Toon posts:

Wat is dit voor een hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier via via 2 apparaten gekregen, waarvan ik echt niet snap wat het moet zijn. Het is netwerkapparatuur volgens mij, van Centrecom. het type-nr is: AT-MX10S. Aan het ene uiteinde van het ding zit een BNC netwerkpoort(volgens mij) en aan de andere een seriele of gamepoort(lijkt het meeste op een gamepoort). IK vraag me af wat het is, het ziet er nl. nogal professioneel uit, en k ben benieuwd wat ze waard zijn.
greetz Neo

edit: op de site van de fabrikant kan ik niets vinden jammergenoeg

• Quinny
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 14:09
Die dingen zijn niets tot weinig waard denk ik....

En als er mensen zijn die er redelijk wat voor over hebben dan mogen ze mij ook even een mailtje sturen =)

die joystick poort is ook een netwerk aansluiting, weet de naam niet meer.....

Verwijderd

Volgende keer ook de manual meejatten :+

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Is gewoon een oude netwerk kaart die Gamepoort die je bedoelt is gewoon een ouderwetse aansluiting geloof dat ze dat een AUI poort noemen.

Verwijderd

Topicstarter
waarop zou ik die aan moeten sluiten, op een switch ofzow zitten soms aansluitingen die hierop lijken geloof ik, zijn ze hiervoor bedoeld?

• Hirogen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 24-05-2023
Gewoon vergeten word niet meer gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 15:09 schreef Sanders het volgende:
Volgende keer ook de manual meejatten :+
tis niet eens gejat spul :P

Verwijderd

die aui poort wat het volgens mij ook is wil je niet meer aansluiten . Berg hem op in het mooie stalen ronde archief en denk er niet meer aan.
voor 25 gulden koop je een goeie nic.

illi

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 15:12 schreef illigalhenkie het volgende:
die aui poort wat het volgens mij ook is wil je niet meer aansluiten . Berg hem op in het mooie stalen ronde archief en denk er niet meer aan.
voor 25 gulden koop je een goeie nic.

illi
lolz mee eens, met name tegen de personeelsprijzen :).

Nou jah, laten we maar eens kijken of er nog liefhebbers voor zijn.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Dit zijn zogenaamde transceivers, die je dus op 'n netwerkkaart met 'n AUI-poort kunt aansluiten.
Hierdoor maak je van 'n netwerkkaart met 'n AUI-poort een BNC-netwerkkaart.

Ik denk niet dat het nog enige financiële waarde heeft, heel dat AUI-spul is er uit.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:12 schreef neographikal het volgende:

[..]

tis niet eens gejat spul :P
zeggen ze allemaal he :7 :P B-)

Verwijderd

Single Port Ethernet
Transceivers with
AUI Interface
http://www.alliedtelesyn.com/products/tran/single_aui.htm

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 15:18 schreef Speedy het volgende:
Single Port Ethernet
Transceivers with
AUI Interface
http://www.alliedtelesyn.com/products/tran/single_aui.htm
dit is em idd ja, bedankt :)

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op woensdag 17 oktober 2001 15:12 schreef neographikal het volgende:
[..]

tis niet eens gejat spul

--------------------------------------------------------------------------------

zeggen ze allemaal he

:+

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:09 schreef Hirogen het volgende:
Is gewoon een oude netwerk kaart die Gamepoort die je bedoelt is gewoon een ouderwetse aansluiting geloof dat ze dat een AUI poort noemen.
Klopt, die ben ik een hele tijd geleden ook wel eens tegengekomen , zal dus wel om een AUI -> BNC convertor gaan...

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:08 schreef Quinny het volgende:
die joystick poort is ook een netwerk aansluiting, weet de naam niet meer.....
Dat is dus een AUI-aansluiting...
Maar ik heb nog nooit een netwerk gezien met dergelijke verbindingen!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ouwe rommel dus...

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

En toch is de AUI-aansluiting (Attachment Unit Interface) best interessant, maar dan vanuit historisch oogpunt.

De eerste versie van Ethernet was namelijk wat nu 10Base-5 heet, dat was een coax-kabel van ca. 1 cm dik (heel vaak in geel uitgevoerd). Op die kabel werden transceivers geplaatst, meestal kastjes van ca. 2.5 x 8 x 8 cm. Daarvoor waren 2 mogelijkheden, sommigen waren voorzien van 2 schroef-connectoren (N-connectoren), maar die hadden weer als nadeel dat het bijplaatsen van hardware veranderingen aan de kabel vereisten, met verstoring van het net. Het meest gebruikelijk was de "vampire tap" aansluiting. Hierbij was de transceiver voorzien van 1 lange pin, en een paar korte, en die pin kon bij een draaiend netwerk door de kabel tot in de binnenste draad worden gedrukt (vandaar die "vampire").

Die transceivers waren daarnaast voorzien van een 15-polige AUI-aansluiting, die met een drop-cable werd aangesloten op de AUI-aansluiting op de computer.

Omdat 10Base-5 toch wel erg lastig was (grote buig-straal van de kabel enz.) is overgegaan op 10Base-2, dunne coax met T-stukjes, en een coax netwerk-kaart heeft de transceiver-hardware op de kaart zelf zitten. Maar om met de nieuwe bekabeling de oude netwerk-kaarten te laten voortbestaan zijn toen dit soort transceivers ontwikkeld.

Ik heb 2 weken geleden bij van de laatste mij bekende locatie waar het nog echt werd gebruikt de dikke ethernet-kabel verwijderd, nu is mijn zolder de enige plek waar het nog als speel-segment ligt.

Er zijn trouwens ook nog transceivers beschikbaar voor 10Base-T (UTP-aansluiting) en FOIRL en 10Base-FL (glasvezel-ethernet, met SC-, ST- of SMA-connector).

Voor 100 Mbps Ethernet bestaat ook zo'n aansluiting, de MII (Media Independent Interface), een 40-polige connector, kleiner dan de AUI. Deze is onder andere te vinden op sommige 100Base-TX hubs van 3Com en 100 Mbps kaarten voor de SBus van de Sun SparcStations.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-06 11:38

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Op donderdag 18 oktober 2001 13:04 schreef RCy2k het volgende:

[..]

Dat is dus een AUI-aansluiting...
Maar ik heb nog nooit een netwerk gezien met dergelijke verbindingen!
Nou hier bij het NLR wordt alles nog gebruikt. Dus ook AUI (helaas, zucht) Ach, het zie ter schattig uit.

I think, therefor I am.....I think.

Pagina: 1