eigen server via huurlijn...

Pagina: 1
Acties:

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Stel dat ik bij KPN een 2 Mbit huurlijn zou huren, en daarop een eigen server zou aansluiten, waar zou ik dan het IP-adres van die server vandaan moeten toveren?
Moet ik me dan bij een of andere instantie aanmelden?
IP-pool reserveren ofzo??

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Bij de installatie van de lijn krijg je van KPN een aantal (zou je af kunnen spreken, weet niet of dit vast staat) ip adressen. Wat de adressen precies worden weet ik niet, maar dat is hun probleem.

Informeer anders even bij KPN..

• DPLuS
  • Niet online
Die servicez.org, draai jij die ook op een eigen server?

Heb je die bij een ander bedrijf staan, of heb je zelf een huurlijn??

• jep

jep

Op een eigen server op een huurlijn van mijn werk, vandaar :)

Wij mochten kiezen hoeveel ip's we nodig hadden.. mijn baas riep 40 en dat was prima.

Bij KPN weet ik 't alleen niet, maar tot zover mijn ervaring :)

Verwijderd

Zoals al gezegd, als je een huurlijn wilt hebben via KPN regelen zij de ipnummertjes.

Echter, doe dit niet :) Onze 64kbit/sec huurlijn kost Fl 1100,-- ex btw per maand. Ongelimiteerd traffic, dat wel.

Wat een stuk intressanter is, is bijvoorbeeld een 512kbit Synchrone ADSL lijn. Bv via www.supportnet.nl (zij zijn reseller van BBned). Een 512kbit up/down kost je daar op EnterpriseNiveau ( 99.9% uptime garantie net zoals bij een huurlijn) ~Fl 725,00 ex btw per maand. Scheelt je 400pieken en je lijn is 8x sneller.

En vandaag belde een verkoper van eea toko op, die vertelde mij dat een 2mbit lijn 2.000euro/maand kostte bij ze. Het is maar even dat je het weet :)

• DPLuS
  • Niet online
Heb je enig idee wat zo'n 2 Mbit huurlijntje per maand kost?
Ben ik wel nieuwsgierig naar, en op kpn.nl kan ik niets vinden...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:45
Op woensdag 17 oktober 2001 22:00 schreef DPLuS het volgende:
Heb je enig idee wat zo'n 2 Mbit huurlijntje per maand kost?
Ben ik wel nieuwsgierig naar, en op kpn.nl kan ik niets vinden...
Afhankelijk van afstand dichtsbijzijnde POP (Point of presence) tot jou. Beste wat je kunt doen is zoiets niet direct zelf bij KPN regelen.
Bel/mail/fax een provider met een eigen landelijk netwerk (UPC/Versatel/Worldcom/etc./etc.) en laat hun ook de lijn regelen. Zij krijgen vaak leukere kortingen bij een KPN/UPC als jij.....

Verwijderd

Ik heb even de KPN prijsjes opgezocht, staan gewoon op Inet namelijk.

http://www.internetdiensten.nl/access_services/prijzen.html

Dat is de prijslijst en anders gewoon even van het begin van de website rondloeren.

Bij de bedragen die je hier ziet moet je dus nog een xxxx bedrag rekenen per maand voor de carrier aansluiting e.d. (bij onze 64kbit huurlijn is dat rond de 500/maand, dus dan krijg je 600/maand voor je verkeer en dat je een huurlijn hebt en dan nog eens 500/maand voor je aansluiting op hun netwerk).

• jep

jep

Ga er maar vanuit dat je een stukkie boven de 5 mile uit komt..

Verwijderd

Ik wordt nu toch steeds blijer met mijn internet verbinding. Nu met de studenten flat 10mb/sec. Met mogelijkheden voor eigen server. En in november 1 Gb/sec!!! :9~ ook gedeeld maar je houdt toch al gauw 2 MB/sec voor jezelf over 8-)
Met natuurlijk onbeperkt dataverkeer *D

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

Als je die huurlijn alleen neemt om je servertje te hosten, dan kan je in 99 van de 10x beter je server colocaten bij een provider. Is goedkoper, sneller, en betere garanties.

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• jep

jep

En een hoop meer nachten voor jezelf waarbij je anders op kantoor zit te stressen :P

• Macros
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:28

Macros

I'm watching...

offtopic:
[quote]
Synchrone ADSL
[/quote]

Das onzin :)
De A in ADSL staat voor asynchroon (of hoe je het ook schrijft ;))
Je moet dus hebben SDSL :)

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

• Mark
Als je even snel wilt uit rekenen wat de lijn je kost:

Rekenprogramma KPN

Hiermee kun je kale lijnprijzen uitrekenen. Je moet begin + eindcentrale invullen. Pak hiervoor je eigen centrale + de dichtsbijzijnde grote stad (waar zich een POP bevind van een major ISP).

Kan je wel vertellen dat wij fl 7000,- kwijt zijn voor een 2Mbit lijn van UPC naar de UU-net POP (welke 15 kilometer verderop ligt) en het UU-net abbo voor een bandbreedte van 1 Mbit (dit is dus wat wij gemiddeld over het kabeltje mogen trekken).

Wil je zoiets gaan gebruiken voor hosting kun je inderdaad beter een server bij een colo boer zetten (hier betaal je 175 - 300 piek per maand).

