Toon posts:

DMA's gemengd op 1 IDE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik lees overal verschillende meningen hierover.

Probleem: je HDD is 100ATA op Primary Master
je DVD is 33 ATA op Primary Slave
nu zeggen veel mensen dat je snelheid dan de laagste waarde pakt op 1 IDE aansluiting, maar in mijn opstartscherm van Windhoos zie ik gewoon staan dat mijn HDD op 100ATA draait en DVD op 33 ATA.
is dit dan gelul, dat je snelheid 33 ATA wordt?
of geeft mijn opstartscherm niet de reele waarde weer van de diskdrive's??
(deze snelheid geeft ie ook aan met Sisoft, maar ja Sisoft is niet erg betrouwbaar)
wie kan mij helpen, want iedeen beweert wat anders hierover.

en moet ik in geval dat DVD en CDWR beide op sec IDE moeten. W98 opnieuw installeren of pakt hij de nieuwe drive
config. gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
help, weet echt niemand hier antwoord op of heeft niemand zin om op zo'n amateursvraag te antwoorden????

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-04 23:55
Op donderdag 18 oktober 2001 23:57 schreef visch het volgende:
help, weet echt niemand hier antwoord op of heeft niemand zin om op zo'n amateursvraag te antwoorden????
Dan zal ik 't maar doen.

't Antwoord is dat 't inderdaad gelul is zoals jij zegt. Met 2 apparaten aangesloten op 1 IDE aansluiting krijgt elk apparaat z'n eigen optimale instelling. Langzame apparaten beinvloeden de snelheid van snellere apparaten dus niet.

In het pre-UDMA tijdperk ging dit verhaaltje wel op, maar dat ligt alweer 'ver' achter ons. Lastig dat zulke verouderde informatie maar blijft opduiken....

Verwijderd

Topicstarter
danku danku, mijn dank is groot

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Mijn Pioneer zit op UDMA en me Plextor op PIO4 en ze zitten op 1 IDE kanaal dus ut kan wel :)

Edit: Voor ATA100 weet ik het niet zeker

Verwijderd

Lol is dit echt waar? Ik dacht dus echt dat dat niet zo was. Ik heb dit een half-jaar geleden gevraagd op GOT en toen zei iedereen dat ik de zip beter niet bij iets anders kon aansluiten.
Ik kan de topic nu niet vinden maar ik zal mijn best doen.

Ik kan mijn zipdrive eindelijk inbouwen zonder last te hebben dat mijn burner dvd of hd PIO1 worden. LOL
Als ik dit nu niet gelezen had, had ik misschien wel een USB zip gekocht :) :)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. Volgens mij is er ook nog verschil tussen apparaten die dus wel UDMA gebruiken, en die geen UDMA gebruiken.. (dus een UDMA100 schijf in combinatie met een PIO mode 4 cdrom oid zou wel vertraging geven!)

Maar dat is toch gewoon simpel effe te testen??
Pagina: 1