Toon posts:

Nu wil ik het weten !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al heel vaak een topic geopend over welke mobo ik zou moeten kopen en welke proc etc. Ik heb ook heel veel reviews gelezen ... maar toch is het me nog niet echt duidelijk :

Mobo :
Ik heb veel reviews gelezen erover dus ik neem de : ECS K7S5A. Dit lijkt me een goede keus voor mij, want hij is zeer goedkoop en zeer goed van kwaliteit ( Wel jammer van de minder goede overklokbaarheid )

Proc :
Hier heb ik lang over na zitten te denken ... wat ik wel weet is dat ik een AMD neem, nogal logisch, want ik heb een socket a mobo :) ... ik kies ook voor de thunderbird, omdat die zeer licht van prijs is, maar ik kan maar niet kiezen tussen de 1 , 1,2 en de 1,4 ghz ... weten jullie het?

Koeler :
Van koelers weet ik niks, daarom vraag ik aan jullie welke ik moet nemen ( hij moet onder de 50,- liggen, want mijn budget is zeer laag ).

Winkel:
Ik heb ook geen idee, bij welke winkel ik deze hardware moet kopen. Het moet natuurlijk wel een goedkope winkel zijn ... en het lijkt mij het handigst dat ik dit bij 1 winkel koop.

Waar moet je rekening mee houden ? :
Mijn Budget is zeer laag, dit komt vooral omdat ik nog maar 14 jaar ben. Dus daarom moet dit alles me niet zoveel kosten, want ik moet ook nog andere dingen kopen.

Alvast Bedankt

Greetz Kornovich ... :P ... .

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zowel de 1 GHz als de 1,2 GHz en de 1,4 GHz kosten geen drol meer tegenwoordig, dus neem gewoon de 1,4 GHz :)

Als koeler kan je de CM EP5-6I11 nemen, voor 25.. hele behoorlijke koeler, maar verwcht niet dat je met dat ding ver komt als je wilt overclocken :)

Kijk voor de goede winkel eens in de Pricewatch, goedkoopste winkel uitzoeken lukt je zelf ook wel lijkt mij.

Verwijderd

kijk eens rond bij www.space-promotion.nl , ik zag laatst dat het ecs moederbord daar 184 is en ze hebben ook zat koelers.

Verwijderd

Topicstarter
Wat toevallig ... ik wou alles daar ook bestellen ... maar ff op het stukje wat jij zei : Pollewob :

Het kost bijna geen drol meer nee, maar het verschil is toch meer dan 100,- ... en voor mij is dat heel wat, want ik werk ook al niet ( omdat ik 14 ben :P ). En ik ben van plan om ook nog 256 ddr-ram te kopen ... dus ... :P ... .

edit:

Als je bij een winkel meerdere artikelen besteld. Moet je dan ook de verzendkosten x het aantal artikelen die je gekocht hebt doen ... :P .. ?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:09

reiker

dan jij!

Op woensdag 17 oktober 2001 18:13 schreef korn het volgende:
Wat toevallig ... ik wou alles daar ook bestellen ... maar ff op het stukje wat jij zei : Pollewob :

Het kost bijna geen drol meer nee, maar het verschil is toch meer dan 100,- ... en voor mij is dat heel wat, want ik werk ook al niet ( omdat ik 14 ben :P ). En ik ben van plan om ook nog 256 ddr-ram te kopen ... dus ... :P ... .

edit:

Als je bij een winkel meerdere artikelen besteld. Moet je dan ook de verzendkosten x het aantal artikelen die je gekocht hebt doen ... :P .. ?

lijkt me best wel logisch, als je alles in één keer bestelt.... dan hoeft de postbode ook maar één keer met een pakje te komen !
natuurlijk gaat die postbode eens even kijken hoeveel dingen er in het pakje zitten en die bezorgkosten bij elkaar optellen.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 18:13 schreef korn het volgende:

edit:

nee, je hoeft maar 1x te betalen :)

En als je dan geld wil uitsparen kan je ook proberen een 1 GHz AYHJA proc te krijgen en die zo ver mogelijk over te clocken.. ik weet niet hoe slecht de oc moglijkheden van de ECS zijn, weet dus ook niet hoever je kan komen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus ... als ik die 3 artikelen bestel ... zijn de verzendkosten in totaal dus maar 27,50 ?

