Toon posts:

19" case modden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik was van plan een nieuwe case te kopen, een 19 inch (heb geen foto, maar het is iig een platte case, 3 units hoog, 19 inch diep, hoop dat je een beetje een voorstelling kan maken)

nu wil ik dit ding zowiezo gaan modden, met iemand anders (die mij die case ook aangeraden heeft) maar ik heb hier niet al te veel verstand van.. die vriend wel, maar toch maar even hier kijken.

er zitten 3 fans in die case, wat ik me nu afvroeg, hoeveel geluid maken deze ongeveer (voor degene die hem kennen) en is het mogelijk om een schuif/draaiknop vooraan te doen om met behulp van een variabele weerstand de fans langzamer/harder te laten draaien.. want als mn compu niets staat te doen kunnen die fans waarschijnlijk vast wel wat zachter.. zodat ik ook nog kan slapen :)

wat voor max weerstand zou ik hiervoor ongeveer moeten doen dat mn fans nog wel zo hard blijven draaien dat ik de volgende morgen een rokende case heb ;)

en hebben jullie verder nog enige leuke ideeen om hiermee te doen???

System info: PIII 667
Riva TNT2 Pro (core + mem 20 Mhz overclocked)
komt nog een brandertje in over een tijdje
1x 20 GB seagate 7200 RPM
2x 40 GB seagate 7200 RPM (komen erin met de nieuwe case. Lekker softwarematig raid draaien :P effe kijken of dat een beetje boeit.. )

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 10:14

Whuzz

Dodgeball!

Op woensdag 17 oktober 2001 16:28 schreef KloePoek het volgende:
er zitten 3 fans in die case, wat ik me nu afvroeg, hoeveel geluid maken deze ongeveer (voor degene die hem kennen) en is het mogelijk om een schuif/draaiknop vooraan te doen om met behulp van een variabele weerstand de fans langzamer/harder te laten draaien.. want als mn compu niets staat te doen kunnen die fans waarschijnlijk vast wel wat zachter.. zodat ik ook nog kan slapen :)

wat voor max weerstand zou ik hiervoor ongeveer moeten doen dat mn fans nog wel zo hard blijven draaien dat ik de volgende morgen een rokende case heb ;)
Dit kun je het beste doen met een LM317 of 350. Daarmee regel je het voltage i.c.m. een pot-meter. Da's beter dan alleen een pot-meter, omdat de warmte-ontwikkeling in een LM beter te controleren is dan in een potmeter...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Topicstarter
owk... dus dan wordt het waarschijnlijk dat in combinatie met een baybus...

zijn die dingen als compleet pakket of zo te bestellen, of wordt het dan echt een 5 1/4 front uitboren voor die schakelaren, en alle onderdelen los bij elkaar schrapen??

<edit>

misschien was ik niet helemaal duidelijk, ik wil dus de snelheid van mijn fans traploos kunnen varieren, dus niet met een 0/7/12 schakelaar of zo... als mensen mij hiermee kunnen helpen??

</edit>

Verwijderd

Een LM317 is wel een goed idee, aangezien hij tot 1 ampere kan leveren, en vind maar eens een fan die dat trekt!.
Hij is verder goedkoop en vrij simpel te maken, gewoon op www.google.com zoeken, dan vind je geheid wat. Let er alleen wel op dat je m goed koelt, en schenk vooral genoeg aand8 aan de voltage! Hij levert 1,2 tot 30 volt (voor zover ik me het kan herinneren).

Ik zou er wel wat aan gaan knutsellen zodat hij NOOIT boven de 13-14 volt of ONDER de 5 (zolang je fan blijft draaien) volt uit komt. Dit zou betekenen dat ie niet meer wil draaien of gewoon verbrand door te hoge voltage. Je zou eens kunnen gaan zoeken naar een soortgelijk produkt die tot 12 volt afgeeft, scheelt een hoop werk. Mischien is 15 volt ook makkelijk haalbaar, aangezien al mijn fan's ook makkelijk op 15 volt lopen zonder ooit schade opgelopen te hebben.

Zorg wel dat bij het afstellen op de minimale voltage je fan niet alleen blijft draaien, maar ook aan wil gaan. Neem voor de zekerheid een klein beetje extra voltage. Voorkomen is beter dan een nieuwe PC kopen :).

