Boxen fluiten?!

Pagina: 1
Acties:
  • 302 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 13:39

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Topicstarter
Vanochtend zette ik mijn computer aan en mijn boxen floten... nu ga ik net hier achter de internet-pc zitten, en hier fluiten de boxen ook al?!
Iemand een idee wat dit kan zijn? Het ligt volgens mij niet aan de PC, want het is sinds vandaag en bij alletwee de PC's :?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:24
dan fluit je trug :)

maar effe serius...
is er iets in huis in het gekomen dat nieuw is en een hele grote magneet heb of zoiets?

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

staat je microfoontje aan?

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

1. kijk je oren na.
2. het kan de monitor zijn die piept/fluit, met name op lage resoluties(heb het hier met verschillende types meegemaakt, vreemd maar waar)
3. probleem met de aarde oid. :? (krijg ik hier soms dikke zoemtoon, kan dat misschien omslaan?)

anders weet k het niet =]

of je mic idd =]

• Demo

Demo

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 15:05 schreef Galaxis het volgende:
dan fluit je trug :)

maar effe serius...
is er iets in huis in het gekomen dat nieuw is en een hele grote magneet heb of zoiets?
Eehm, ja nogal... heeel groot zelfs...
Mijn vader heeft namelijk een CNC draaibank gekocht voor zijn bedrijf, en die is sinds vandaag in gebruik... vandaar. Als die uit is heb ik er nl. geen last van :)

Maareh, kan ik iets van een filter ofzo er tussen zetten? Of moet ik er gewoon mee leren leven?

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

• Dr. Vork
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-02 00:36

Dr. Vork

Moet ik hier iets tiepen?

Op woensdag 17 oktober 2001 22:58 schreef Demoniac het volgende:

[..]

Eehm, ja nogal... heeel groot zelfs...
Mijn vader heeft namelijk een CNC draaibank gekocht voor zijn bedrijf, en die is sinds vandaag in gebruik... vandaar. Als die uit is heb ik er nl. geen last van :)

Maareh, kan ik iets van een filter ofzo er tussen zetten? Of moet ik er gewoon mee leren leven?
Ja, een koffiefilter!

Flauw, ik weet het.

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:41
Lijkt me niet echt gezond ... meebie overwegen om er een
UPS / Regelaar met vette condensatoren ertussen te steken.

Just to keep your 2 pc'kes healthy :)

CNC Draaibank, da's hoogstwaarschijnlijk 3 fasig sterkstroom ? Nie ? ... Krijgde prolly spikes op't stroomcircuit. Niet lekker.

Bleh, veel te vroeg ... coffee ...

This space intentionally left blank.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Je zou toch zeggen dat het filter in je PC dat toch tegen moet houden :? Is je PC wel ge-aard ? Zo niet, zou dat kunnen helpen......

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Demo

Demo

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 07:36 schreef dot.K het volgende:
Lijkt me niet echt gezond ... meebie overwegen om er een
UPS / Regelaar met vette condensatoren ertussen te steken.

Just to keep your 2 pc'kes healthy :)

CNC Draaibank, da's hoogstwaarschijnlijk 3 fasig sterkstroom ? Nie ? ... Krijgde prolly spikes op't stroomcircuit. Niet lekker.

Bleh, veel te vroeg ... coffee ...
Ik heb ff naar de ratings gekeken, en er staat:
3 * 400 V
51 A (Auw :( )
D'r zit een 18 kW motor in...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nou, daar zijn de buren ook mooi klaar mee, die ziten met hetzelfde probleem denk ik. Doe mij ook zo'n draaibank :)

Verwijderd

moved HA >> AVH

• beschuitfluiter
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ik zou er idd toch een ups tussen zetten...
maarja is wel prijzig...

¯\_(ツ)_/¯

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

dat komt dus door zon bikkel motor in die draaibank, ik heb gemerkt dat als je zelfs zon klein motortje op een trafotje laat draaien dat je dan al storingen krijgt, ik weet niet of het door de stroomtoevoer komt of door de fluctuaties in het manetisch veld (whaha lekkere zin :D )
maar ik weet dat als je de stroomtoevoer aanpast dat het dan een stuk minder wordt, grafiet/halfgeleiders vangen schokken op, ook diodes willen wel eens helpen, maar ja soldeer maar eens een diode van 1mm bij 2 mm aan een draaibank met een motor van euh 1000/2000 watt :P

• Demo

Demo

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 11:33 schreef AtomicShockwave het volgende:
dat komt dus door zon bikkel motor in die draaibank, ik heb gemerkt dat als je zelfs zon klein motortje op een trafotje laat draaien dat je dan al storingen krijgt, ik weet niet of het door de stroomtoevoer komt of door de fluctuaties in het manetisch veld (whaha lekkere zin :D )
maar ik weet dat als je de stroomtoevoer aanpast dat het dan een stuk minder wordt, grafiet/halfgeleiders vangen schokken op, ook diodes willen wel eens helpen, maar ja soldeer maar eens een diode van 1mm bij 2 mm aan een draaibank met een motor van euh 1000/2000 watt :P
Kan natuurlijk ook bij de comp iets er tussen bouwen...
Op donderdag 18 oktober 2001 09:08 schreef Roko het volgende:
Nou, daar zijn de buren ook mooi klaar mee, die ziten met hetzelfde probleem denk ik. Doe mij ook zo'n draaibank :)
Die zullen het niet merken... onze buren is een paneermeel fabriek :P
* Demo woont op een industrie terrein, dus heeft geen 'gewone' buren :)

Pagina: 1