Korte afstandsmuis (Log.Opti.Wireless).

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Jaja ... en dat allemaal op 1 regeltje ;)

Het probleem:
Ik heb een gloednieuwe out off the box Logitech Cordless Mouseman Optical (de bekende blauwe).
Alleen, hij wil heeeel dicht bij z'n ontvanger staan.
Alsie te ver uit de buurt is, zien ze elkaar niet meer.
En de afstand is kort, heeeel kort.

De afstand waarbij ze elkaar niet meer zien is bij ca. 30 tot 40 centimeter (mijn 2 handen passen er niet eens tussen!).

Dingen die ik geprobeerd heb:

- Muis hangt aan een switchbox . Niet zo'n goedkope, maar een dure, die scrollmuizen gewoon ziet.
Echter herkende de software wel een PS/2 muis, maar niet de juiste.
Muis rechstreeks op de PS/2 poort aangesloten. Word wel herkend als juiste muis, maar nog steeds zelfde probleem.

- Andere batterijen. Zowel meegeleverde set, als nieuwe worden door software als volledig vol bestempeld.

- Muis op USB aangesloten. Geen enkele verbetering.

- Muis zonder verlengkabel aangesloten (zowel switchbox, als rechtstreeks). Geen verbetering.

- Geprobeerd van kanaal te switchen. Echter als ik in de config ophet knopje druk, zegt de software dat ik het via de connect knpojes moet doen.
Zodra ik dat doe, zegtie dattie een nieuwe muis vind (juiste benaming), maar wederom op kanaal 1.

- Ontvanger van draadloos toetsenbord (safeway) in een metalen kast gezet. Dit heeft dit gevolg dat ontvanger en toetsenbord elkaar niet meer zien, en dus niet kunnen communiceren.
Geen enkel effect.

- Toetsenbord vanaf PS/2 getrokken (zender krijgt nu geen stroom meer) en toetsenbord in een totaal andere kamer gelegd, zodat er geen enkele communicatie meer kon zijn.
Geen enkel effect.

Het probleem is, hij werkt perfect (geen schokken ofzo , zoals je in alle andere topics leest). maar als de afstand tussen muis en zender te groot word, is de verbinding weg (muis beweeg ik, rode lampje reageert van de muis, maar op de PC gebeurt niets.

Probleem doet zich zowel met als zonder orignele drivers voor, alsook meteen vanuit DOS (lees: BootMagic).

Dit kan toch niet normaal zijn ?!?!?
De zender van m'n keyboard staat normaal ACHTER een 21" volledig uit zicht zonder enkele probs.

De site van logitech meld hij tot 6 voet moet kunnen (6 voet?!? er passen nog niet eens 2 handen tussen :( )

Wie-o-Wie weet een antwoord op dit raadsel?

* Koffie heeft de search gebruikt, maar niet gevonden

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Het word nu nog gekker.
Voor de zekerheid de muis maar meegenomen naar m'n werk.
Muis aan PS/2 poort gehangen, PC aan .... en werken!

Je zou het eerder andersom verwachten, wan hier staan zat apparaten die storingen opleveren.

Maar goed, de apparatuur in de omgeving van de muis thuis (dat rijmt).

De PC zelf
Draadloos toetsenbord
Switchbox
Stereo-toren (geen effect met aan/uit)
Een server met externe tape unit
21" NEC
19" kast (staat PC in, switchbox e.d.)

De kamer op werk waar hij het WEL doet:
stuk of 10 monitoren
enkele TFT's
stuk of 4 laserprinters
radio
stuk of 20 PC's
Fax

* Koffie snapt er nu helemaal niets meer van .... :'(

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Dus je hebt 2 draadloze apparaten.

Probeer het ontvangst kastje is een eind vandaan ja andere kastje te plaatsen. Of iig uit de buurt van je monitor.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
[..]
- Toetsenbord vanaf PS/2 getrokken (zender krijgt nu geen stroom meer) en toetsenbord in een totaal andere kamer gelegd, zodat er geen enkele communicatie meer kon zijn.
Geen enkel effect.
[..]
Geen effect :( Ik zal vanavond nog eens gaan testen met het e.e.a.
Iemand enig idee hoe je van kanaal kan zwitchen met die muis ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Waarop gebruik je je muis(welke ondergrond)
Zet je ontvanger es rechtop kan ook schelen
Zet je ontvanger OP je monitor.

Gooi die switchkast der es helemaal vanaf.

