Aantal vraagjes over dual vid. kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

KeesV

Zonder titel

Topicstarter
He mensen,

ik ben van plan om een dual videokaart en dus ook dual monitor setup te gaan maken. Nu ben ik nogal newbie op dit gebied dus ik heb wat op dit forum rondgesnuffeld maar toch blijf ik nog met een aantal vragen zitten:
- Kun je op 2 videokaarten 2 reso's instellen?
- Zijn er handige sites over dit onderwerp? (dual monitor setups)
- Misschien nog handige/onmisbare tooltjes?

Mijn hoofdvraag is eigenlijk dit:
Ik heb een Asus V8200 deluxe op een MSI KT266 mobo. Wat voor een secundaire videokaart kan ik nu gebruiken zodat ik mijn asus plankje als master kan houden en dat het zooitje in Win2K werkt??

Het is misschien een beetje veel in een keer, maar ik hoop dat jullie wat antwoorden weten.

Alvast bedankt,

KeesV

Ik doe niet aan sigs

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm als je niet echt veel eisen aan de tweede videokaart stelt (3D, zeer hoge resoluties) zou ik een of ander S3 PCI of zoiets nemen, succes gegarandeerd :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-08 22:09

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Ik heb zelf ook 2 videokaarten in mijn PC zitten. Bij mij ging het alleen niet goed toen ik 2x een nVidia kaart erin stopte, daar raakte de drivers van van de slag.

TV-out via werkte bij mij ook niet helemaal lekker via tvtool, maar verder werkt het prima en is het zeer eenvoudig te installeren.

Maar als je een goede kaart wil met dual monitor, kun je ook voor de nieuwe Radeon 7500 of 8500 gaan. Dan kost het je maar 1 slot én heb je een toppertje van een videokaart.

ff niets

Verwijderd

Het makkelijkste is iets van Matrox g550.

http://www.matrox.com
http://www.matroxusers.com

Verwijderd

- Kun je op 2 videokaarten 2 reso's instellen?
Yep, totaal geen probleem

- Zijn er handige sites over dit onderwerp? (dual monitor setups)
heb er nog geen gevonden, maar zou er ook wel eens enkele willen vinden :)

- Misschien nog handige/onmisbare tooltjes?
niets nodig, enkel de kaartjes, 2 schermen en de drivers :)

en inderdaad, ik heb 2 keer een GeForceII MX 400 zitten en ik heb een boel problemen gehad in het begin, dervoor met een Rive TNTII en GeForce geen probs

anders zouden de meeste combinaties geen enkel probleem mogen geven

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Draai hier zelf met:
3dfx Voodoo3 AGP kaart + 17" 1024x768
No-name CirrusLogic PCI kaartje + 15" 1024x768

werkt perfect, in het begin een beetje problems gehad om de goede drivers te vinden maar als je ze eenmaal hebt (niet alle drivers werken even goed met twee kaarten in je systeem) is het zeeeer fijn :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KeesV
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:34

KeesV

Zonder titel

Topicstarter
Ik stel inderdaad niet te hoge eisen. Tweede monitor is een oude 15 inch philips. Ik wil als het kan niet een nieuwe agp kaart met dualview kopen omdat ik al een V8200 heb en die eigenlijk wel wil houden... ;)
Ik heb hier ook wel wat berichtjes gelezen over combinaties die niet zouden werken onder Win2K.

Iemand die een soortegelijke config heeft lopen en dus weet wat wel en niet werkt??

Ik doe niet aan sigs

Verwijderd

Zou eens kijken op realtimesoft die lui maken ook een proggie waar je veel mee kan doen. Staat ook een database met verschillende setups en wat werkt en wat niet werkt.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op donderdag 18 oktober 2001 10:11 schreef KeesV het volgende:
Iemand die een soortegelijke config heeft lopen en dus weet wat wel en niet werkt??
Gewoon proberen, koop voor een paar piek een 2ehands pci kaartje en freubel um erbij.. ik heb onder w2k meerdere combi's gehad en nooit problemen. Soms moet je wel in je BIOS de primary adapter op PCI zetten wil w2k um zien maar dat is ook niet meer dan een setting waar je in w2k geen last meer van hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1