Toon posts:

xp browsen netwerk traag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya folks.

Kep hier het vaagste netwerk van het westelijk halfrond, maar het werkte wel met winME en niet met XP. :?

Kep een win98se bak met 2 nic's 1 voor internet en 1 voor LAN (vrij logisch). Koppeling naar een 10Mbit Hub en daar 2 pc's aan (WinME en nu dus ook een winXP). (allemaal UTP)

Installatie van Xp ging prima. Internet werkt ook over het netwerk. Workgroup is ok. *klik**klik*klik* Ik zie de workgroup met de 3 pc's daarin. MAAR DAN: het befaamde zandlopertje en na 10 minuten (!!!!) krijg ik de directorys en drives te zien die gedeeld zijn. en dan na nog een dubbelklik en 10 minuten de onderliggende map, enz enz...

browsen is dus TRAAG!

Xit te denkuh aan aanmelding die niet goed is. Kep alleen tcp/ip || microsoft network || file sharing .. geinstaleerd

:'( ale een week alle instellingen aan het proberen, maar zonder resultaat :'(

Een van jullie misschien tips of TRUCS? :?

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Kijk eens na hoe de nic's staan ingesteld, ze moeten bij jou allemaal op 10 full duplex staan volgens mij, daar je hub 10 mbits is, dan zou alles snel moeten werken.. Ik had namelijk ook eerst eentje per ongeluk ingesteld als 100 half en een als 100 full en dan kan je flink wachten :(
Succes

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
WinXP nic(3com 3c900B-TPO): 10 fullduplex
winME nic(Winbond w89c940): full duplex
Win98SE (server): winbond w89c940 niet in te stellen :(

De winME kan wel mijn ge-sharede drive zien en die van de server, gaat vliegensvlug met ME :(

Maar met de Xp op de hd van de server(SE) of de ME gaat helaas nog steeds errug traaaag. :?

Verwijderd

Heb je een virusscan die alle netwerkdrives scant aan staan. Dat zou het ook nog wel eens kunnen zijn.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

Verwijderd

:+ Yo Guyz/Galz :+

Ik heb ook een soortgelijk probleem! Ik heb een Windows XP machine op een Wanadoo cable internet. Ik share over een 10 MB Ethernet netwerk mijn internet verbinding zodat mijn Win 98 Laptop via mijn XP bak het internet op kan. Dit lukt mbv de internet sharing van Micro$oft... maarrrrr.... dit gaat rete traag :(

Ik ben me helemaal suf aan het zoeken, maar weet maar niet waar dit aan ligt... I need your help!
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1">

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:09
ik heb hier ook lat van na 10 minuten kan ik pas op een van de shares vd andere pc's (98&2000)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Ik heb dit probleem ook gehad, vreemd genoeg was het over nadat ik de TPX-IPX protocollen had geïnstalleerd.
Probeer dit eens zou ik zeggen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Sleutel met de volgende waarde wegflikkeren:

D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
o gij goeroe, zie
[topic=330871]
en
[topic=366052]

GEWELDIG!! *D

The bazs2000

Mega Man!!!!! *D

you did it.

Ik ben er weer, boot in 25 sec. :9~

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op donderdag 10 januari 2002 22:34 schreef SoftIce het volgende:
Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/Windows/Current Version/Explorer/RemoteComputer/NameSpace

Sleutel met de volgende waarde wegflikkeren:

D6277990-4C6A-11CF-8D87-00AA0060F5BF
heb ik nou op beide xp pc (waarvan 1 laptop) gedaan, zodra ik een andere schijf/share benader van de 1 naar de andere kan ik me neus leegbaggeren zolang duurt het! iemand nog meer tips? er draait een domain server met NT4, zodra ik daarheen ga gaat alles harstikke snel, alleen die xp machines zijn traag!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

WinXP nic(3com 3c900B-TPO): 10 fullduplex
winME nic(Winbond w89c940): full duplex
zou beginnen met half duplex, een hub is nl half duplex

You don't need eyes to see, you need vision

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 12:11

M14

Ik heb het zelfde probleem, alleen met een windows 2000 proffesional en een win95 computer. Vanuit de win2000 machine duurt het ontiegelijk lang voordat ik gedeelde mappen/schijven op de win95 computer kan vinden, maar andersom gaat t wel met normale snelheid. Weet niemand een makkelijke oplossing voor dit op te lossen??

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op vrijdag 12 april 2002 18:52 schreef leffe_blond het volgende:

[..]

zou beginnen met half duplex, een hub is nl half duplex
goed heb in elk xp machine een realteak kaartje die staan nu op half duplex, me domein server heb ik op autosense gezet, die stonden op full 10mbit duplex.

ben nu effe wat aan het kopieren van de ene xp naar de andere, en zie dat er gemiddeld maar 4% van mijn 10mbits netwerkje gebruikt word! weet je hoe traag dat is? :) lekker vaag zeg dit
Pagina: 1