Toon posts:

desktop op z'n zij . kan dat ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Ik heb nog een pentium desktop over maar geen plaats om em normaal neer te kunnen zetten. Ik heb wel plek om em op z'n zij neer te zetten. Kan dit, vooral wat de cd-rom betreft :?

thnx :)

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:40

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

hangt helemaal van je cdromdrive af... voor de rest van het systeem maakt het niet veel uit (als alles maar vast zit >:))
Als je drive vage nokjes of uitklapdingetjes heeft in de tray dan kan ie ook op z'n zij.

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Verwijderd

Hangt er vanaf wat voor CD-ROM speler je hebt ... Er zijn CD-ROM spelers die een soort van haakjes hebben waarin de CD blijft haken ... Dan kan het wel anders raad ik het niet aan! (voor de rest van de PC maakt het niet zoveel uit) ;)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Probeer maar even. Sommige cd-spelers zijn erop gebouwd dat ze zowel verticaal als horizontaal gemonteerd kunnen zijn.

Als de cd er niet uitvalt als het laadje open is, is het wel OK lijkt me zo. Voor de rest van de hardware kan het zeker geen kwaad (als overal waar schroefjes in moeten ook schroefjes inzitten >:))

Siditamentis astuentis pactum.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Kan gewoon, zolang er van die haakjes in je lade van CD-Rom zitten.

Verwijderd

kan wel heb ik ook gewoon dat ene plasic dinngetje naar voren doen zodat de cd en niet uitvalt *D . maar in sommige desktops kun je ook de hele cd-rom speler omdarien dat je eigenlijk een tower van maakt.
zie maar wat je doet.

Verwijderd

Volgens mij kan dat geen kwaad...op mijn werk heb ik mijn desktop ook op zijn zij. Sterker nog, bijna alle gebruikers bij ons hebben hun desktop onder hun bureau op hun zij in een speciale houder geklemd...maar die hebben geen cdrom of diskettedrive...ik hou, als ik een cdtje wil laden, het cdtje wat beter vast als het laatje dicht gaat, anders valt hij eruit :). Verder geen last.

Verwijderd

Waarom zou het niet kunnen :?

idd is het misschien een probleem met de cd-rom drive. Moet je ff fijken of er aan de rand van de ronding in de slede ook nog nokjes zitten. Deze zitten vaak in de slede om de cd's tegen te ouden als de cdrom speler op zijn kant word gezet.

Mijn Mitsumi16x heeft ze ook, en bij de aopen52x van mijn broer zitten ze ook.

Verwijderd

Topicstarter
Heej, thnx voor de snelle replies allemaal :)
De cd-rom heb geen opstaande randje, helaas; maar ik gaat het toch gewoon doen en we zien wel >:)

Mocht ut helemaal fout gaan dan horen jullie dat nog wel, natuurlijk >:)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Probeer anders een slot-cd speler, misschien werken die wat beter op z'n zij

Verwijderd

Met een gewone cdrom gaat het ook hoor, zoals ik al zei, je moet alleen het cdtje tegenhouden als de la dichtschuift :D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 20:38 schreef Density het volgende:
Met een gewone cdrom gaat het ook hoor, zoals ik al zei, je moet alleen het cdtje tegenhouden als de la dichtschuift :D
En das dus mien plan,

Dank U :)

• kropsla
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-10-2023
Uhmmmmmm,
We hebben het wel allemaal over de cdrom drive, maar idd je kan er een soort klemmetjes over schuiven :)
Maar tja, een HDD is niet echt gemaakt om verticaal te staam dus tjaa... (of heb ik dat zo fout :? )
Want het is niet echt heel erg, maar ja zo'n HDD is er niet voor gemaakt om verticale rondjes te draaien... (als ik het verkeerd heb verbeter me maar gerust hoor ;) )
Cya!

Verwijderd

Topicstarter
Maar tja, een HDD is niet echt gemaakt om verticaal te staam dus tjaa... (of heb ik dat zo fout )
Bij compaq desktoppies zitten ze al op hun zij, dus lijkt me geen probleem. En je raad het misschien al, ut is een compaq ( of was het nou krompraq :? ), die van mij.

iig bedankt voor je reply :)

Verwijderd

Harde schijven kunnen makkelijk op hun zij werken alleen schuin niet dan slijt hij veel sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 22:12 schreef Fl3xx het volgende:
Harde schijven kunnen makkelijk op hun zij werken alleen schuin niet dan slijt hij veel sneller.
Heej dat wist ik niet, thnx man :) Maar is eigenlijk wel logisch. Anyway als ik m'n desktop op z'n zij zet, dan ligt die HD weer horizontaal, zoals de meeste gevallen, en dus absoluut geen vuiltje aan de lucht :9
Pagina: 1