Toon posts:

Vaag probleem met connecten bepaalde site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vaag probleem met een klant. Hij probeert op onze website te komen, maar hij krijgt steeds de melding dat de site niet bestaat.....hij kan wel op alle andere sites op het internet komen.

Ik heb al een aantal mailtjes heen en weer gestuurd maar we komen er niet uit. Ik zal hier onder de mailtjes plaatsen met de naam van de klant weg gelaten met de hoop dat jullie mij mischien kunnen helpen met dit vage probleem, want ik zou graag een oplossing willen bieden aan de klant.

Let trouwens niet op de lay-out van de site als jullie eventueel testen, het is een tijdelijke lay-out en niet van belang hoe de site er uitziet, is van belang dat AL onze klanten de site kunnen benaderen.

de mailtjes:

> Geachte Heer xxxxxxxxx,
>
> U had ons een e-mail gestuurd met de vraag wanneer onze website online
gaat
> omdat u geen verbinding zou kunnen maken. Ik kan u mededelen dat onze
> website www.vestico.nl al enige weken online is
en
> dagelijks vele bezoekers trekt.
>
> Mischien als u nog steeds niet een verbinding kan krijgen met onze website
> dat u eens een van de volgende adressen kan proberen: www.vestico.com
> of www.vestics.com .
>
> Ik hoop dat deze oplossing werkt voor u.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Perry Dolmans, Vestico
>
_________________________________________________________________________________

> Hallo Perry,
>
> Geen van beide onderstaande adressen werken. Ik krijg dan een scherm dat
> doorverwijst naar vestico.nl.
> Ik heb de helpdesk van mijn internet provider (UU net) gebeld. Zij hebben
> mij enkele proeven laten doen (naar jullie site laten 'pingen',) Zij
kunnen
> in mijn computer/software geen fout ontdekken.
> Het blijft een vreemde zaak dat ik alle internet-sites ter wereld kan
> bereiken, behalve die van jullie.
> Heeft u een oplossing voor mij?
>
> M.vr.gr.
> xxxxxxxxxxxxxx
>
__________________________________________________________________________________

Hallo xxxxxxxx,

Vreemde zaak maar een leuke uitdaging.

Om het te proberen het probleem op te lossen zou ik graag nog wat extra
informatie willen hebben.
Wat voor een Operation systeem draait u? Windows 98? Windows NT?
Welke browser gebruikt u?
Wat voor een reslutaat gaf de ping? Kon hij de site zien of niet?
Konden ze bij de helpdesk van UUnet wel op de site komen?

Probeer ook eens of u naar de volgende site kan:
http://www.vestico.nl/main.html

Op basis van de informatie u mij geeft probeer ik te kijken naar een
passende oplossing.
Als u nog meer vragen heeft kunt u me gerust nog een mail sturen want we
willen iedereen graag optimaal kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Perry Dolmans, Vestico BV

_________________________________________________________________________________

Hallo Perry,

In jouw stuk heb ik de vragen beantwoord.
Ik ben benieuwd wat voor resultaat er uit komt.

M.vr.gr.

xxxxxxxxxxxxxxxx

Hallo xxxxxxxxxxxxxxx,

Vreemde zaak maar een leuke uitdaging.

Om het te proberen het probleem op te lossen zou ik graag nog wat extra
informatie willen hebben.
Wat voor een Operation systeem draait u? Windows 98? Windows NT?
<<<<<<Windows NT>>>>>>>>>>>>
Welke browser gebruikt u?
<<<<Internet Explorer versie 5.00.2919.6307 CO>>>>>>>>>>>>>>
Wat voor een reslutaat gaf de ping? Kon hij de site zien of niet?
<<<<<<<<<<<<<<resultaat ping: Time out>>>>>>>>>>>>>
Konden ze bij de helpdesk van UUnet wel op de site komen?
<<<<<<<<<ja>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Probeer ook eens of u naar de volgende site kan:
http://www.vestico.nl/main.html

Op basis van de informatie u mij geeft probeer ik te kijken naar een
passende oplossing.
Als u nog meer vragen heeft kunt u me gerust nog een mail sturen want we
willen iedereen graag optimaal kunnen helpen.

