Ik heb hier inmiddels zo'n leuke printer staan en hij doet het ook wel. Het enige probleem is dat als ik mijn pc uitzet ik niet meer kan printen vanaf een andere pc op de printer. Het moet toch mogelijk zijn de printer onafhankelijk van een pc te laten draaien. Er zit immers een netwerkkaart in. Iemand enig idee hoe het werkt
Verwijderd
Je hebt de printer op je server geinstalleerd.
De link naar de printer op je client verwijst naar de printer op de server....
Waarschijnlijk heb je hem gewoon vanuit active directory toegevoegd?
De link naar de printer op je client verwijst naar de printer op de server....
Waarschijnlijk heb je hem gewoon vanuit active directory toegevoegd?
Ja, maar als ik nu dus de server uitgooi kan ik niet meer printen. De printer kan dus niet volledig zelfstandig werken ?
Verwijderd
je moet de printer een naam en een ip nummer geven met hp jetdirect software. je kan dan naar een ip nummer printen.
als je dit gedaan hebtzou je hem moet kunnen vinden.maar het kan ook dat hij zich toch een printQue wil toeeigenen en dat je toch je server aan moet laten staan.
Ik denk als je hem alleen een naam geeft en hem in het netwerk hangt dan je hem niet in netwerk omgeving kan vinden behalve dan onder je server hangend..
dus naar een ip adres printen is denk ik de enigste oplossing
misschien dat iemand anders een andere oplossing heeft..
illi
als je dit gedaan hebtzou je hem moet kunnen vinden.maar het kan ook dat hij zich toch een printQue wil toeeigenen en dat je toch je server aan moet laten staan.
Ik denk als je hem alleen een naam geeft en hem in het netwerk hangt dan je hem niet in netwerk omgeving kan vinden behalve dan onder je server hangend..
dus naar een ip adres printen is denk ik de enigste oplossing
misschien dat iemand anders een andere oplossing heeft..
illi
Je zal waarschijnlijk de 4MPlus hebben, die is netwerk geschikt.
Download van de HP website hpjetadmin en de rest wijst zich vanzelf.
Dit werkt echter alleen in kleinere netwerken en niet in een netwerk waarin 200 mensen continu iets printen (dan moet het namelijk via een server, die een buffer zal zijn voor de soms grote printopdrachten, tenzij je printer 6 GB aan geheugen heeft
)
Dit werkt echter alleen in kleinere netwerken en niet in een netwerk waarin 200 mensen continu iets printen (dan moet het namelijk via een server, die een buffer zal zijn voor de soms grote printopdrachten, tenzij je printer 6 GB aan geheugen heeft
Ja die jetadim kan ik niet vinden op de site van HP, gelukkig gaat het om een netwerkt van 20 gebruikers dus das nog wel te doen.Op woensdag 17 oktober 2001 15:00 schreef easydisk het volgende:
Je zal waarschijnlijk de 4MPlus hebben, die is netwerk geschikt.
Dit werkt echter alleen in kleinere netwerken en niet in een netwerk waarin 200 mensen continu iets printen (dan moet het namelijk via een server, die een buffer zal zijn voor de soms grote printopdrachten, tenzij je printer 6 GB aan geheugen heeft)
yeah je moet dat ding aan een hub hangen in een netwerk, met een UTP kabel dus. dan geef je dat ding via het menu een IP adres en een subnet, en dan kun je vanaf alle computers (die ook aan die hub zitten) bij de printer...
klaar toch?
klaar toch?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Hij hangt nu aan een hub met COAX. Hoe kan je dat ding dan benaderen ? Bedoel hij heeft nu een ip en subnet, maar verder kan ik er nog weinig mee toch ?Op woensdag 17 oktober 2001 15:04 schreef limoentje het volgende:
yeah je moet dat ding aan een hub hangen in een netwerk, met een UTP kabel dus. dan geef je dat ding via het menu een IP adres en een subnet, en dan kun je vanaf alle computers (die ook aan die hub zitten) bij de printer...
klaar toch?