• jep

jep

Op woensdag 17 oktober 2001 23:28 schreef RedRoon het volgende:
Als je even snel wilt uit rekenen wat de lijn je kost:

Rekenprogramma KPN

Hiermee kun je kale lijnprijzen uitrekenen. Je moet begin + eindcentrale invullen. Pak hiervoor je eigen centrale + de dichtsbijzijnde grote stad (waar zich een POP bevind van een major ISP).

Kan je wel vertellen dat wij fl 7000,- kwijt zijn voor een 2Mbit lijn van UPC naar de UU-net POP (welke 15 kilometer verderop ligt) en het UU-net abbo voor een bandbreedte van 1 Mbit (dit is dus wat wij gemiddeld over het kabeltje mogen trekken).

Wil je zoiets gaan gebruiken voor hosting kun je inderdaad beter een server bij een colo boer zetten (hier betaal je 175 - 300 piek per maand).
Zijn we toevallig collega's? :+

• Mark
Op woensdag 17 oktober 2001 23:30 schreef j3p het volgende:

[..]

Zijn we toevallig collega's? :+
Ik gebruik UU-Net netwerk, jij UPC.....En ik heb een heel C-klasse IP adressen en jij maar 30 >:)

Lijkt me niet dus ;)

• jep

jep

patser :P ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 23:27 schreef Macros het volgende:
offtopic:
[..]

Das onzin :)
De A in ADSL staat voor asynchroon (of hoe je het ook schrijft ;))
Je moet dus hebben SDSL :)
Wat ik dus aangaf is een 512/512kbit lijn. En toevallig is dat ook ADSL, dat zijn up en downstream nu hetzelfde is, is 'toeval'.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:17

BrZ

Op woensdag 17 oktober 2001 23:55 schreef RainbowBears het volgende:

[..]

Wat ik dus aangaf is een 512/512kbit lijn. En toevallig is dat ook ADSL, dat zijn up en downstream nu hetzelfde is, is 'toeval'.
ehmz nee, natuurlijk niet :P
ADSL heeft geen gelijke up en downlaodsnbelheid (daarom is het asynchroon), als die wel gelijk zijn is het synchroon, SDSL dus... kan zijn dat de techniek erachter hetzelfde is als ADSL, maar het is niet asynchroon en dus geen ADSL ;)

Maar goed, daar gaat het hiero niet over ;)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ADSL en SDSL zijn technisch verschillend.

Als je de snelheid van ADSL begrenst op 512/512 of beter X/X (Waarbij X maximaal 1024) dan zou je kunnen spreken symetrische adsl lijn.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 02:37 schreef little_soundman het volgende:
ADSL en SDSL zijn technisch verschillend.

Als je de snelheid van ADSL begrenst op 512/512 of beter X/X (Waarbij X maximaal 1024) dan zou je kunnen spreken symetrische adsl lijn.
En dat bedoel ik nou :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 17:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

..En ik heb een heel C-klasse IP adressen en jij maar 30 ..
Ach, wij hebben binnenkort een 10Mbit lijn naar het internet, en ik denk dat als ik ga zoeken in laden en kasten dat we iets van 260000 geregistreerde IP adressen hebben op het internet..
Daar gebruiken we er vast en zeker 100 van >:)

Mar om op het topic terug te komen, de lijn van de KPN is alleen maar de synchrone verbinding..zonder IP adressen of internet verbinding. Je zal nog een contract moeten hebben bij een ISP voor een bepaalde bandbreedte..
Nee, DSL (ADSL of xDSL whatever) is denk ik een betere/betaalbare oplossing..

gr
CJ

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waarom doe je gewoon server zetten @ TeleCity
Is toch veel cheaper en je hebt dan voor fl 1100 aardig wat ip's en servers hangen :P

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:02 schreef T.I.M het volgende:
Waarom doe je gewoon server zetten @ TeleCity
Is toch veel cheaper en je hebt dan voor fl 1100 aardig wat ip's en servers hangen :P
Niet als je die pc's thuis naast je wilt hebben staan :)

• ijdod
  • Laatst online: 01-05 07:42
Het hangt ook van je eisen af. Een vaste lijn (zoals KPN Digistream, enz) is toch een ander product dan een xDSL verbinding.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• T.I.M
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:10 schreef TheNarfstyler het volgende:

[..]

Niet als je die pc's thuis naast je wilt hebben staan :)
Uhm.. liggen ze in je bed >:)
nee...dus beter een vriendin in huis dan je server al geven die ook aardig wat hitte :+

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:50
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:29 schreef ijdod het volgende:
Het hangt ook van je eisen af. Een vaste lijn (zoals KPN Digistream, enz) is toch een ander product dan een xDSL verbinding.
Juist

em net een vaste verbinding heb je 99% uptime (het ligt niet aan de verbinding iig)

Met DSL heb je ALTIJD wel eens storingen....
(nouja, storingen...je hebt dan een abbo wat NIET bedoelt is voor webhosting, en dus ook af en toe down kan zijn..je betaald ook niet voor 100% uptime)

• Knakker
  • Laatst online: 03-05 11:06
Wat zou een 2 mbit leased lijntje bij Trueserver kosten? NewAgePerformance - laat je licht erover schijnen ;)

Geef mij maar een Warsteiner.

• Mark
Op vrijdag 19 oktober 2001 22:25 schreef Knakker het volgende:
Wat zou een 2 mbit leased lijntje bij Trueserver kosten? NewAgePerformance - laat je licht erover schijnen ;)
Zolang Trueserver afhankelijk is van lijnen van derde (KPN/UPC/Versatel/Essent) praat je over marginale verschillen (of je moet toevallig in/bij telecity zitten).
Pagina: 1