Mischien is het makkelijk om voor een geschikte voltage regulator op www.questlink.com te kijken. Gewoon ff aanmelden, inloggen is zo gebeurt. Volgens mij zoekt hij standaard al op de LM317. FF de datasheet downloaden, staan vast ook wel wat voorbeelden bij.

Verwijderd

Een LM317 is wel een goed idee, aangezien hij tot 1 ampere kan leveren, en vind maar eens een fan die dat trekt!.
Hij is verder goedkoop en vrij simpel te maken, gewoon op www.google.com zoeken, dan vind je geheid wat. Let er alleen wel op dat je m goed koelt, en schenk vooral genoeg aand8 aan de voltage! Hij levert 1,2 tot 30 volt (voor zover ik me het kan herinneren).

Ik zou er wel wat aan gaan knutsellen zodat hij NOOIT boven de 13-14 volt of ONDER de 5 (zolang je fan blijft draaien) volt uit komt. Dit zou betekenen dat ie niet meer wil draaien of gewoon verbrand door te hoge voltage. Je zou eens kunnen gaan zoeken naar een soortgelijk produkt die tot 12 volt afgeeft, scheelt een hoop werk. Mischien is 15 volt ook makkelijk haalbaar, aangezien al mijn fan's ook makkelijk op 15 volt lopen zonder ooit schade opgelopen te hebben.

Zorg wel dat bij het afstellen op de minimale voltage je fan niet alleen blijft draaien, maar ook aan wil gaan. Neem voor de zekerheid een klein beetje extra voltage. Voorkomen is beter dan een nieuwe PC kopen :).

Mischien is het makkelijk om voor een geschikte voltage regulator op www.questlink.com te kijken. Gewoon ff aanmelden, inloggen is zo gebeurt. Volgens mij zoekt hij standaard al op de LM317. FF de datasheet downloaden, staan vast ook wel wat voorbeelden bij.

Verwijderd

Dat zou ik nooit doen.. mijn mooie 19" modden. Ik vind mijn rack mooi zoals ie is.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

hebbie toevallig een foot van die case?? ik gah binnenkort ook me 19" kist modduh alleen is die 1oU hoog :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 17:59 schreef Masta-T het volgende:
Dat zou ik nooit doen.. mijn mooie 19" modden. Ik vind mijn rack mooi zoals ie is.
dus jij hebt er een... standaard zitten er toch 3 fans in??

weet jij een beetje hoe veel geluid zo'n ding maakt, want ik hoef alleen maar een baybus en zo er in te proppen als ie te veel geluid maakt, maar als dat niet zo is....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je wilt softwarematig raid draaien met 2 schijven?
Dan hoop ik voor je dat je nog een 3e schijf hebt want van een softwarematige raid kan je niet booten

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
System info: PIII 667
Riva TNT2 Pro (core + mem 20 Mhz overclocked)
komt nog een brandertje in over een tijdje
1x 20 GB seagate 7200 RPM
2x 40 GB seagate 7200 RPM (komen erin met de nieuwe case. Lekker softwarematig raid draaien :P effe kijken of dat een beetje boeit.. )
zoals je hier ziet ga ik er 2 nieuwe bij gooien, waarmee ik dus softwarematig Raid ga draaien... ik had er al een 20GB HD in zitten... heb de boel wel een beetje uitgezocht hoe het moest :D

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 21:33 schreef KloePoek het volgende:

[..]

zoals je hier ziet ga ik er 2 nieuwe bij gooien, waarmee ik dus softwarematig Raid ga draaien... ik had er al een 20GB HD in zitten... heb de boel wel een beetje uitgezocht hoe het moest :D
Had ik f niet gezien.
En softwarematige raid gaat hard. Ik heb het zelf ook

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 20:23 schreef KloePoek het volgende:

[..]

dus jij hebt er een... standaard zitten er toch 3 fans in??

weet jij een beetje hoe veel geluid zo'n ding maakt, want ik hoef alleen maar een baybus en zo er in te proppen als ie te veel geluid maakt, maar als dat niet zo is....
In de mijne zit een grote 12 cm met luchtfilter. Hoor je gewoonweg niet. mijn 3x8poorts Switch maakt veel meer herrie
Pagina: 1