Vriendelijke groet,

Perry Dolmans, Vestico BV

Ik hoop dat iemand me kan helpen zodat ik de klant een oplossing kan bieden.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?

Verwijderd

DNS instelling?

Ik gebruik al een tijdje:
prim dns 193.79.251.39
sec dns 193.79.242.39

Volgens de site moet je hebben:
prim dns 193.79.237.39
sec dns 193.67.79.39

En volgens mij werkt auto dns ook wel bij uunet.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord, zal morgen dit eens aan de klant mailen, mischien dat het hem helpt, jullie horen nog van me

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, heb een mailtje terug gekregen van de klant, maar ook dit heeft niet geholpen.

Iemand nog een idee? Het vage blijft dat ie op elke website van de wereld kan komen behalve op die van ons :(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ? Of is het te veel tekst om te lezen?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
tikt hij 100% de naam v/d website goed in..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 11:25 schreef Kev0867 het volgende:
tikt hij 100% de naam v/d website goed in..
ja, dat doet ie en ik heb hem zelfs al gewoon een paar links gestuurd die hem zouden sturen naar een pagina ergens in de site, hij kan gewoon helemaal niets benaderen en pingen naar onze site doet het ook niet bij deze klant. Voor de rest kan ie elke site benaderen zegt hij.

Ook bij zijn provider weten ze geen raad (UUnet)

• bekkel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

bekkel

BoEsm Productions

deb klant z'n temp. internet files laten leeggooien.???

.........www.raketje.com....................soon.....

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 12:53 schreef bekkel het volgende:
deb klant z'n temp. internet files laten leeggooien.???
ja, heb ik laten doen en heb hem ook nog ctrl + F5 laten doen. Ook dit mocht niet baten :(

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik had hier gisteravond ook last van.

Ik kon mijn eigen server niet bereiken maar alle andere servers die in dat netwerk stonden wel. (2fast, trueserver) dus ip's in de buurt wel maar mijn eigen ip niet.

Had zo meerdere sites die ik niet kon bekijken,

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:14 schreef intert0y het volgende:
ik had hier gisteravond ook last van.

Ik kon mijn eigen server niet bereiken maar alle andere servers die in dat netwerk stonden wel. (2fast, trueserver) dus ip's in de buurt wel maar mijn eigen ip niet.

Had zo meerdere sites die ik niet kon bekijken,
Deze klant heeft hier dus op onze site al bijna 2 weken last van, hij heeft hem nog nooit kunnen benaderen :(

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft hij misschien een 'eigen' DNS server in gebruik en gebruikt hij intern ook "vestico.nl" als domein? In dat geval wordt dhet juiste IP-adres gewoon niet gevonden natuurlijk.

Je kan eens kijken of hij wel via http://145.7.30.7/ op die computrer kan komen.

Hm, op mijn werk wordt dat ip-adres geblokkeerd?! Category:sex Vaag...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:28 schreef jeroene het volgende:
Heeft hij misschien een 'eigen' DNS server in gebruik en gebruikt hij intern ook "vestico.nl" als domein? In dat geval wordt dhet juiste IP-adres gewoon niet gevonden natuurlijk.

Je kan eens kijken of hij wel via http://145.7.30.7/ op die computrer kan komen.

hmm.....category sex?????? heeel erg vaag ja. ik kan hier ook niet rechtstreeks via het IP adres binnenkomen. kom op een 404 :(

De klant heeft geen eigen dns, hij heeft gewoon de UUnet dns in gebruik. Tevens heb ik hem al met een aantal andere dns-en verbinding laten zoeken, maar ook dit had niet het juiste effect.

