Toon posts:

Tekst uit extern .txt bestandje in site voegen

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak een site waar ik steeds een een stukje 'nieuws' kan vermelden. Dit 'nieuws' moet echte een simpel te updaten txt-bestandje zijn. Nu wil ik dat de eigenlijke site de text als het ware uit het bestandje haalt en op de site zet, maar wel in een bepaalde stijl (lettertype, kleur e.d.). Zoiets qua opzet: <class = "normal"><txt scr ="news.htm"> </class>, alleen werkt dit niet. Wat wel ?

Bij voorbaat enorm veel dank

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Uh, of het uit een txt-tje kan weet ik niet, maar het kan wel anders. Je kan de html code van dat wat je wil invoegen in een .js bestand zetten. Dat is javascript. Als je die code dan in een variabele gooit kan het volgende in je htmlletje zetten:

<SCRIPT SRC="bestand.js" LANGUAGE="javascript"></SCRIPT>

in bestand.js staat dan bijvoorbeeld een variable in met wat inhoud, bijvoorbeeld:

var text="<A HREF="blah">blah</A>";

in het htmlletje moet dan daar waar je die code hebben wilt:

<SCRIPT LANGUAGE="javascript">
<!--
document.write(text);
//-->
</SCRIPT>

misschien kan het ook met shtml, daar weet ik verder niets van, maar daar was ook een post over ooit.

Mazzol.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Als shtml werkt dan kan het als volgt:
<DIV class="normal">
<!--#include virtual="news.htm"-->
</DIV>

Verwijderd

php3 documentje aanmaken en dan plaatsen:

<html>

</html>

en dan iedere keer heel simpel alleen je txt veranderen... :)
www.digipix.nl is op die manier opgebouwd!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, maar ik schiet er helaas niets mee op. PHP3 kan ik niet gebruiken en het moet echt een 'kaal' txt bestandje zijn, geen javascript of html (het moet direct vanuit kladblok te maken zijn als txt bestandje en uploaden maar).

Nog andere suggesties ?

In ieder geval enorm bedankt voor de inzet...

Verwijderd

SHTML werkt dus ook niet?

Verwijderd

Kan het niet met een simpel cgi scriptje?

Verwijderd

Topicstarter
SMTHL werkt wel, maar niet met een txt-bestandje, dan moet er alsnog een html bestandje ingevoegd worden !!!

• Clay

Clay

cookie erbij?

Het voordeel van je nieuws in een extern htmelletje zetten en het vervolgens uploaden lijkt me dat je je nieuws dan wat instellingen mee kan geven, zoals hier en daar een
of

en af en toe een link. Waarom wil je nou per se een txt-tje, dan krijg je alleen maar een droge lap text zonder breaks of alineas.
Met HTML komen er mischien wel 2 of 3 tags bij, Boeiuh!! Ik vind dat je daar maar niet moeilijk over moet doen. Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan. Improviseren heet dat. :) :)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Een server side include (shtml dus) kan wel degelijk txt-only zijn hoor... Alleen je moet natuurlijk wel opletten waar in je HTML page je die include doet zodat de HTML code niet opgefokt wordt.

Verwijderd

Ik begrijp 'm ook niet helemaal... Als je html kan includen dan moet kale text ook lukken, daar zit wezenlijk geen verschil tussen...
Miscchien moet je die include-statement tussen <PRE> en</PRE> zetten?

Verwijderd

als dit met cgi moet kunnen, hoe zou ik dat dan kunnen doen?

want bv bij Demon Internet heb je alleen cgi en dan moet je toch ook zoiets kunnen..

Wacht! ineens een ingeving (heb ik soms :) )
heeft iemand al bij http://www.cgi-resources.com gekeken? daar moet wel iets bijstaan

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Zoals Frank het zegt zou het moeten werken op iedere zichzelf respecterende server.. (dus niet geocities)..

Als HTML en txt in dezelfde dir staan kan je dit gebruiken:

<!--#INCLUDE FILE="doc.txt" -->

Als ze niet in dezelfde dir staan dit:

<!--#INCLUDE VIRTUAL="/bestanden/doc.txt" -->

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Dat is toch SSI?

ondersteund Demon dat? kan het nergens op hun site vinden

Verwijderd

Met cgi zou je het als volgt op kunnen lossen: in plaats van een pagina die een textbestandje invoegt maak je een script dat een template inleest en 1 bepaalde regel in die template vervangt door de inhoud van een textbestandje. Voorbeeldje (kan vast nog wel handiger):

#! /usr/bin/perl

$zoekstring = "<!--include-->";
$template = "template.html";
$include = "include.txt";
open (INCLUDE, "$include);
$includestring = join("",<INCLUDE> );
close (INCLUDE);
open (TEMPLATE,"$template");
$html = join("",<TEMPLATE> );
close (TEMPLATE);
$html =~ s/$zoekstring/$includestring/gie;
print "Content-type: text/html\n\n";
print $html;

• jeroen|IA
De meeste providers ondersteunen geen SSI omdat dat de veiligheid van de server vermindert. Eigen CGIs mag ook niet altijd, maar als het mag is de oplossign van Frank eigenlijk best mooi (die gaat in het archief :))

Verwijderd

jou homepage = archief? }>

• jeroen|IA
?

Verwijderd

soms voel ik me zo onbegrepen...

• jeroen|IA
Achossie... }>

Ey trouwens: waarom ben je nooit meer in de chat?

Verwijderd

moet ik mijn trauma's nu ook al in de groep gooien?

bij de weg, zou iemand dat principe met die externe file, met javascript (by Clay) iets verder willen uitleggen?
Ik kom er niet uit. Hoe moet ik het nu doen als ik verschillende regels HTML code heb?

• Evert
  • Niet online
ik las deze thread en ik denk dat dat wel handig is voor mijn geval:

Ik heb een pagina met 2 kolommen. In de eerste kolom (een smalle) staat een lijstje namen en in de tweede kolom moet tekst komen te staat op het moment dat je op een naam in de eerste kolom klikt (de tekst is een kleine samenvatting van een afstudeerverslag). Ik kan dan wel gewoon twee frames maken, maar ik heb niet zo'n zin om die 300 afstudeerverslagsamenvattingen om te zetten in html.

Kan dit ook in php of shtml? Oftewel kan ik dat extern tekst invoegen ook maken met een link?

• Clay

Clay

cookie erbij?

LeX, neem eens een kijkje op mijn homepage
(klik maar op 't huisje). ff door de beginpagina heen, en dan die stuk of 5 rijen links, die voeg ik in op de javascript manier die ik een stuk verder boven heb beschreven.

Dat ik er ook nog een functie bij aanroep is voor Netscape, die leest het anders de eerste keer niet in, en wil een page-reload hebben, dan maar zo.

Pagina: 1