<Linux> Vim 6.0 installeren

Pagina: 1
Acties:

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Topicstarter
Ik heb een probleem, ik probeer thuis op m'n redhat 7.1 linux-bak Vim 6.0 te installeren. Dit is omdat ik op m'n kamer altijd in Vim code zit te schrijven, en het bij m'n ouwelui dus ook wel makkelijk zou zijn als ik Vim kon gebruiken (i.p.v. Vi, zodat ik syntax highlighting heb).

Dus ik van het internet de files vim-6.0-src1.tar.gz en vim-6.0-src2.tar.gz gedownload, uitgepakt (met tar -zxvf) en dan ./configure om de boel te configureren, en daarna make.

En nu komt de maar... Tijdens het uitvoeren van de make geeft hij na een poosje een error en stopt het compileren. Alleen snap ik niet waarom. Hebben meer mensen hier last van, ik heb al op de site van Vim gekeken, maar ik kon er niets over vinden. Dus vandaar m'n vraag hierzo.

Alvast bedankt.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

wat voor error geeft ie? kan je em posten?

Verwijderd

Van vim site:
Vim comes in two parts: One archive holds the program (either as source or binary/executable), and another archive holds the runtime files with the documentation and syntax files. This allows you to update Vim as a program without having to download the latest documentation. But usually you should update the matching documentation, too. ;-)
Heb je ook de runtime files gedownload?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
VIM 6.0 is ook te krijgen als 1 grote gzip.
ik had geen probleem met de compile. gecompiled volgens instructies in het Linuxfromscratch boek (CVS versie, www.linuxfromscratch.org)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.