Stille koeler

Pagina: 1
Acties:

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Weet er hier iemand waar ik een echt stille cpu koeler kan kopen? Ik wordt een beetje schor als ik met iemand anders probeert te praten als mijn compu aan staat.

Nee, maar serieus, ik heb het gehad met de herrie, en ik vroeg me af of er ook ergens een koeler te vinden is die wel een athlon 1400 kan koelen, maar die niet zo'n enorme herrie maakt. Suggesties voor waar ik een minder luidruchtige fan voor in mijn voeding kan kopen zijn ook welkom.

Ohja, ik heb niet zo'n zin in water koeling...

Verwijderd

De Silverado Noisecontrol is er wel goed voor lijkt me. Die kan tot 1,5 Ghz, en erg stil (afhankelijk van hoe hard je de fan zet, hij kan op 3 standen). Maar je betaalt er dan ook wel wat voor...(159,- bij Gistron).

• ewasx
Wow, da's wel duur. Is er ook iets in het sub-100 gulden gebied?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:08

Epsilon

een beetje koeler kost gewoon geld
160,- is een redelijke prijs voor zo'n koeler hoor

je moet gewoon investeren in zo'n koeler, ben je er voorlopig weer vanaf

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Jezus, wat een nep-tweakers/oc'ers hier |:( ;)

Koop een Coolermaster E6I11, een stuk aluminium en een 80 mm casefan, van Papst of van Coolermaster (wel kogelgelagerd).

Dan maak je van het aluminium een fanadapter waar je die 80 mm op gooit en dan heb je een groot alu koelblok met een 80 mm op 7 of 12 volt, dat is lekker stil.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Die Siverado is een goed idee, ik heb m zelf met alle andere 80mm fans op 7 volt in mijn fluisterstille server.
Maar een goedkopere oplossing is natuurlijk een goede stille 80mm fan via een fingerguard op een goedkoop koelblok monteren: 80mm fans maken zoiezo minder herrie, en je kunt zo ook nog (als de temp dat toestaat) op een lager voltage = nog minder herrie laten lopen.

• ewasx
Sja, misschien if 160 piek wel een redelijk bedrag. Maar "ben je er voorlopig weer vanaf" geloof ik niet zo in, ik heb tot nu toe altijd voor een nieuwe processor een nieuwe koeler moeten kopen (en ik heb er al best veel versleten) omdat de oude niet goed genoeg was of niet pastte.

• ewasx
Sja, misschien is 160 piek wel een acceptabel bedrag. Maar "ben je er voorlopig weer vanaf" geloof ik niet zo in, ik heb tot nu toe altijd voor een nieuwe processor een nieuwe koeler moeten kopen omdat de oude niet goed genoeg was of niet pastte.

• ewasx
Klote netscape. Wat een kut programma. Krijg de hele tijd foutmeldingen enzo en daardoor dubbel posts. Het wordt tijd dat ze eens een andere browser gaan installeren hier (loop hier stage).

Verwijderd

koop een taisol! www.twist.nl in voorburg! gewoon bellen en op laten sturen! dingen kosten 30.- en 5000rpm en stil!Wereld koeler!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 17:17 schreef ewasx het volgende:
Klote netscape. Wat een kut programma. Krijg de hele tijd foutmeldingen enzo en daardoor dubbel posts. Het wordt tijd dat ze eens een andere browser gaan installeren hier (loop hier stage).
offtopic:
lag niet aan netscape, mijn posting duurde ook 5 minuten voordat ie erdoor was met IE, de server (arthemis ofzow) deed denk ik een beetje moeilijk. Moraal: nooit 2 maal op een knopje drukken, maar geduldig wachten :z

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Op woensdag 17 oktober 2001 17:08 schreef Laphroaig het volgende:
Die Siverado is een goed idee, ik heb m zelf met alle andere 80mm fans op 7 volt in mijn fluisterstille server.
Maar een goedkopere oplossing is natuurlijk een goede stille 80mm fan via een fingerguard op een goedkoop koelblok monteren: 80mm fans maken zoiezo minder herrie, en je kunt zo ook nog (als de temp dat toestaat) op een lager voltage = nog minder herrie laten lopen.
Jaja, via een fingerguard... ;)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ga voor een coolermaster ep-6i11. Heb een global win wbk 38 gehad en een swiftech mc462 k*t ding die mijn cpu heeft verneukt. En met met mijn stille coolermastertje blijft ie ook koel genoeg (max 50c). En het is stil,dus :Z

