Toon posts:

Hardware Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben op kantoor nu 16 Extra ipnummers.. en moeten een firewall kopen van " Via networks " beetje vaage mensen want ze helpen je geen fuck verder maar ja.

ik wil niet lopen sucken met een linux machinne er tussen maar gewoon een stuk hardware.

wie kan me iets aanraden niet al te duur natuurlijk ik zit zelf aan iets van 500 / 1500 te denken vind ik namelijk meer dan genoeg.. en het liefst via web te configgen

==
P.s er komen 2 webservers aan te hangen + een vpn verbinding verder gekoppeld aan een linux proxy server die daarvandaan weer 30+ users served

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
3com officeconnect firewall mischien? zit dacht ik ook zo ronde de 1500,-- piek en is extreem envoudig te beheren via een browser

A wise man's life is based around fuck you

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

Als je er een webserver aanhangt, dan heb je een Firewall nodig inclusief DMZ.

Wil je VPN vebindingen kunnen tussen de client en de firewall (is vaak een behoorlijk bedrag extra)

Ik zal even kijk naar prijzen die wij hanteren.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dan kom je al snel op zon netscreen ding uit... die zijn akelig in de prijs, (maar wel hele fijne dingen, heb er ooit eens mee mogen stoeien)

A wise man's life is based around fuck you

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Ligt er idd aan wat je wilt.

Als je bijv. een firewall wilt die (later) VPN aan kan, en waar je flink wat in kan stellen, moet je toch al aan >10000 denken....

Verwijderd

Een firewall voor 500,- tot 1500,- :?
JA, dan moet je maar met Linux gaan prutsen.... (niet dat het slecht zou zijn, in tegendeel zelfs, goed geconfigged kan je een hele goede firewall hebben.....)
Als je een echte firewall zoekt kan je naar CheckPoint (kost wel ff een stevige duit! va. ca. 40.000,- en up)
Maar als ik jouw berichtje zo bekijk is dat ook zwaar overkill!
Je zou eens naar WatchGuard moeten kijken.
Kan eigenlijk alles wat je maar van een goede firewall mag verwachten.
Met name naar de FireBox 700 zou dan een goede kunnen zijn. (zit ergens rond de 7.000,- / 7.500,- dacht ik zo uit m'n hoofd)
Distributeur hier in NL is oa. Cosyco Software uit Eindhoven.
Bel die maar eens voor meer info en dan moet je vragen naar Mevr. M. van de Ven.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 17:41

Masselink

Voor de dorst

De watchguard 700 is inderdaad een oplossing die alles kan.
Wij hebben van onze distributeur (cosyco toevallig) de listprijs gekregen van EUR 2900. Is inderdaad een goede optie.
Wil je lager, dan moet je denken aan een Soho. (Small Office/Home Office)

Afhankelijk van het totaal aantal IP adressen moet je aan de volgende prijzen denken.

WatchGuard SOHO (10 user license, VPN optional) EUR 523
WatchGuard SOHOtc (SOHO including VPN) EUR 698
Upgrade to 25-user license EUR 232
Upgrade to 50-user license EUR 523
VPN Option EUR 523

dan ben je behoorlijk flexible. heb je meer gebruiks, dan zou ik inderdaad kijken naar de Firebox 700.

Ik ben zelf werkzaam bij NedSecure Consulting (www.NedSecure.nl) en we leveren naast Watchguard ook Netscreen, Sonicwall en meer...mocht je behoefte hebben om er verder over te discuseren, kijk dan even op de website hoe we te bereiken zijn.

(euro-teken werkt niet.)

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

Pagina: 1