Ruzie met Plextor: kan niet lezen

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Ik heb enorme ruzie met m'n brander. Tot nu toe heb ik er alleen nog maar CD's mee gefikt, en dat gaat errug goed. Maar vandaag wilde ik een CD lezen, maar dat blijkt onmogelijk.

Alle soorten van rippen (easy cd creator 5.02d, CloneCD 3.0.9.1, etc.) zorgen ervoor dat m'n IDE bus dichtslaat. Dit houdt in dat alles wat schijfactiviteit nodig heeft het niet meer doet. De rest draait nog gewoon. Maar dit duurt eeuwig (m.a.w, na een tijdje is harde reset nodig omdat alles hangt omdat het IDE bus activity nodig heeft).

Brander: Plextor 24/10/40 (1.02)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Hoe staan je brander, cdromspeler, hd aangesloten, master/slave?
Heb je ook ForceAspi programma gedraaid?

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
IDE Controler van mobo:
Primary Master: Harddisk 1 (20 GB IBM)
Secundary Master: CD-Rom (Aopen 36x)
Primary Slave: DVD-Speler

Promise ATA 100 Onboard IDE Controler:
Primary Master: Harddisk 2 (45 GB IBM)
Primary Slave: Harddisk 3 (45 GB IBM)
Secundary Master: Plextor 24/10/40

Heb geen forceASPI gedraaid, maar de normale Adaptec ASPI32.exe.

Het punt is dus niet dat ie het niet doet, maar dat ie niet leest. Want hij brandt als de beste: heb al heel wat CDs op 24x weggefikt zonder ook maar 1 onderzetter te creeeren :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
hehe
ik heb dus hetzelfde probleem:

zie een paar topics beneden
[topic=290804/1/25]

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Mag ik hieruit concluderen dat verder niemand dit probleem heeft of heeft gehad en er een oplossing voor weet? Dus bij iedereen werkt het altijd meteen?

Is het nodig om plextools te installeren? Dat heb ik nl. nog nooit gedaan..

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
gewoon gebruik maken van de garantie... volgens mij is dat namelijk perfect geregeld daar. Kijk maar eens op http://www.plextor.be/Nederlands/technical/rma.html.

Ik heb het vandaag ook gedaan.

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Mwa, ik heb het idee dat het niet aan de fikker zelf ligt. Ik kan me niet voorstellen dat ie de ene na de andere CD op 24x zonder problemen bakt maar verder kapot zou zijn..

Pagina: 1