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Ontvanger al rechtop en op z'n kop gehad.
Het is een houten bureau, maar probleem doet zich ook voor met een muismat.
Ontvanger op monitor gaat niet lukken.
HEt is namelijk een 21" monitor, dus dat verschil van boven moni, naa bureau is al te groot om de muis niet meer te laten werken.

Net nog Logiech aan de lijn gehad.
De software zegt namelijk dat je een kanaal kan wijzigen, echter dit lukt niet.
Als ik via de regitstry het kanaal van 1 naar 2 wijzig en weer boot staat 'ie gewoon weer op kanaal 1.
De helpdesk medewerker van logitech gaf aan dat deze als het goed is maar 1 kanaal heeft.

Ik he de switchbox er al uit gehad. Ook al de muis rechstreeks op de USB aangesloten.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is een draadloze Grundig telefoon die redelijk in de buurt staat.
n heel heel misschien de 19" kast die er vlakbij staat (als daar de ontvanger van het toetsenbord inligt werkt het toetsenbord niet meer).

De enige tip (naast terugbrengen en ruilen voor een muis met draad) die logitech heeft, is het plaatsen van de ontvanger ONDER het bureau (geplakt) op de plek waar mijn muis komt te liggen |:(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-08 15:13
Een monitor stoort ONTZETTEND met een draadloze muis/ttb (ervaring :9 ) probeer de ontvanger een sop een andere plek te leggen. (De mijne hangt aan het plafond. geen enkel electrisch apparaat binnen 1m en hij werkt perfect.)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Je toetsenbord is een zender, het kastje dat je aan je ps/s aansluiting hangt een ontvanger. Ik heb zelf in een kleine ruimte 2 21 inch monitoren, 2 siemens draadloze telefoons en 3 draadloze logitech desktops. de ontvanders liggen bij mij naasr de compter op de grond zodat de computer de straling van de ander desktops afschermt. Ik heb nergens problemen mee. Aan een computer hangt nu zelfs een ifeelmouse en een optical draadloze en dat gaat prima. Iets stoort er dus bij jou geweldig. Een manier om uittezoeken wat dat is kun je met eeen laptop. sluit daar je draadloze muis op aan en kijk welk component stoort door ze omste beurt uitteschakelen (monitor, keyboard, computer in 19 inch rack, draadloze telefoon incl basisstation) etc. Succes

Do as I say, don't do as I do.

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 12:15 schreef Bart-01 het volgende:
[..[
Een manier om uittezoeken wat dat is kun je met eeen laptop. sluit daar je draadloze muis op aan en kijk welk component stoort door ze omste beurt uitteschakelen (monitor, keyboard, computer in 19 inch rack, draadloze telefoon incl basisstation) etc. Succes
Dat was precies het idee wat ik in gedachten had voor vanavond :+
Het enige wat ik kan bedenken is m'n telefoon, die 21" zie ik niet als storende factor hier op m'n werk staan meerdere 21" buizen te brommen).

ThX iig !

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
:( :(
Het wordt er niet beter op.
Net even getest. Ik heb mijn 21" uitgezet, mijn grote server uitgezet (dijk van een kast) en de draadloze telefoon uitgezet.
Geen enkel effect.

Muis op laptop aangesloten, op de hele zolder verdieping zelfde probleem.
Één verdieping lager .... zelfde probleem.

Laptop mee naar beneden.
Het word iets beter, maar om nou te zeggen, een lange afstand nee... niet echt.

Vanmiddag op werk gestest, zender achter stapel PC's met de muis een kleine 3 meter verderop achter een 21" still geen enkel probleem.

* Koffie woont op aarsdtralen ofzo :(

Braaikamer - Smoke&BBQ

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

woon je onder hoogspanningsmast ofzo?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
* Koffie kijkt naar boven en denkt van niet.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Naast electriciteitshuisje of naast radiozendmast? is jouw buurman een piraat ofzo? :)

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
... naast spoorbaan, maar daar zitten nog 2 grote huizen, een straat en een berm tussen.
M'n draadloze toetsenbord heeft nergens last van.

Buurman heeft ook geen rare sateliet op z'n dak staan ofzo :+

Braaikamer - Smoke&BBQ

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Woon je in omgeving zoetermeer ?

Verwijderd

Als ik jou was zou ik naar Logitech bellen.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 22:49 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Als ik jou was zou ik naar Logitech bellen.
Heeft ie al gedaan
Pagina: 1