Hang-ups met Asus A7V-E + Thunderbird 1 Ghz

Pagina: 1
Acties:

• ZonK
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Sinds ik mijn nieuwe mbo heb geinstalleerd met de dondervogel, crasht mij bak gruwlijk vaak.
Als ik geluid aan t afspelen ben als ie crasht geeft mn bak eerst een piep via de boxen en bevriest dan binnen 10 secs.

Het is vooral als ik mn bak zware dingen laat verrichten.

PC Probe geeft geen temperatuurstijging aan voordat mn bak crasht, dus ik d8 niet direct aan oververhitting, maar weet iemand beter?

Tevens d8 ik dat het kan helpen als ik mn vcore iets verhoog, maar in de BIOS staan alleen de opties [Ignore] en [Monitor]. Moet ik mn BIOS updeeten?

Wie weet t.

thx alsevast

Guido

=DDD= rulez!

Verwijderd

ehh geef de verdere specs eens? al ged8 aan de nieuwste VIA 4-1's? die zijn met name handig als je een sblive oem hebt :). maar geef speccies eens ff.

• ZonK
  • Niet online
- Asus V7100 GF 2 MX
- 196 mbram
- SB Live Value
- AMD Athlon Thunderbird 1Ghz (of is t nou AMD Thunderbird)
- Asus A7V-E als mobo
- Win 2k

Ik ben ten einde raad eigenlijk.
Door als die crashes is mn bak al 2x zo gaar geworden dat ik windows opnieuw moest installen.

misschien d8 ik ook aan te weinig contact tussen CPU en koelblok (meer pasta?), maar dan zou PC Probe toch iets moeten merken?

Guido

=DDD= rulez!

Verwijderd

ok ga maar eens op zoek naar de nieuwste via 4in1's, het zit em in die sblive van je waarschijnlijk. Trek hem er anders maar eens uit en kijken maar.....

Maar de nieuwe via drivers horen het probleem op de lossen. Kijk maar ff in de bios/drivers sectie op t.net

• ZonK
  • Niet online
Ik had VIA 4in1 al geinstalld
Ik wet niet of je er verder nog iets mee kan/moet doen.

Wat ik ook d8 is dat toen in SB LiveWare voor 2k had geinstalld dat ie nog vaker crashte, maar ik kan ook paranoia worden :)

=DDD= rulez!

Verwijderd

check anders eens viahardware.com

hier staat ook veel op over die sblive.

• ZonK
  • Niet online
Ik heb VIA 4in1 V4.24 geinstalld
Kan t zoveel verschil zijn met de nieuwste (V4.34)?

=DDD= rulez!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:11 schreef ZonK het volgende:
Ik heb VIA 4in1 V4.24 geinstalld
Kan t zoveel verschil zijn met de nieuwste (V4.34)?
JAAA!!! daar hebbie em, nieuwe installen!!! :) verdwijnt als sneeuw voor de zon.

• ZonK
  • Niet online
Thx

Als ik een vrouw zou zijn en als ik nu even aan mag nemen dat jij dat niet bent zou ik met je trouwen. :r

Maar aangezien wij dat beide niet zijn (denk ik dan):
Bedankt

=DDD= rulez!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:22 schreef ZonK het volgende:
Thx

Als ik een vrouw zou zijn en als ik nu even aan mag nemen dat jij dat niet bent zou ik met je trouwen. :r

Maar aangezien wij dat beide niet zijn (denk ik dan):
Bedankt
:+

check me naam dan, sander is niet echt iets voor een wijf :)

• ZonK
  • Niet online
Helaas, hij crasht nog altijd even hard :( :'(

Maar volgens jou lag t aan mn SB Live?

Weet je nog iets anders of iemand anders?

=DDD= rulez!

• macho
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

macho

No Pain, No Gain

Heb je al geprobeerd om je systeem geaard aan te sluiten?
Ik heb dan wel geen asus maar een msi mobo, maar het is allicht het proberen waard. Baat het niet, schaadt het ook niet. mij heeft het in ieder geval wel geholpen. (mijn systeem liep steeds (lees "crashte") vast tijdens het internetten, bleef hangen tijdens het afsluiten etc. etc |:(. De laatste keer was ik het goed zat heb een geaard snoer in elkaar geknutseld en daar de pc solo op aangesloten. en zie alle problemen als sneeuw voor de zon opgelost. Systeem loopt nu als een sneltrein *D

Don't give up

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 16:38 schreef ZonK het volgende:
Helaas, hij crasht nog altijd even hard :( :'(

Maar volgens jou lag t aan mn SB Live?

Weet je nog iets anders of iemand anders?
kun je nog wat meer info posten, stressed temps van je cpu, volt e.d.

aarde is te proberen, maar heb je de koeling van je geforce2mx al es nagekeken??? dat ding wordt echt zwaar heet. Ik heb er hier hangups door gehad en een vriend van me waar ik dit weekend sliep had net een Leadtek gf2mx 400 64mbram gehaald, plaatste ding erin, vastlopers. FF een ventilator erop gezet en kijk daar bleef ie een stk langer draaien.

prits daar eens ff een fan op, of zet een tafelventialtor aan het draaien. laat ff weten of het effect heeft, zo ja: Blue orb oid halen!

• ZonK
  • Niet online
Ik zet er af en toe een Kamer ventilator op van 40 Watt, best veel, maar ik heb niet het ID dat hij daardoor minder snel crasht.

CPU Temp:
Normaal: 48 C
Met grote Vent: 37-38 C

Mobo Temp:
Normaal: 35 C
Met Vent: 27 C

Vcore: 1.777

=DDD= rulez!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:13

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Hoi,

Op bladzijde 25 van je mobo boekje staat een schema welke PCI/ AGP sloten waarmee geshared zijn. Zet in je bios die onboard audio uit en ros die Live in slot 3.

Stel in je bios dat PCI-Slot 3 aan IRQ 5 moet hangen en verder is er nog ergens een optie van "IRQ 5 reserved for legacy device" deze moet op Yes staan.

Ik hoop niet dat je die ACPI rommel van Win2k hebt geinstalleerd want die zet al je IRQ's op 9 ofzo.

Oja, Wat bij mij ook hielp is USB (als je die niet gebruikt) op 3 plaatsen in het bios te disablen. (er staan iets van 2 a 3 parameters voor USB in je bios.

Suc6 ermee in ieder geval

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 14:10 schreef reetkever41 het volgende:
Hoi,

Op bladzijde 25 van je mobo boekje staat een schema welke PCI/ AGP sloten waarmee geshared zijn. Zet in je bios die onboard audio uit en ros die Live in slot 3.

Stel in je bios dat PCI-Slot 3 aan IRQ 5 moet hangen en verder is er nog ergens een optie van "IRQ 5 reserved for legacy device" deze moet op Yes staan.

Ik hoop niet dat je die ACPI rommel van Win2k hebt geinstalleerd want die zet al je IRQ's op 9 ofzo.

Oja, Wat bij mij ook hielp is USB (als je die niet gebruikt) op 3 plaatsen in het bios te disablen. (er staan iets van 2 a 3 parameters voor USB in je bios.

Suc6 ermee in ieder geval
kan idd ook nog.

ik blijf erbij dat het die live is, of je vidkaart wordt te warm maar ik wed op de live.
Pagina: 1