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 15:44

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

ik zou als ik jou was wachten op de HCC-dagen (23, 24, en 25 November)
En dan daar alles uitzoeken (kan je alles bij de voor de laagste prijs kopen en er zijn daar vaak ook nog wat aanbiedingen dat scheelt meestal best wat)

It's just a donkey

Verwijderd

Topicstarter
Hmz ... dus het is 100% zeker dat ik op die beurs alles voor de laagste prijs kan krijgen ... en ten 1e moet ik ook nog zo'n lange tijd wachten. En ik denk ook niet dat die prijs zoveel scheelt ...

Verwijderd

Topicstarter
De FOP32-1 ... is dat een goede cooler ... :P ... ?

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 18:36 schreef korn het volgende:
Hmz ... dus het is 100% zeker dat ik op die beurs alles voor de laagste prijs kan krijgen ... en ten 1e moet ik ook nog zo'n lange tijd wachten. En ik denk ook niet dat die prijs zoveel scheelt ...
ook dat, en als je daar alleen heen gaat voor alleen zo'n porcessor en koelertje haal je de entree/reiskosten ( :? ) er niet uit.. als je het gewoon leuk vind oom daar een hele dag rond te kijken is het zeker wel de moeite :)

edit:
[quote]
Op woensdag 17 oktober 2001 18:37 schreef korn het volgende:
De FOP32-1 ... is dat een goede cooler ... :P ... ?
[/quote]

Ja, maar maakt wel wat meer herrie :)

Als je tegen herrie kan moet je ook eens kijken naar de DragonOrb3 met 7000 rpm fan.. die is errug goed (wel wat duurder, 65 ofzo dacht ik)

Verwijderd

Topicstarter
Yep ... maar ik vind het idd wel leuk om daar ff rond te kijken ... maar jah ... welke tweaker niet :P ?

edit:

Hmz ... eigenlijk wil ik er 1 die onder de 50,- ligt ... en waarmee je toch goede temps mee krijgt ... meet een amd 1 ghz of 1,4 ghz ... ik hoorde laatst iemand iets zeggen over de coolermaster nog wat ... is een coolermaster misschien een goede keus ... :P ... ?

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 18:43 schreef korn het volgende:
Hmz ... eigenlijk wil ik er 1 die onder de 50,- ligt ... en waarmee je toch goede temps mee krijgt ... meet een amd 1 ghz of 1,4 ghz ... ik hoorde laatst iemand iets zeggen over de coolermaster nog wat ... is een coolermaster misschien een goede keus ... :P ... ?
Jah, die coolermaster had ik het net ook al over, de EP5-6I11 :)

Is een beetje op het randje voor een 1,4 GHz, voor een 1 GHz moet het kunnen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ligt de prijs van die cooler ook onder de 50,- dan ... en kan ik er redelijk mee overklokken ... ?

• Pollewob
  • Niet online
Als je een 1,4 neemt niet ver, dar issie eigenlijk maar netaan goed genoeg voor.. een 1 GHz kan je er wel een eindje hoger mee krijgen ja :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/18451

Verwijderd

Topicstarter
Oke ... thanx guys ... jullie hebben mij flink geholpen ... dus dit is een goede keus ? :

Mobo : ECS K7S5A.
Cooler : Coolermaster : EP5-6I11.
Processor : AMD Thunderbird 1,0 ghz ... :P ... .

• HertogJan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-08 08:42
Nu we het toch over de ECS k7S5A met sis 735 chipset hebbenn...

Is die onboard audio een beetje redelijk? AC'97 dacht ik.

