niet eens, of met registerfouten.
Ik hou het nog maar ff op 1004, heeft 1005 verder nog dingen die het overwegen waard zijn. Ik zit hier dus met een tb en geen xp..

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb eigenlijk nog niet verder gekeken omdat m'n volgende mobo er snel aankomt, dus ik heb het alleen om de AthlonXP support gedaan.

Niet op voorraad.

Pagina: 1