[FPS1000]Maar 2 speakers werken niet...

Pagina: 1
Acties:

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zit er nu echt al heel lang mee en elke keer dan geef ik het op. nu vraag ik het toch maar eens hier ;)

ik heb de search gebruikt en vond niks....maar dit is het probleem :

ik heb dus een FPS1000 speakerset van Creative Labs en 2 speakers weigeren gewoon :? ik heb in windhoos de speaker configuratie al gezet naar
Quadrophonic (ofzow :P ) maar dat levert niks op.....
het werkt gewoon nie, ik heb geen driver cd meer (die had ik eens uitgeleend, die gozer is verhuisd naar canada, en daar ligt me cd dus ook....)

er zijn zowieso geen xp drivers en op de site vind ik niks dat die nog komen dus ik zie het somber in.... :'(

ik heb een PCI128 namelijk (een bulk maar wel 4 speakers support). ik snap er geen ********** van, waarom willen die 2 speakers niet?

ik heb dus :

- Windows XP Professional
- Creative Labs PCI 128

voor de rest zie hieronder :

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

sb 128 pci heeft toch nooit 4 speaker support?

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 20:02 schreef Apache het volgende:
sb 128 pci heeft toch nooit 4 speaker support?
sommige wel, sommige niet.

Als ik erbij zet dat ik het wel heb is het een beetje nutteloos om te zeggen dat ze het nooit hebben IMHO, no offence

Verwijderd

Dat ligt dus aan de drivers voor winxp.

Ik weet zo niet welek drivers je hiervoor moet hebben.
De liveware 3 :? voor winxp is wel uit. Maar ik weet niet of jij deze ook kunt gebruiken.

Er zijn meerdere postings geweest met dit probleem

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Bij mij weigert mijn geluidskaartje ook wel s m'n achterste 2 speakers aan te sturen, omdat m'n XP (2600) op 'de raarste momenten' terugschakelt naar 'desktop stereo speakers' (2 speakers dus)....
Heel vaag, maar nog nix aan te doen, ik wacht op XP drivers van Creative >:) ...

• Cartman!
  • Niet online
aan liveware heb ik dus niks, dat lijkt me logisch omdat ik geen live heb......

ik heb um ook gewoon op 4 speaker mode staan, media player geeft ook maar 2 speakers geluid.

ik heb kabels geswitcht maar de boxjes of kabeltjes zelf is niks mee aan de hand........

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 20:14 schreef Cartman! het volgende:
aan liveware heb ik dus niks, dat lijkt me logisch omdat ik geen live heb......

ik heb um ook gewoon op 4 speaker mode staan, media player geeft ook maar 2 speakers geluid.

ik heb kabels geswitcht maar de boxjes of kabeltjes zelf is niks mee aan de hand........
Je zou een kabel splitter kunnen gebruiken. Verder maar afwachten of er nieuwe drivers uitkomen. Werken die standaard drivers van winxp ook niet?

• Cartman!
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 20:26 schreef ureal het volgende:

[..]

Je zou een kabel splitter kunnen gebruiken. Verder maar afwachten of er nieuwe drivers uitkomen. Werken die standaard drivers van winxp ook niet?
ik gebruik de standaart drivers, en kabelsplitter....dan hebbik geen surround tijdens spellen natuurlijk, maatk dus nie zoveel uit alleen dat het harder is, maar toch denk ik eover na om er morgen ff een te kopen

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Als je de set met 1 draadje enkel in je front out doet krijg je dat ja. En bij stereo geluidsdragers ook, gezien dat ding geen decoder heeft om een stereo signaal over alle boxjes te verspreiden (mijn set heb DD decoder, en nog wat troep, staat op de front out, rear out van die stront SBLivE! werkt toch niet. Tjah creative he :) )

Oh je hebt PCI128, die kan alleen stereo kanaal versturen. En gezien de FPS1000 geen decoder heeft dat over 4 speakers te verdelen hoor je het maar uit 2. Waarom zou je ook uit 4 willen, alsof je ze achter je gaat zetten :?

• Cartman!
  • Niet online
Op donderdag 18 oktober 2001 09:34 schreef Yokozuna het volgende:
Als je de set met 1 draadje enkel in je front out doet krijg je dat ja. En bij stereo geluidsdragers ook, gezien dat ding geen decoder heeft om een stereo signaal over alle boxjes te verspreiden (mijn set heb DD decoder, en nog wat troep, staat op de front out, rear out van die stront SBLivE! werkt toch niet. Tjah creative he :) )

Oh je hebt PCI128, die kan alleen stereo kanaal versturen. En gezien de FPS1000 geen decoder heeft dat over 4 speakers te verdelen hoor je het maar uit 2. Waarom zou je ook uit 4 willen, alsof je ze achter je gaat zetten :?
De PCI 128 kan dus 2 x stero versturen, dus stereo naar front en stereo naar rear. En natuurlijk zet die speakers achter me! daar zijn ze voor...... :z duh.....

maar ik heb eens die test gedaan dat je zo'n helicopter hoorde, en dat werkte echt gewoon hoor.... dus het moet en zal moeten kunnen werken!

meer tips?

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

mijn XP weigert ook de achterste speakers aan te sturen
(nog geen officiele XP drivers voor terratec 512digital)
maar als ik zo'n test doet van die 4 speakers, dan hoor ik ze weer wel

allemaal vaag gedoe
Pagina: 1