Verwijderd

The Alpha promotion crew is in tha house (again) :P

Er is op dit moment geen enkele luchtkoeler voor de CPU die beter presteert dan de Alpha PAL8045T :) Zet hier een Papst 8412NGML (26.5CFM + 19dBA) op en je rusteloze nachten zijn voorbij en je stembanden zijn gered *D

Trouwens, goede koelers zijn nou eenmaal duurder en deze is heel goed betaalbaar, slechts fl.125,- voor de beste CPU cooler :9~

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 17:00 schreef JT het volgende:
Jezus, wat een nep-tweakers/oc'ers hier |:( ;)

Koop een Coolermaster E6I11, een stuk aluminium en een 80 mm casefan, van Papst of van Coolermaster (wel kogelgelagerd).

Dan maak je van het aluminium een fanadapter waar je die 80 mm op gooit en dan heb je een groot alu koelblok met een 80 mm op 7 of 12 volt, dat is lekker stil.
Juist ;) waarom 159 piek neertellen als het ook zo kan. Die heatsinks van coolermaster zijn gewoon goed!!!

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024

te(X)en

plons...

Op woensdag 17 oktober 2001 19:51 schreef Nebuchadnezzar het volgende:
The Alpha promotion crew is in tha house (again) :P

Er is op dit moment geen enkele luchtkoeler voor de CPU die beter presteert dan de Alpha PAL8045T :) Zet hier een Papst 8412NGML (26.5CFM + 19dBA) op en je rusteloze nachten zijn voorbij en je stembanden zijn gered *D

Trouwens, goede koelers zijn nou eenmaal duurder en deze is heel goed betaalbaar, slechts fl.125,- voor de beste CPU cooler :9~
Waar hb je die Papst gekocht? Ik was er nl ook naar op zoek. Stil + redelijk veel CFM :)

Verwijderd

Rooster van voeding eruit knippen = gratis en scheelt echt wel

Neem grote coolermaster heatsink een fanadapter en een 80cm fan met een beetje fatsoenlijfe cfm/dba en klaar. Kan makkellijk onder de 100,-

Minstens 30cfm nemen. Zelf zou ik iets van 40 pakken.

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 21:21
Op woensdag 17 oktober 2001 19:56 schreef wjcastelijns het volgende:

[..]

Juist ;) waarom 159 piek neertellen als het ook zo kan. Die heatsinks van coolermaster zijn gewoon goed!!!
Helemaal mee eens. Ik zelf heb ook de coolermaster E6I11 met een fanadapter erop. En DAAR bovenop zit dan een Sunon 8x8CM. Op 7V. Koelt heerlijk. En is erg stil.

Mijn proc is 43 Graden met }:O , temp zonder koe ken ik niet. :)

Mijn proc is een Duron(morgan) 1Ghz@1250@1.95V

Met mijn oude HSF(spire ding) werd deze proc over de 60 Graden.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 16:09 schreef te(X)en het volgende:
Waar hb je die Papst gekocht? Ik was er nl ook naar op zoek. Stil + redelijk veel CFM :)
Ik heb 'm uit Duitsland gehaald, maar ik raad je aan deze gewoon in Nederland via Comex Sales Agency te bestellen. Hun site is nog niet 100% operationeel, maar een telefoontje of een e-mail doet wonderen. Zij zijn volgens mij resellers van Papst en staan gewoon op Tweakers *D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Die site is na een jaar nog even operationeel. Kortom, ik zou er niet op wachten, want dat word nooit meer iets.
Maar de service is er ERG goed !!!! Een telefoontje, emailtje of fax, en alles word geregeld.

Geen inspiratie

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 11:56
ff een vraagje tussen door.

Waterkoeling valt vaak af omdat het (veels) te duur is.

Maar stel nou dat er een low-budget waterblok is voor zeg 50 a 60 gulden? zou je die dan nemen of niet?
Pagina: 1