[VB] return code

Pagina: 1
Acties:

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Ik heb een probleempje met vb-programma's die vanuit een batchfile worden aangeroepen. Het volgende: Ik heb een batchfile die achter elkaar 3 programma's oproept. De batchfile wacht netjes tot een programma is afgesloten, daarna wordt de volgende opgestart. Echter, ik wil het eerste programma kunnen afsluiten (cancel) en ervoor zorgen dat de andere twee niet meer opgestart worden.
Nu heb je in batchfiles de mooie line
'On Errorlevel 1 goto label'
Maar dan moet je programma wel ee nreturn code teruggeven aan het aanroepende programma (batchfile in dit geval). Ik krijg dit binnen VB niet voor elkaar. Heb de search en MSDN al nageplozen, maar kan er echt nix over vinden. Iemand die weet of dit kan en hoe?

Verwijderd

Standaard ondersteund vb dit niet, maar met behulp van de ExitProcess api is het wel voor elkaar te krijgen.

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Op woensdag 17 oktober 2001 16:22 schreef Yarvieh het volgende:
Standaard ondersteund vb dit niet, maar met behulp van de ExitProcess api is het wel voor elkaar te krijgen.
Als je die gebruikt, moet je er wel verdomd goed voor zorgen dat je zelf al je forms unload en je objecten destroyd.

De VB afsluitcode (die dat allemaal voor je doet) komt dan niet meer aan de beurt voor zover ik weet.

Dadelijk krijg je memory leaks en GPF's... 1 van de redenen waarom je met VB bijna niets kan zonder naar API's te grijpen...

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:27 schreef Gerco het volgende:
[..]
Als je die gebruikt, moet je er wel verdomd goed voor zorgen dat je zelf al je forms unload en je objecten destroyd.

De VB afsluitcode (die dat allemaal voor je doet) komt dan niet meer aan de beurt voor zover ik weet.

Dadelijk krijg je memory leaks en GPF's... 1 van de redenen waarom je met VB bijna niets kan zonder naar API's te grijpen...
Correct je kan hem ook het beste als laatste statement zetten in het unload event van je mainform. Die GPF kan inderdaad als vrij storend worden ervaren, de memory leaks vallen echter bijzonder mee (process wordt immers toch de nek om gedraaid dus niet vrij gegeven geheugen komt vanzelf weer vrij) tenzij je veel gebruik maakt van shared memory ofzo want dat gaat inderdaad blijven hangen dan.

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Thanx guys... Hier heb ik wat aan! Ik ga het gelijk ff proberen. Als er trouwens iemand nog stukjes voorbeeldcode heeft, schroom niet om die hier nog te posten :)
Pagina: 1