[IBM] Acoustic level

Pagina: 1
Acties:

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Topicstarter
Nu heb ik dat tooltje van ibm ontdekt, en zie dat je dus het acoustic level kan regelen. Bij het enablen ervan is ie NOG stiller. Maar gaat dit ten koste van prestaties? Of klapt er een geluidschermpje uit ;) (very doubtfull ;) )

Hoe werkt dit?

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Verwijderd

Het gaat inderdaad ten koste van je prestaties.
Hoe het precies werkt weet ik niet, maar ik denk dat hij de read/write acties uitsmeert over een langere tijd (ms) zodat je dus minder lawaai ineens krijgt. *

* Ik bedoel het logischer (minder dom) dan dat het hier klinkt ;)

Verwijderd

Je seektimes gaan er idd flink van omhoog, maar persoonlijk vind ik dat die xtra stilte wel waard. Qua prestatieverlies valt het nog wel mee omdat de leessnelheid gewoon nog hetzelfde blijft. Ik merk het verschil in elk geval nauwelijks en in alleen een aantal bijzondere situaties waarbij seektime veel uitmaakt.

Verwijderd

Nou de snelheid gaat dus wel behoorlijk omlaag. Alleen als je bijvoorbeeld windows opstart dan kun je dat verschil goed merken, niet echt aan te raden dus.

Maarja je moet het zelf weten...
Het is opzich wel leuk als je bijvoorbeeld bezig bent om je hele pc stil te maken, maar als je echt fatsoenlijk wilt werken op je pc dan zou ik dus echt niet aan die instellingen klooien.