• Pollewob
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 18:58 schreef korn het volgende:
Oke ... thanx guys ... jullie hebben mij flink geholpen ... dus dit is een goede keus ? :

Mobo : ECS K7S5A.
Cooler : Coolermaster : EP5-6I11.
Processor : AMD Thunderbird 1,0 ghz ... :P ... .
Ja, ziet er goed uit :)
Op woensdag 17 oktober 2001 19:09 schreef HertogJan het volgende:
Nu we het toch over de ECS k7S5A met sis 735 chipset hebbenn...

Is die onboard audio een beetje redelijk? AC'97 dacht ik.
Audio onboard is heel behoorlijk als je er alleen normale boxen op aan wilt sluiten. Als je surround enzo wil werkt dat niet.

Verwijderd

Topicstarter
Zou deze koeler ook een goede keus zijn : Spire Cooler 5T060B1H3R AMD Thunderbird 1.8Ghz ?

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 23:13
offtopic:
Zeg Korn wist je dat er ook andere smilies zijn dan :P :?

...

• Tielenaar
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-07 15:56
Op woensdag 17 oktober 2001 20:05 schreef korn het volgende:
Zou deze koeler ook een goede keus zijn : Spire Cooler 5T060B1H3R AMD Thunderbird 1.8Ghz ?
Spire is top.
veel beter dan coolermaster enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Past de AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHZ) Mhz socket A op de ECS K7S5A ... :P ... ?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 20:09 schreef Haranaka het volgende:
offtopic:
Zeg Korn wist je dat er ook andere smilies zijn dan :P :?
Jawel ... dat is 1 of andere rare tik van mij :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 20:12 schreef Tielenaar het volgende:

[..]

Spire is top.
veel beter dan coolermaster enzo.
Oke dan neem ik die dus ...

edit:

Nu moet ik alleen nog ff weten of de AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHZ) Mhz socket A op de ECS K7S5A past ... :P ... ?

• HertogJan
Op woensdag 17 oktober 2001 19:50 schreef Pollewob het volgende:
Audio onboard is heel behoorlijk als je er alleen normale boxen op aan wilt sluiten. Als je surround enzo wil werkt dat niet.
Ja perfect dat was ik ook van plan. Scheelt weer een PCI-slot en 150 piek.

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 20:13 schreef korn het volgende:
Past de AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHZ) Mhz socket A op de ECS K7S5A ... :P ... ?
Zie: http://www.tweakers.net/nieuws/18792

Verwijderd

Topicstarter
Jah dus ... dus ik denk dat dit mijn uiteindelijke keuze gaat worden :

ECS K7S5A fsb 200/266 sdram +ddr + lan +sound fl.199,00

AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHZ) Mhz socket A
fl. 365,00

Spire Cooler 5T060B1H3R AMD Thunderbird 1.8Ghz
fl. 55,00

Totaal incl: fl. 637,00 ~ Euro 289,06

Ik ga dit kopen bij Exile ... die prijs is toch inclusief verzendkosten en btw ?

Vinden jullie dit een goede uiteindelijke keus ... en een redelijke prijs en zou dat alles passen ... ik bedoel . .. past die Spire Cooler wel op die Athlon XP ... :P ... ?

• HertogJan
Offtopic: Ik vind trouwens dat jullie Korn super goed helpen. Ik heb het wel eens anders gezien op GoT :Y) (zie de vork als duim)

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Lijkt me een goede keuze Korn.

Maar kijk ook eens op www.gistron.com
Hebben ze helaas de XP nog niet.

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Topicstarter
Haha ... wat toevallig ... daar zat ik ook net over te denken. Heel vaak komt het voor dat jullie iedereen gaan afzeiken,of jullie zeggen UTFS.

Mijn compliment jongens ... mijn compliment ... :P ... .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 20:39 schreef QuestGamer het volgende:
Lijkt me een goede keuze Korn.

