Ok... ik en een goede vriend van me willen eigenlijk wel bestanden uitwisselen op een snelheid hoger dan de 15 kb/s die @home ons biedt. Nu wonen we helaas echter 1 km uit elkaar en tsja dan lijkt wireless lan me vrij onmogelijk. Echter las ik in een ander draadje dat het met een versterker makkelijk moet kunnen (draadje is dood gegaan ofzo, kon het iig niet meer vinden). En ook nog ergens anders gehoord dat t zonder versterker zelfs de kilometer haalde. Iemand een idee wat te doen? Budget ligt rond de 200 gulden per persoon denk ik. BVD.
Hmm het kan zeker wel met een 11mbs wlan kaartje + een externe yagi..
Alleen ben je veel meer kwijt dan 200 pp hoor !!
Reken eerder op 2000 pp om het lekker profi te doen dan.
Het kan echter ook als je een cheapy wlan kaartje pakt met een zelfbouw antenne.. Moet je wel echt heel veel verstand en geduld hebben om die antennetjes af te regelen op die frequentie
suc6.
Het kan echter ook als je een cheapy wlan kaartje pakt met een zelfbouw antenne.. Moet je wel echt heel veel verstand en geduld hebben om die antennetjes af te regelen op die frequentie
suc6.
Verwijderd
ja suc6 en een groot schoteltje... 1km is een flinke afstand hoor voor wireless lan. Moet je toch een aantal accesspoints rondstrooien om de beste connectie te blijven behouden.Op woensdag 17 oktober 2001 18:24 schreef Klubbheads het volgende:
Hmm het kan zeker wel met een 11mbs wlan kaartje + een externe yagi..
suc6.
1Km is een makkie, als je vrij zicht hebt. Als je geen vrij zicht heb of er bomen voor staan kun je het al snel vergeten. Of je plant gewoon een leuke mast in je tuin zoals hier. 
-Je kunt het point-point doen met 2 wireless kaarten. In Nederland kost dat denk ik 900 gulden voor de kaartjes. 2 Antennes kosten iets van 300 gulden. Let er wel op dat de kaartjes een externe antenne aansluiting hebben.
-Of je pakt 2 accespoints voor 1500 gulden in Nederland met 2 yagi antennes voor zo'n 300 gulden en je bent ook klaar.
Een feit waarmee ik nu op internet zit:
-Teletronics PCMCIA wlan kaart.
-18dB Patch antenne.
-vrij zicht (afstand is 1,5km).
-Je kunt het point-point doen met 2 wireless kaarten. In Nederland kost dat denk ik 900 gulden voor de kaartjes. 2 Antennes kosten iets van 300 gulden. Let er wel op dat de kaartjes een externe antenne aansluiting hebben.
-Of je pakt 2 accespoints voor 1500 gulden in Nederland met 2 yagi antennes voor zo'n 300 gulden en je bent ook klaar.
Een feit waarmee ik nu op internet zit:
-Teletronics PCMCIA wlan kaart.
-18dB Patch antenne.
-vrij zicht (afstand is 1,5km).
Y'24
Lees de nieuwe C'T daar staat een heel artikel in over wireless lan en hoe je het bereik ervan kan vergroten, etc.
Is echt een goed artikel naar mijn mening.
Waarom heb ik de nieuwe C'T niet gekregen? Er raakt trouwens meer post kwijt, of het heeft een vertraging van een week.Op vrijdag 19 oktober 2001 17:17 schreef GameFreak het volgende:
Lees de nieuwe C'T daar staat een heel artikel in over wireless lan en hoe je het bereik ervan kan vergroten, etc.
Y'24
offtopic:
post in noord nederland liep iig gister 3 uur vertraging op door verdachte miltvuurbriefjes
post in noord nederland liep iig gister 3 uur vertraging op door verdachte miltvuurbriefjes
hmm dank, ik zal eens langs de kiosk gaan om die mee te nemen
Misschien dat het met 802.11a straks wel kan, dat is sneller dan .11b en kan ook over grotere afstanden.
Verwijderd
Op vrijdag 19 oktober 2001 19:27 schreef Bigs het volgende:
Misschien dat het met 802.11a straks wel kan, dat is sneller dan .11b en kan ook over grotere afstanden.
En een ander minpunt is dat de 5Ghz band in europa een militaire band is dus ff wachten op de vvd fractie in de 3e kamer die zijn er mee bezig.
je kan er straks alles over vinden op onze site www.draadloos.org (ik hoop dat we het in januari klaar kunnen hebben)
Pagina: 1