Toon posts:

2 servers.. in 1 rackmounted kast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een 19" rackmountable kast van bv. 3 of 4U hoog waarin 2 servers (mobo/hd/nic) gemonteerd kunnen worden ?
Hierin zouden dan natuurlijk ook meteen 2 voedingen e.d. moeten zitten.

Alvast bedankt,

TEO

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-03 15:43
ehm, gewoon 2x een 2u kast ?

Verwijderd

Topicstarter
Mja heb ik ook over gedacht.. maar dat kost denk ik 'n stuk meer dan wanneer er een 'standaard' oplossing voor is :'(

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Maar: waarom zou je het willen? Performance/U? Dan kan je beter vette 1U servers nemen. Bovendien kost rackspace best weinig tegenwoordig.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

Verwijderd

Topicstarter
De 2e server in die kast zou als backup moeten gaan draaien.. zodat bij hardware problemen simpel 1 stekkertje verplaatst kan worden naar een andere NIC.

• Milo
hm... dat gaat meestal niet zo heel eenvoudig. En met de meeste servers heb je een hoop hotswap hardware enzo.

Maareh... ik herinner mij een server met meerder transmeta CPU's, ik dacht iets van 8 (2X4) in 4 of 5 U. Dat waren ook aparte servers dacht ik zo.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:07
Op woensdag 17 oktober 2001 19:17 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
De 2e server in die kast zou als backup moeten gaan draaien.. zodat bij hardware problemen simpel 1 stekkertje verplaatst kan worden naar een andere NIC.
Redundancy is ook op te lossen in 1 server:
- RAID 1 of hoger (meerdere disks)
- SMP (multi-proc)
- hot-swappable voedingen
- dubbele netwerkkaarten
...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 19:23 schreef GarBaGe het volgende:

[..]

Redundancy is ook op te lossen in 1 server:
- RAID 1 of hoger (meerdere disks)
- SMP (multi-proc)
- hot-swappable voedingen
- dubbele netwerkkaarten
...
RAID 1 zat in ieder geval al in de planning.
In ieder geval bedankt voor de reactie, maar als het moederbord kapotgaat of het geheugen het begeeft gaat de server alsnog onderuit.
En volgens mij helpt ook SMP niks als er een cpu echt kapotgaat, maar dat weet ik niet 100% zeker.

• Milo
het lijkt mij heel sterk dat SMP op x86 systemen ook functioneerd als redundancy. Geheugen redundancy kan echter wel, kdacht dat compaqjes dat al deden (dl 360/380)*. Met *dure* servers kan je dode cpu's gewoon verwisselen terwijl het systeem door blijft draaien. Maar da's niet echt een optie.

De kans dat niet-mechanische onderdelen stuk gaan is vrij klein. dit is wel een grappig ding: http://www.gorilla.net/gorispro/xerver.htm

Misschien wat voor jou?

edit: * de dl370/380 kunnen dit. kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. Zo'n beetje alles behalve de cpu, MB en ram is hot-swappable:

- Power supply
- Tape Drive
- fans
- PCI kaarten

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-04 09:58

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Koop twee U1 of U2 kastjes met software loadbalancing of met hardware loadbalancing. dan heb je dat probleem niet.

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:21
2 kasten van 2u lijkt me ook de enige optie, tjah of 2 van 1u..... maar veel schijven kan je er niet in kwijt natuurlijk

BTW, heej T_E_O houd me ff op de hoogte over deze praktijken :-) misschien heb ik er nog wat aan

• Milo
tjah of 2 van 1u..... maar veel schijven kan je er niet in kwijt natuurlijk
mwah. hangt er best vanaf bij wie je kijkt.

Hotswap schijfvakjes:
code:
1
2
3
Compaq    2
Dell    3
Appro     4

3-4 lijkt me voor veruit de meeste toepassingen toch wel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 21:22 schreef PluueeR het volgende:
2 kasten van 2u lijkt me ook de enige optie, tjah of 2 van 1u..... maar veel schijven kan je er niet in kwijt natuurlijk

BTW, heej T_E_O houd me ff op de hoogte over deze praktijken :-) misschien heb ik er nog wat aan
Hey pleur :) Dit is voor m'n 'second reality' project :) Misschien heb je d'r binnenkort inderdaad wat aan ;)

Bedankt voor al de reacties.
Jammer genoeg is er blijkbaar dus geen kant-en-klare oplossing hiervoor.
Ik ga denk ik toch voor de 2 kasten van 2U en dan zorgen dat beiden hetzelfde geconfigureerd zijn, zodat de netwerkkabel gewoon omgezet kan worden :)
De andere oplossingen die genoemd worden zijn dan wel erg mooi allemaal, maar zo goed als onbetaalbaar helaas :'(