Maar kijk ook eens op www.gistron.com
Hebben ze helaas de XP nog niet.
Oke goed ... maar wat ik toch nog ff zou willen weten of die cooler ook op de athlon XP past ... en het is dus 100 % zeker dat die Athlon XP op mijn gekozen mobo past?

Ow jah ... en die uiteindelijke prijs is toch inclusief verzendkosten en btw ?

P.S Sorry dat ik zo zit te zeiken over dat geld enzo, maar voor een 14 jarig iemand is die bijna 650,- een behoorlijke uitgave :P.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:21

markvt

Peppi Cola

Ik ga dit kopen bij Exile ... die prijs is toch inclusief verzendkosten en btw ?
ik quote hiero exile ff:
16-10-2001 Laatste update van prijzen.
Alle prijzen zijn incl 19% BTW

Omdat de btw specificatie op onze site nogal wat verwarring gaf staat de btw niet meer apart vermeld op uw bestelformulier.
Op onze factuur staat wel het betaalde btw bedrag.
&
1.) Onder Rembours.

Bij elk artikel staat de een levertijd vermeld , houd u er rekening mee dat dit aantal altijd werkdagen zijn van maandag tot en met vrijdag.

Wij versturen alleen van maandag tot en met vrijdag.

U behoort uw pakket binnen de aangegeven levertijd te ontvangen echter omdat wij via een verlader de Nederlandse pakketdienst de pakketten verzenden kunnen wij dit niet 100% garanderen dit is wel het streven, in 90% van de gevallen wordt er ook op tijd
geleverd de overige 10% behoort met maximaal 1 dag vertraging aan te komen.
Is uw pakket 1 dag na verstrijken van de levertermijn nog niet geleverd stuurt u dan een e-mail naar service@exile.nl

Wanner het pakket aangeboden wordt kunt u met contant geld betalen aan de bezorger.
Als u niet thuis bent krijgt u een kennisgeving in de bus, u kunt dan een afspraak maken met de Pakketdienst voor een 2e aanbieding , of kunt u het bij een van de depots van de Nederlandse pakketdienst ophalen.

Kijk hier voor info over de werkwijze van de Nederlandse Pakketdienst
Als u het product uitsluitend wilt hebben als het ook binnen de gestelde termijn geleverd wordt raden wij u aan niet bij een postorderbedrijf te bestellen om dat wij nooit kunnen garanderen dat de verlader het op tijd dag aflevert, niemand kan deze garantie geven.

Verzenden onder rembours kost FL 18,00 voor een pakket
onder de 15 kilo, boven de 15 kilo is het FL 28,00 ,
boven de 30 kilo is het 65,-

2.) Vooruitbetalen.

U stort het bedrag op onze bankrekening, wij verzenden uw bestelling dan op dezelfde dag als wanneer het geld bij ons binnen komt.Mits het geld voor 12:00 zichtbaar was op onze rekening.U maakt het bedrag over op Rabobank rekening 300.446.985 T.n.v Exile
Computer Solutions Heerenveen onder vermelding van uw naam en (e-mail)adres.
De verzenkosten bij vooruitbetaling zijn FL 5,- voor een pakket onder de 15 kilo, boven de 15 kilo FL 10,- en boven de 30 kilo FL 30,-

3.) Afhalen in Heerenveen.

Afhalen kan alleen op afspraak bij ons pand in Heerenveen.
U moet wel eerst uw bestelling via de online shop doen en u kiest bij de betaalwijze dan voor afhalen. u krijgt dan een e-mail met de afhaaltijd die mogelijk is.
Let op u kunt bij ons (nog) niet pinnen of met cheques betalen.
Ons adres staat onderaan deze pagina

Prijzen:

Vanwege de voortdurende wijzigingen in prijzen in de computerindustrie zijn al onze prijzen dagprijzen.

Wij verzenden altijd het product tegen de laagst geldende prijs op de dag van verzenden.Dus besteld u op vrijdag en daalt de prijs op zondag dan versturen wij het pakket maandag tegen de dan geldende laagste prijs.Stijgt de prijs dan verhogen wij NIET!