• JeroenE
  • Niet online
hmm.....category sex?????? heeel erg vaag ja.
Tja, Amerikaans bedrijf enzo. Die categorieen kloppen ook meestal niet. En er zijn zat seks sites die je wel kan bekijken, maar dat is wat anders.
ik kan hier ook niet rechtstreeks via het IP adres binnenkomen. kom op een 404 :(
Ik was net even ingelogged op mijn PC'tje thuis en met Lynx kreeg ik een "klik en klaar" account van "Axel" te zien. Verder niet veel overigens! Is het niet een of andere hostingprovider waar je aan de hand van het naampje op een bepaalde site uitkomt?
De klant heeft geen eigen dns, hij heeft gewoon de UUnet dns in gebruik.
Hm, misschien een vage entry in zijn hosts file? Of een vage route naar dat bepaalde ip-adres?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klik en klaar was een kpn webhosting aanbieding van een tijdje terug. We worden volgende maand overgezet naar de servers van xs4all. Dus dat klik en klaar klopt wel. Hoe het precies zit met dat ip adres weet ik ook niet.

Ben gewent dat je als je een ip adres is vult dat je meteen op de des betreffende site komt, maar dat is in dit geval ook niet zo.

Verwijderd

hmmm.. je zou et = via safeweb kunnen proberen.. gewoon naar www.safeweb.nl gaan en daar de sit intikken.. het wor er wel trager van.. maar het = het proberen waard..

• JeroenE
  • Niet online
We worden volgende maand overgezet naar de servers van xs4all.
Hm, als de sit enu toch nog niet online is en je stapt binnenkort over dan kan je misschein net zo goed wachten tot je bent overgestapt.
Ben gewent dat je als je een ip adres is vult dat je meteen op de des betreffende site komt, maar dat is in dit geval ook niet zo.
Ach, KPN :) Maar dat hoeft dus niet per se zo te zijn. Je kan meerdere sites op 1 fysiek systeem hebben. Die hebben dan allemaal hetzelfde ip-adres, maar afhankelijk van wat je in je browser intikt kom je op een andere site terecht.

Maareh, hij zegt dat het niet werkt. Heeft 'ie ook een bepaalde foutmelding? Misschien kan je daar nog wat aan zien. Alhoewel hij zegt dat de ping een "timed out" geeft, dus dan zal je wel niet veel mee opschieten.

De reden dat ik dit vraag is omdat hij zegt dat de andere links ook niet werken omdat hij wordt doorverwezen. Dat betekent dus juist dat die andere sites *wel* werken! Klanten hebben nogal eens de neiging om te roepen dat het niet werkt omdat er niet gebeurd wat zij verwachten. Dat wil dan niet zeggen dat er niets gebeurt...

Aan de andere kant zou ik het gewoon op het bordje van UUNET laten liggen. Hij/zij betaalt vast een leuk bedrag per maand aan die lui en laat hen maar eens uitzoeken waarom ze zelf wel op jouw site kunnen komen en iemand die via hen inbelt niet. In principe zit je nu een beetje het probleem van UUNET op te lossen, natuurlijk...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:25

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 23 oktober 2001 13:28 schreef jeroene het volgende:

Hmm...misschien iets van Cyberpatrol aktief ofzo?? eens ff rommelen met instellingen van IExplorer!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• JeroenE
  • Niet online
Hmm...misschien iets van Cyberpatrol aktief ofzo?? eens ff rommelen met instellingen van IExplorer!
Nee, dat zit gewoon op de proxyservers. Je krijgt dan ook gelijk zo'n leuk windowtje met stop borden en waarschuwingen en weet ik wat nog meer. Daar kan je als gebruiker dus verder niet zoveel aan veranderen. Maareh, dat is niet het probleem :)

Verwijderd

Hoi Perry,

Misschien een beetje off-topic maar deze problemen heb ik dus ook! Ik heb zelf ADSL bij xs4all en ik maak gebruik van de Speedtouch Home (omgebouwd met de roemvolle tweak naar de "pro" versie) Sinds deze tweak kan ik simpelweg de site van XS4ALL niet meer openen, deze is niet de enige ook de site van bijv. de kijkshop lukt niet meer! xs4all opent helemaal niet, hij zegt gewoon dat ie niet bestaat en op de site van de kijkshop zegt ie dat ik m'n cookies aan moet zetten terwijl dit al aanstaat! Denk niet dat ik je kan helpen maar je klant is niet de enige met vreemde connectie problemen.
Pagina: 1