Als ik in Win2K probeer de computernaam van een pc in een (bedrijfs)netwerk probeer te veranderen geeft hij een foutmelding (alleen op deze pc) dat de opgegeven referenties strijdig zijn met een bestaande groep referenties. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn. Het is in elk geval niet zo dat er nog een pc in het netwerk hangt die hetzelfde heet, dat heb ik al gesjekt.
Beter nog: als (een) domain admin. Je moet namenlijk ook de nieuwe computernaam toevoegen aan het domein. Met lokale Admin heb je daar niet genoeg rechten voor... 
Ten minste, ik neem aan dat er een domein is?
Ten minste, ik neem aan dat er een domein is?
Verwijderd
Mijn ervaring is, je hebt minste gerommel als je als lokale admin inlogt.
Bij het toevoegen van de Pc aan het domain/domein geef je toch de credentials van een domain admin op...
Bij het toevoegen van de Pc aan het domain/domein geef je toch de credentials van een domain admin op...
Verwijderd
-Gooi de PC uit het domein ... in een werkgroep ...
-Start opnieuw op
-Log in met lokaal administrator
-wijzig de PC naam
-Start opnieuw op
-Gooi de PC weer in het domein
Start opnieuw op en klaar is Kees.
-Start opnieuw op
-wijzig de PC naam
-Start opnieuw op
Verwijderd
win2k minder rebooten blijkt dus niet echt waar te zijnOp woensdag 17 oktober 2001 15:23 schreef DJ_Michiel het volgende:
-Gooi de PC uit het domein ... in een werkgroep ...
-Start opnieuw op
-wijzig de PC naam
-Start opnieuw op
Verwijderd
Ja ach ... bezigheids-therapie van MS he ...
errûg vermoeiend als je dus 1 naam wil vervangen ben je zo een half uur bezig
Het is me gelukt, bedankt!
ik hoefde hem niet eens uit het domein te gooien trouwens, gewoon lokaal aanloggen bleek voldoende te zijn. Die mogelijkheid was me even ontschoten
ik hoefde hem niet eens uit het domein te gooien trouwens, gewoon lokaal aanloggen bleek voldoende te zijn. Die mogelijkheid was me even ontschoten
Pagina: 1