Deze regeling gled alleen bij rembours zendingen en afhalen en niet bij vooruitbetaling , omdat de periode van het overschrijven van geld erg lang kan zijn.
Wij stellen alles in het werk om de meest actuele prijzen op onze site weer te geven, maar desondanks zijn alle prijzen onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen en typefouten.
Al onze prijzen zijn inclusief 19% BTW.
Als je nou ff naar bestelinfo zou browsen had je het zelf ook gezien :7

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Je hebt in je topic wel erg veel :9 icons gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei : een of ander weirdo tik van me :)

Maar past die Spire Cooler 5T060B1H3R nou op de AMD Athlon XP 1500+ ... en is het ook 100 % zeker dat de AMD Athlon XP 1500+ op de ECS K7S5A past ... :P ... ?

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

de spire past er op :)
kijk hier maar ff :)
http://www.spire.nl

wel ff die standaard koelprut eraf halen :r
en de grijze erop die je er ook bij krijgt :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Op woensdag 17 oktober 2001 18:48 schreef Pollewob het volgende:

[..]

Jah, die coolermaster had ik het net ook al over, de EP5-6I11 :)

Is een beetje op het randje voor een 1,4 GHz, voor een 1 GHz moet het kunnen :)
waarom zit iedereen zo te kotsen op een coolermaster ep5-6i11. mijn 1.4 ghz athlon houdtie onder de 50 graden stessed en als ik zo rond lees dan ben ik een van de weinige waarvan de proc nie heter word dan 50c.

ooh ennuh ik heb nie alles gelezen maaruh europc is ook wel een goeie winkel. lekker goedkoop maar je moet wel een tijdje wachten op je spullen. ik ongeveer 4 weken ofzo omdat mn moederboord ergens vandaan moest komen. spullen van mn neefje maar 2 dagen overtijd.. dus..... maar wel heel goedkoop. http://www.europc.nl

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan ... thanx iedereen ... ik ga dit kopen :

ECS K7S5A fsb 200/266 sdram +ddr + lan +sound

AMD Athlon XP 1500+ (1,33GHZ) Mhz socket A

Spire Cooler 5T060B1H3R AMD Thunderbird 1.8Ghz

Ik laat jullie de resultaten horen ... ow jah ... en nog iets ... als ik hem nu bestel ... zou die er dan vrijdag zijn ... want dan ga ik naar een lan ... en het zou mooi zijn als ik alles dan al heb.

• Pollewob
  • Niet online
Exile was bij mij erg snel, 's ochtends besteld, de volgende middag in huis. Met beetje mazzel heb je het idd vrijdag, anders moet je ff tot maandag wachten :)

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:43
gistron is wel ok...
ik had een bestelling van 2500 piek bij ze gedaan,
onder rembours verzenden. Alleen m`n silverado liet even wachten, maar dat hadden ze me ook al verteld.
Via email kreeg ik altijd dezelfde dag nog bericht terug.

Hele nette zaak :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 21:51 schreef Pollewob het volgende:
Exile was bij mij erg snel, 's ochtends besteld, de volgende middag in huis. Met beetje mazzel heb je het idd vrijdag, anders moet je ff tot maandag wachten :)
Dat hoop ik maar ... want het zou wel tof zijn als ik alles al heb voor de lan - party ... :P ... .

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 22:05 schreef marteltor het volgende:
gistron is wel ok...
ik had een bestelling van 2500 piek bij ze gedaan,
onder rembours verzenden. Alleen m`n silverado liet even wachten, maar dat hadden ze me ook al verteld.
Via email kreeg ik altijd dezelfde dag nog bericht terug.

Hele nette zaak :)
Wij ook, 2 branders besteld aan het einde van dinsdagmiddag, woendagochtend om 10 uur kwam ie al! Wow... Bij veel i-net winkels heb ik toch zo'n anderhalve week op mijn spulletjes moeten wachten :(
Pagina: 1