Toon posts:

php mysql connectie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb php na een jaar weer opgepakt en loop tegen hetzelfde probleem aan als vorig jaar. Ik gebruik het op windows me met pws. Alles werkt met asp prima. Met php werkt het prima totdat ik het aan mysql wil koppelen.
Het werkt gewoon niet.

Na het zoeken op got denk ik dat php de myqsl "taal" niet snapt. met de phpinfo() krijg ik de onderstaande mysql info. Is dit goed? Of zit er een configuratiefout in.

Via mysql lukt het aanmaken en beheren van databases wel. Alleen via php lukt het gewoon niet. Ik heb php al enkele malen opnieuw geïnstalleerd, maar ik krijg nooit de vraag van mysql ondersteuning ja/nee. Doet hij dit dan auto?

gaarne help. hier volgt de phpinfo

MySQL Support: enabled
Active Persistent Links: 0
Active Links: 0
Client API version: 3.23.32

Directive : Local Value : Master Value
mysql.allow_persistent : On : On
mysql.default_host : no value : no value
mysql.default_password : no value : no value
mysql.default_port : no value : no value
mysql.default_socket : no value : no value
mysql.default_user : no value : no value
mysql.max_links : Unlimited : Unlimited
mysql.max_persistent : Unlimited : Unlimited

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
persoonlijk kies ik voor een apache server..deze is vrij simpel aan te passen zodat php er ook op draait (in de vorm van een php-module)...dan kun je heel simpel met je php-code connecten met de mysql-server,,

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 22:46

Apache

amateur software devver

ik neem aan dat je dit onder windows wil doen?

dat betekend dat je waarschijnlijk de precompiled php binary gedowload hebt en die heeft support voor dingen die de persoon die het gecompiled heeft op zijn pc had, dus ook zijn mysql versie enz, misschien kan je proberen om php zelf te compilen (cygwin ofzo?)

Mijn ervaring met webserver/php/mysql onder windows is al vrij lang geleden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Topicstarter
Die Apache server, die kan ik toch niet onder windows 98 of me installeren?

Ik heb mijn huidige php van de php site gedownload. Ik weet dus niet of die goed " voorgecompileerd" is (of zoiets)

Verwijderd

Ik heb ergens nog een zipje staan die je gewoon moet uitpakken naar de C-schijf en die dan alles (Apache, PHP, mySQL, GD etc.) helemaal in orde makkt.

Ik zoek het ff op...

Verwijderd

Hier heb ik het:
Instructies
Met dit pakket kunt u uw eigen webserver en database draaien. Hoe gaat u te werk?
1. Download het bestand en pak het uit op uw c-schijf. Het is belangrijk dat u het bestand uitpakt in 'c:\' anders zal de configuratie niet werken.

2. Na installatie zijn er een aantal mappen aangemaakt; c:/phpdev3/etc. Pakt u de bundel op een andere plek uit dan zal het geheel niet werken.

3. Ga na het uitpakken naar de map c:/phpdev3/ en dubbelklik op het bestand '95_98_start .bat'.

4. Open daarna uw browser en typ het volgende in: 'http://localhost'
Dat is alles. Verdere instructies vind u op die plek.
Dit installeert dus:
Scripttaal
PHP, de Hypertext Preprocessor, is een scripttaal die u kunt gebruiken om uw webpagina's dynamisch te maken.
Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/internet/cursus/php/php.jpg

Webserver
Om te kunnen werken met PHP -of iedere andere server-side taal- hebt u een webserver nodig. De Apache webserver is de populairste server van het ogenblik; hij stuurt ruim 60% van alle websites aan.
Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/internet/cursus/php/apache.jpg

Database
Om databaseapplicaties te kunnen bouwen hebt u -vanzelfsprekend- een database nodig. MySQL werkt prima samen met PHP en de Apache webserver.
Afbeeldingslocatie: http://www.computertotaal.nl/internet/cursus/php/mysql.jpg
Hier is dan de link naar het zipje. Hij is 8.89MB btw.

Oja, dit alles komt van C!T

Verwijderd

Topicstarter
Dank je, Ik heb hem zojuist geïnstalleerd en de door C!T bijgeleverde testen om de verbinding tussen php en mysql te testen werkten. Ik heb nu geen tijd om er verder mee aan de slag te gaan, maar van het weekend heb ik wat te doen.
Bedankt voor de download.
Pagina: 1