Verwijderd
net use lpt1 \\***.***.***.***\hplj4m
hij maakt dan een koppeling naar je lpt1 poort en moet het doen
of....
kies voor eigenschappen en daarna details en voeg een nieuwe poort toe.
blader door je netwerk en vind hem op probeer op ip niveau te zoeken klik op ok en hij is toegevoegd.
illi
of....
blader door je netwerk en vind hem op probeer op ip niveau te zoeken klik op ok en hij is toegevoegd.
illi
Dat vat ik ff niet.Op woensdag 17 oktober 2001 15:09 schreef illigalhenkie het volgende:
net use lpt1 \\***.***.***.***\hplj4m
of....
illi
Dat bovenste werkt niet, en waar moet ik eigenschappen > details doen
Probeer er eens naar het ip-adres te telnetten of te browsen.Op woensdag 17 oktober 2001 15:05 schreef Pizzaman het volgende:
[..]
Hij hangt nu aan een hub met COAX. Hoe kan je dat ding dan benaderen ? Bedoel hij heeft nu een ip en subnet, maar verder kan ik er nog weinig mee toch ?
Geen beurs, geen tempo
Ja Telnet doet het gewoon maar wat schiet ik daar mee op
ej ik heb hier ook een hp laserjet 4p staan.
war voor een directjet heb je er in zitten?
wil waarschijnlijk ook zoon ding aanschaffen.
is dit niet wat?
http://www.axis.com/techsup/software/ipinstall/ipinstall.htm
wordt ook gebruikt voor freesco.printerserver via ip
war voor een directjet heb je er in zitten?
wil waarschijnlijk ook zoon ding aanschaffen.
is dit niet wat?
http://www.axis.com/techsup/software/ipinstall/ipinstall.htm
wordt ook gebruikt voor freesco.printerserver via ip
Wat heb ik daar aan, moet toch de software van HP hebben ?
http://pc-help.plant.uga.edu/files/HP%20Drivers/2k/ja256en.exe
Hiervandaan kan je hem downloaden, hp heeft hem zelf niet meer, zie posting hieronder.
En via telnet kan je hem ook configureren.
Net zoals via het display op de printer zelf.
Gewoon ip adres erin zetten, en de clients naar een ipprinter laten printen.
/edit
foutje gemaakt
Hiervandaan kan je hem downloaden, hp heeft hem zelf niet meer, zie posting hieronder.
En via telnet kan je hem ook configureren.
Net zoals via het display op de printer zelf.
Gewoon ip adres erin zetten, en de clients naar een ipprinter laten printen.
/edit
foutje gemaakt
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
HP is zo lollig geweest om van jetAdmin alleen nog maar de webversie online te zetten.
Met de applicatieversie is het nog mogelijk om - enigzins - de printer te benaderen en te installeren. Met deze software wordt een nieuwe poort aangemaakt waarop de netwerkprinter wordt aangesloten.
Ik heb de software thuis liggen *gaat ff SSH-en.
In ieder geval, je moet de printer via die jetAdmin installeren op elke bak waarmee je hem wil benaderen, of je installeert hem op de printserver en sharet (wat een taal) hem dan, zodat de andere machines alleen die share hoeven te benaderen.
Vergeet niet de firmware upgrade te doen, scheelt weer gekloot met wachtwoorden (en bij mij werkte DHCP toen ook).
-edit-
Ik zie dat de software ergens anders ligt, vanavond nog maar ff checken, als je er dan nog zin in hebt
Met de applicatieversie is het nog mogelijk om - enigzins - de printer te benaderen en te installeren. Met deze software wordt een nieuwe poort aangemaakt waarop de netwerkprinter wordt aangesloten.
Ik heb de software thuis liggen *gaat ff SSH-en.
In ieder geval, je moet de printer via die jetAdmin installeren op elke bak waarmee je hem wil benaderen, of je installeert hem op de printserver en sharet (wat een taal) hem dan, zodat de andere machines alleen die share hoeven te benaderen.
Vergeet niet de firmware upgrade te doen, scheelt weer gekloot met wachtwoorden (en bij mij werkte DHCP toen ook).
-edit-
Ik zie dat de software ergens anders ligt, vanavond nog maar ff checken, als je er dan nog zin in hebt
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Pagina: 1