[sql] Algemene gui voor db onderhoud..

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik ben op zoek naar een tool voor een van onze knowledge ingenieurs waarmee je databases kan aanspreken. Je moet vanuit de tool (ongeacht de db) tabels en colums kunnen creeeren en verwijderen, records toevoegen en verwijderen en relaties toevoegen verwijderen. Omdat we zometeen op allerlei verschillende databases gaan draaien (access, sybase, interbase etc etc) hebben ze geen zin om elke keer een nieuwe interface te leren. Is er misschien niet 1 algemene voor? Want al die sql databases kun je toch wel in sql aanspreken. Heeft iemand misschien hier wat advies over?

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Toevallig is er niet op www.javalobby.org een discussie over, daar staan een aantal links is naar dergelijke tools. Er zijn wel enkele oplossingen voor JDBC databases, maar subliem zijn ze geen van allen.

Het grootste probleem is dat er nogal wat diversiteit is in de ondersteunde data-typen (althans, daar heb ik zelf de meeste problemen mee).

Zelf gebruik ik alleen een klein zelfgemaakt tooltje om queries of updates uit te voeren. SQL queries kan je opslaan in files en resultaten kan je exporteren naar allerlei formaten. Uiteraard generiek voor alle JDBC ondersteunende databases. Ik hoef nu in ieder geval nooit meer op zoek naar een admin tool voor elke database waarmee ik werk...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Als het om mySQL gaat, weet ik een hele goede (en bekende):

phpMyAdmin

Dit werkt (zoals de naam al zegt) met php.
phpMyAdmin is intended to handle the adminstration of MySQL over the web. Currently it can:

create and drop databases
create, copy, drop and alter tables
delete, edit and add fields
execute any SQL-statement, even batch-queries
manage keys on fields
load text files into tables
create and read dumps of tables
export data to CSV values
administer multiple servers and single databases
Download

• RemcoX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-02 20:05
Op donderdag 18 oktober 2001 10:20 schreef Blackwater het volgende:
Als het om mySQL gaat, [...]
Daar gaat het niet om.

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik vind "SQL Explorer" wel handig. zit Bij C++ Builder (misschien bij de BDE als je mazzel hebt), en is een win32 programma. Kun je ODBC dingen mee aanspreken, en heeft ook native drivers voor MSSQL, Paradox, DBase, Interbase e.d. Overigens zul je voor tabellen maken gewoon met CREATE e.d. moeten werken. kweet niet of je dat wilt.

• im_ik
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2025

im_ik

dat ben ik dus

IK zelf gebruik wel een ODBCT32.exe ( hier te vinden.)
Het heet "Oracle ODBC Test"
Het werkt met echt allen odbc-drivers :)
(kwam pas een ODBC-driver tegen die geen ResultSet ondersteunde *snif* daar ging me java oplossing :(
En je kan je DB bewerken met rawe sql-queries.
Hij gaat allen niet verder dan 100 collums.

Maar voor een front-end GUI er voor ik heb het nog niet tegen gekomen. :'(

Ik denk dat je er zelf eentje in elkaar moet draaien voor de DB als je er een mooi'e GUI omheen wilt.

Atari Terminator AI - LegoBlockX3 = ᒢᐩᐩ.ᒡᒢᑊᒻᒻᓫᔿ.ᣳᣝᐤᣜᣳ.ᐪᓫᣗᔿᑊᣕᣔᐪᐤᣗ.T008ᖟ

Pagina: 1