Datum op pagina?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik wil op de eerste pagina van mijn internetsite een datum hebben staan van de dag waarop de laatste verandering is aangebracht.

Is het mogelijk om de code te laten zoeken in een directory naar het nieuwste bestand en die datum op de pagina te zetten?

En als dat niet nodig is, is het dan mogelijk om de datum van een bepaald bestand daar te plaatsen (in mijn geval de nieuwspagina)?

Kan iemand mij hierbij helpen?

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Volgens mij staat er op www.javagoodies.com wel een scriptje die dat kan.
Kaj.

• johnwoo
  • Laatst online: 07:05

johnwoo

3S-GTE

Je kunt met JavaScript makkelijk de datum bepalen waarop een html page is veranderd. Ik weet niet of jij een beetje JavaScript kent, maar het kan zo (gewoon invoegen in de html-source op de plaats waar je de datum wilt hebben):

<script language="JavaScript"><!--
document.write('Last update: ' + document.lastModified);
// --></script>

Overigens kan het ook op een leukere manier. Op deze pagina staat een code-voorbeeld hoe je het kunt maken dat de bezoeker te zien krijgt wanneer de pagina gemaakt is, wanneer hij het laatst geupdate is, en of de pagina is veranderd sinds de laatste keer dat de bezoeker op de pagina was:
javascript.internet.com/page-details/born-on-date.html

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Evert
  • Niet online
Bedankt, ik ga het proberen.

Van JavaScript weet ik niets. Ik ken alleen Copy-and-Paste Javescript.

Verwijderd

Voor de duidelijkheid: je kan met javascript alleen de last-midified-datum laten zien van dat bewuste document. Je kunt er dus niet mee in een directory kijken en de laatst-geupdate er uit halen. Als je dat wil zal je aan een server-side scripotje moeten denken (perl of php)

• Evert
  • Niet online
Als ik de datum van een bepaald document wil weergeven (de datum staat op de voorpagina waar je kunt kiezen tussen NL en EN, en die wordt nooit gewijzigd, maar de nieuwspagina wel), moet ik dan ook aan php of perl doen? En waar kan ik daar goede informatie over vinden?

• Evert
  • Niet online
Als ik de datum van een bepaald document wil weergeven (de datum staat op de voorpagina waar je kunt kiezen tussen NL en EN, en die wordt nooit gewijzigd, maar de nieuwspagina wel), moet ik dan ook aan php of perl doen? En waar kan ik daar goede informatie over vinden?

Verwijderd

Op woensdag 10 november 1999 20:57 schreef johnwoo het volgende:
Je kunt met JavaScript makkelijk de datum bepalen waarop een html page is veranderd. Ik weet niet of jij een beetje JavaScript kent, maar het kan zo (gewoon invoegen in de html-source op de plaats waar je de datum wilt hebben):<P><script language="JavaScript"><!--<BR>document.write('Last update: ' + document.lastModified);<BR>// --></script><P>
Het werkt prima, maar is er ook een manier om de datum op de Nederlandse manier te weergeven. dus 28/11/01 en niet 11/28/01 ?

bedankt

• edwinistrator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-03-2022
en als ik bijvoorbeeld het datum-scriptje in asp plaats, in een ge-include pagina (news-content)?

kijkt ie dan naar de datum van de include pagina of naar de pagina van waar de include instaat? (denk het laatste)

thx
Pagina: 1