[RAAR] probleem met installeren asus a7v266

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
hoi

ik zit met een zeeeeer vervelend probleem (er is best wel spoed bij, de pc wordt het weekend opgehaald...)

systeem:
enlight kast 300watt voeding
asus a7v266 mb zonder audio
amd 1.4
512 mb ddr geheugen
ati radeon sdr
soundblaster live player
verder de normale extra's zoals hdd, cd-burner etc.

Het moederbord zit netjes in de kast. Alleen de benodigde gaten zijn vastgeschroefd.
De processor zit er goed in, de koeler zit er goed op (2x gedaan)
De videokaart zit er goed in.

Het Probleem:
Als ik de atx stroom aanzet, dan gaat het ledje branden op het MB. Echter wanneer ik de powerknop aanzet (die aan de voorkant) dan gebeurt er heeeelemaal niets:
Geen piepjes (ja de speaker zit goed), geen spinnende harddisk, niets. Het ENIGE dat gebeurt is dat alle case fans 5% draaien, en dan stilvallen (meer een tikje dan een draai). Vreemd genoeg gaat de fan op de radeon niet mee met de andere fans.

Weet iemand misschien wat hier aan de hand is? Ik ben aan het zoeken geweest maar ik kom er echt niet meer uit (niks te vinden op de asus bagger site en de google groups).

HELP ME PLEASE....

-getekend
gefrustreerde DinoPK

(chmod reset heeft geen nut trouwens, het bios wordt nog niet eens aangesproken.)

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Maakt je mobo niet toevallig ergens contact met je kast ofzo?

[off topic]
Trouwens cool een "chmod" reset >:)
[/off topic]

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Probeer eerst eens een andere voeding.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• pasajo
tja tikfoutje mag toch? :)

mobo maakt alleen contact met de kast op de aanschroefpunten

en ik zou wel alles willen proberen, maar ik heb geen losse 300 watt voeding in huis (en die ga ik zekers niet uit mijn eigen box halen, die heb ik nodig)

zooi is bij informatique besteld dus terugsturen enzo kan alleen daar heb ik dus helemaal geen tijd voor (heb nog 3 dagen...)

• pasajo
*kick*

heeft niemand hier ervaring mee?

• pasajo
hmm alweer onderaan de lijst...
kick2

Verwijderd

Dooie proc? Heb je geen andere proc om erin uit te proberen?

• pasajo
ook al zit er geen processor in dan moet er iets gebeuren toch? er gebeurt helemaal niets.... (zelfs de northbridge fan haalt niets uit)

(en wel een andere processor in het huis ja, alleen laat daar nou net een superorb op zitten en die krijg je er dus echt nooit meer af...)

ik heb het bios gereset, ook geen resultaat...

als er iets kapot is kan het vast wel terug alleen het is dus de vraag wat er kapot is

Verwijderd

wij hebben op de zaak EXACT dezelfde pc gehad... die gaf bij het opstarten "piep piep piep piep piep etc" ... alle onderdelen zijn getest en die deden het... maar samen deden ze het niet...

ik begin nu te twijvelen aan de kast... ik denk dat die ergens contact maakt met het bord ofzo...

Die enlight miditower is trouwens een superkast dus als dat het is dan zou me dat erg tegenvallen en surprisen

Verwijderd

Hmm, het lijkt een geval van kortsluiting van de voeding, heb ik ook wel eens gehad. Als je een beetje handig bent, kun je even doormeten of de ATX stekker op het moederbord geen sluiting maakt ergens. Misschien overbelasting??
Als dit niet het geval is, wordt het een lastige zaak...

• pasajo
Problem 'Solved' (eerder gelocaliseerd..):

Ik heb eigen voeding erop aangesloten en jawel, de fans gaan draaien...
Dus de voeding gaat weer terug naar informatique. (volgende keer trouwens een andere zaak, een verkeerde monitor leveren en nou ook nog een kapotte voeding, kunnen zij natuurlijk ook niks aan doen maar 2 dingen op 1 bestelling is mij teveel...)

Het blijft trouwens wel vaag: de voeding is kapot maar de led op het moederbord deed het wel.. vreemd. Maar goed.

• lama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 09:30
jehebt dus 5V en 12V en als die maar e v beiden levert... ook als die nauwelijks kracht levert gaat er niet meer als een ledje branden, vandaar
Pagina: 1