OS voor Muziekspelen

Pagina: 1
Acties:

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
Moi!

Ik heb een Pentium I 133 MHz tot mijn beschikking en daar moet een OS op om MP3's en CD's mee af te spelen. Dat is ook de enige functie die de bak zal hebben, dus helemaal geen internet of wat dan ook. Welk OS zal ik erop zetten? Ikzelf d8 aan linux (mandrake)?

Het OS moet fool-proof zijn (of te maken zijn)
Gratis
Compact
Stabiel

Het is voor op een studentenvereniging --> dus echt fool-proof

Nog andere tips o.i.d ? BeOS ofzo misschien?

• Apache
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

linux, debian, mpg123

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Jack Flushell
  • Laatst online: 02-08 07:34
Op woensdag 17 oktober 2001 20:13 schreef Apache het volgende:
linux, debian, mpg123
Bedankt vooe je serieuse reactie. :(
Er moeten natuurlijk grafische playlists te maken zijn zoals met WinAmp en XMMS.... zodat iedereen het snapt

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het beste lijkt me een zo klein mogelijke distributie (als je er mee kunt werken lijkt me een geminimaliseerde debian een goed idee) met daarop een mp3-player en een scriptje dat liedjes laat selecteren. Vervolgens laat je maar 1 virtuele console draaien en daar zet je dan dat scriptje op met in de inittab een 'respawn'. Op die manier krijgt niemand ooit een console en kun je echt alleen maar liedjes afspelen. Niet vergeten ctrl-alt-del uit te schakelen en de kast zelf buiten bereik zetten (in een kast of zo...) en het geheel is volgens mij redelijk fool-proof.

* odysseus bedenkt dat het wel zo handig is om ergens een tweede console klaar te zetten, anders kun je geen onderhoud meer plegen. Neem tenminste aan dat er geen netwerkkaart in komt. Of je zou moeten resetten en dan runlevel 1 geven bij lilo, dat kan natuurlijk ook. Kan me zo snel geen mogelijkheden voor de geest halen om dat systeem dan nog onderuit te halen, maar zeker weet je het nooit: de mens blijft onvoorstelbaar ingenieus in het bedenken van onlogisch dingen :)

[EDIT: ehm, dan snapte ik het ook niet. Sinds wanneer is een ncurses interface of iets in die trant niet genoeg meer? In dat geval wordt het wat lastiger. Je hoeft ook niet direct zo aangebrand te reageren eigenlijk...hij probeerde ook maar te helpen...]

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Lijkt me dat je zoiets zoekt.

Verwijderd

gozer die ik ken (gilles op GoT) heeft ook zo'n mp3 speler bak. heeft een php scripje gemaakt dat mensen via een web page kunnen voten voor het volgende nummer uit een playlist.
werkte op een LAN perfect.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 17 oktober 2001 20:21 schreef Jack Flushell het volgende:
Bedankt vooe je serieuse reactie. :(
Er moeten natuurlijk grafische playlists te maken zijn zoals met WinAmp en XMMS.... zodat iedereen het snapt
Wat is het probleem van Apache's post? Los van ontbrekende beargumentatie...

En als het grafisch moet...
Een X met daarop xmms? Ik zou zeggen: geen toetsenbord eraan, dan kan niemand op control-alt-backspace duwen (en ja, dat is uit te zetten, maar een toetsenbord lijkt in het geval van xmms toch overbodig), en dan xmms laten respawnen als het afgesloten wordt.
Xmms kan zelf plaats/windowsizes onthouden, en met xsetroot (oid) kun je nog iets leuks met de achtergrond doen.
En dit is allemaal behoorlijk compact en licht te realiseren op Debian of Slackware (ook op andere distro's uiteraard, maar de meeste zijn niet zo gericht op dit soort toepassingen).

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het lijkt mij niet zo moeilijk..

Je pakt Slackware, compileert XFree, bouwt een hele eenvoudige Gnome (alleen Gnome basis libs, Gnome core progs en Sawfish) en XMMS.
Klaar is kees... bij booten met GDM automatisch grafisch booten & inloggen en zo configgen dat je meteen XMMS voor je neus hebt :)

• Ronald
  • Laatst online: 23:35
hihi xmms in inittab voor het gdm runlevel :D

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Pagina: 1