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

SMP en redundancy kan op zich wel hoor.
Ik weet niet hoe het OS zich gedraagt als spontaan 1 proc ermee kapt, maar een beejte OS kan wel on the fly een proc uitschakelen.
Verder is idd alles hotswap te krijgen (al naar gelang budget).
Zelfs geheuegen meen ik.
Zit je alleen met je mobo idd.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 08:40 schreef Koffie het volgende:
SMP en redundancy kan op zich wel hoor.
Ik weet niet hoe het OS zich gedraagt als spontaan 1 proc ermee kapt, maar een beejte OS kan wel on the fly een proc uitschakelen.
Verder is idd alles hotswap te krijgen (al naar gelang budget).
Zelfs geheuegen meen ik.
Zit je alleen met je mobo idd.
Hehe, het 'al naar gelang budget' klinkt niet zo plezierig ;)
Omdat een (bijna) volledig redundant systeem niet echt betaalbaar is wil ik dus gewoon 2 servers.
Ik denk dat ik de colo provider toch maar gewoon ga vragen hoeveel geld hij ervoor wil hebben als ik een 2e kastje zonder netwerkverbinding in het rack plaats... ofzo.. :)

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-04 07:26

JointFillah

Techno Addict

Op woensdag 17 oktober 2001 19:22 schreef Milo het volgende:
Maareh... ik herinner mij een server met meerder transmeta CPU's, ik dacht iets van 8 (2X4) in 4 of 5 U. Dat waren ook aparte servers dacht ik zo.
Yups, die fabrikant is inmiddels al failliet ;(

Maar misschien is de concurrent RLX-Technologies iets.....maximaal 24 van die blade-servertjes in een 3U bak.....alleen geen RAID-mogelijkheden gloof ik.....

~* Peace, Love & XTC *~

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Compaq (en waarschijnlijk ook andere merken) heeft iets dat heet Standby Recovery Server. Dat is een identieke server die van dezelfde scsi array gebruik maakt. Als de primary server er mee stopt start die recovery op en kun je verder gaan. Redunancy op schijven wordt bereikt door middel van hotswap en hardware raid. Waarschijnlijk een te prijzige oplossing, maar op die manier blijf je draaien....

Verwijderd

ik heb de EN-8950 kast rackmount besteld met hotswap psu, koop daarbij nog een hotswap tray EN-7820 en je kan 5 hdd's kwijt in een 5U ... wel scsi natuurlijk :)

Kost maar iets van een 30000 Bfr :)

Verwijderd

Kijk eens bij hermac.nl

Verwijderd

dacht zo een kastje gezien te hebben , dacht van het merk racksaver of zoiets , die hebben er zelfs met 3 in 2U dacht ik :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:29

Booster

Superuser

Nevermind, ik haal allemaal dingen door mekaar :P

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• ET
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-03 07:37

ET

Inderdaad, racksaver heeft die dingen, maar volgens mij verkopen ze de kasten niet los (zonder inhoud).

Je krijgt dan zoiets:

RackSaver RS-2221
Starting at just $4,999.
Houses two complete separate Dual Intel XEON computers in one 2U chassis! Each computer has its own Floppy, CD-ROM and Hard Drive(s).
Perfect for Genome Research, Movie Rendering and Oil&Gas Exploration! A standard 42U Rack will house (42) Dual XEON computers!!
Special Requests? We do custom design work for Qty 10+
Email us for the latest pricing on your desired configuration!

--------------------------------------------------------------------------------

Base Price: $4,999.00

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 oktober 2001 16:01 schreef ET het volgende:
Inderdaad, racksaver heeft die dingen, maar volgens mij verkopen ze de kasten niet los (zonder inhoud).

Je krijgt dan zoiets:

RackSaver RS-2221
Starting at just $4,999.
Houses two complete separate Dual Intel XEON computers in one 2U chassis! Each computer has its own Floppy, CD-ROM and Hard Drive(s).
Perfect for Genome Research, Movie Rendering and Oil&Gas Exploration! A standard 42U Rack will house (42) Dual XEON computers!!
Special Requests? We do custom design work for Qty 10+
Email us for the latest pricing on your desired configuration!

--------------------------------------------------------------------------------

Base Price: $4,999.00
Ja, dat is eigenlijk zoiets als ik bedoelde, maar het is wel ontzettend duur he. Nou ja, niet voor wat je ervoor krijgt, maar het is 'n ontzettende schep geld natuurlijk :'(
Ik ga denk ik toch maar voor 2 aparte 2U kasten bij elkaar, die backuppen via 'n crossover kabel en 'n fijn script ofzo.

Bedankt voor al de reacties.
Pagina: 1