Zoals het 'beleid' nu is, is dat een first post overbodig is en dus kan hij naar 0 gemodereerd worden. Dat zou betekenen dat de powermod deze reacties niet gaat verwijderen...
Ik denk dat je die tag niet moet gaan weggooien. Er zijn drie soort first posts mogelijk:
• Iemand wil graag als eerste een post plaatsen en doet dat door snel een totaal overbodige reactie te plaatsen.
Zo'n snelle processor zou ik ook wel willen hebben. 
Dát is naar mijn mening de originele first post, die dus naar 0: first post gemod moet worden.
• Hetzelfde als het eerste geval, maar de poster laat ook nog eens merken dat de first post zijn doel was en vermeldt daarom 'first post' (onderaan) in zijn reactie.
In dat geval zouden we kunnen afspreken dat deze zin door een PM wordt weggeëdit (net zoals bij onnodig commentaar op moderaties), waardoor de reactie zelf in de eerste categorie valt.
• De user post alleen 'first post' en verder helemaal niets. Ik schaar dat altijd onder de noemer
broad request for trivial follow-up postings en daarmee is het dus een troll.
Stel dat er op T.net n.a.v. de invoering van de PM een waarschuwings- en banbeleid ontstaat, moet je met dit soort gevallen rekening houden.
Het enige wat je kunt overwegen is de 'first post'-tag gewoon weggooien en alle first posts met overbodig te modden. Dat zou je IMO alleen moeten doen als die tag je echt in de weg zit; zeker omdat we die tag ooit gehad hebben, denk ik niet dat het verwijderen ervan zou bijdragen aan de vermindering van het absolute aantal first posts.
Never stop seeking what seems unobtainable...