Toon posts:

2 winkels: data synchroniseren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey lui, mijn baas heeft mij verteld dat ik als computer kundige (zo noemt hij het) wel iets voor hem kon bedenken, en dat is een oplossing voor het volgende:

Hij heeft nu een winkel, daar staat een pc'tje met wat data. Hij heeft een dial up accountje van hetnet (d8 ik) da's niet zo heel boeiend.
Maar nu wil hij een 2e winkel openen ruim 80km verder op (ta lang voor een UTP kabel dus ;))
Ook daar komt een pc met waarschijnlijk een dial up internet accountje. Nu komen op beide pc's data te staan over de winkel en die moet in de oude winkel er bij komen.

De data moet dus somehow overgebracht worden. E-mail gaat niet lukken daar zijn de bestanden te groot voor. FTP zat ik aan te denken, maar het probleem is dan natuurlijk die wisselende ip's met het inbellen.

Het zou een redelijk goedkope oplossing moeten worden dus een glasvezel kabeltje leggen zal niet echt gaan lukken.

Iemand idee'en?

Verwijderd

op cd branden?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

een dyndns account nemen, dyndns client op beide pc's installen.
Daarna kun je gewoon FTPen.
Kun je wat meer over de type data vertellen ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij dns2go een dns account aanvragen, dan kun je altijd ftp'en ookal heb je een ander ip adress (alles gaat dan op hostname.dns2go.com..

werkt ideaal, en het is gratis (vind de baas ook wel leuk denk ik)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op deze manier moeten die pc's wel beide op hetzelfde moment inbellen op Internet.

Kan je niet van pcA naar pcB bellen? En dan eventueel alsnog met ftp werken. Scheelt zelfs 50% in de telefoon kosten en je data gaat niet over dat o-zo onveilige internet heen :)

Verwijderd

een vhost nemen en daar beide naar laten uploaden en downloaden en een proggie maken die de synchronisatie goed laat verlopen...

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er zijn ook databases met replicatiemogelijkheden voor niet-permanente verbindigen.. Sybase Adaptive Server Anywhere kan zoiets bijvoorbeeld. (kan info via bijv. een ftp server of mail uitwisselen, zodat de servers niet tegelijk online hoeven te zijn) Kun je zo configgen dat ie synchroniseert als dat mogelijk is, en daarna werken beide systemen gewoon weer zonder elkaar nodig te hebben.

Is leuk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 22:59 schreef RainbowBears het volgende:
Op deze manier moeten die pc's wel beide op hetzelfde moment inbellen op Internet.

Kan je niet van pcA naar pcB bellen? En dan eventueel alsnog met ftp werken. Scheelt zelfs 50% in de telefoon kosten en je data gaat niet over dat o-zo onveilige internet heen :)
Heb ik ook aan gedacht maar lijkt me iets moeilijker.
zou je me daar iets meer over kunnen vertellen.

2 pc's die in moeten bellen zijn ook niet zo'n ramp, op een bepaald tijdstip in laten bellen rond een uur of elf 's avonds is zo gedaan. Het gaat overigens om ladingen boekhouding werk, bestellingen, voorraden. Iets wat in een gemiddelde DB past en redelijk groot kan worden.

Verwijderd

edi :7

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Twee adsl-lijnen met vast-ip, en dan een vpn'tje er overheen draaien.
Pagina: 1