Radeon VE en DVD afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Topicstarter
Aangezien er pad 129.346 topics over de Radeon zijn, dacht ik er kan er nog wel 1 bij ;)
Nee, ik heb ze inderdaad niet allemaal doorgelezen, want dan ben ik morgen nog bezig.

Mijn probleem:
Ik wilde proberen om te kijken of ik een dvd op mijn tv kon afspelen (via s-vid out) terwijl ik op mijn monitor (CTX 1785) gewoon bv Word kan blijven draaien. Is dit mogelijk?
Terwijl ik dit probeerde kwam ik tot de conclusie dat DVD afspelen helemaal niet ging. De interface (ATI of PowerDVD) start op, maar de film loopt niet (op monitor wel trouwens) terwijl de tijd weer wel loopt.

Mijn eerste vraag (of het uberhaupt kan) is belangrijker als het 2e probleem. Wie kan mij helpen :*

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
grappig met die vraag zit ik ook!

Ik ben erachter dat je door middel van de advanced properties bij Display kunt gaan klooien met TV en CRT.

Dan heb ik het voor elkaar gekregen om Werken op CRT en dan Alleen men background op TV en verder niets. Niet echt nuttig.En dit kon ook omgedraaid.

Of je kan ze allebij aan zetten, TV en CRT en dan fullscreen op je CRT DVD kijken en dan zie je het ook fullscreen op je TV alleen dan kan je weer niet verder werken.

Volgens de doos moet dit kunnen, TV DVD en dan CRT werken maar hoe?

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
Door Ex_Inferis1 - zaterdag 12 januari 2002 15:24

--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat je je desktop moet extenden naar je tv, vervolgens in hydravision instellen dat een scherm moet maximaliseren naar het beeldscherm waar het op dat moment in staat, de tv instellen als primary en de crt als secondary
Ik ga het vanavond eens proberen

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• DutchPlayer
Bijna Ex goed!

Ik ben er een beetje achter hoe het werkt, alleen werkt het best wel apart.

Okay, als je de kaart hebt geinstalleerd verschijnen bij je display properties meer opties, bij advanced nog meer.

Ga je naar Advanced - Tabblad Display...Daar kun je TV inschakellen etc etc. Ik heb men monitor dan op Primary en TV Second.
Op deze manier zie je alleen je destop wallpaper op je TV.

Vervolgens moet je Hydravision inschakellen en het MultiDesk gebeuren...
Bij je Display Properties - Settings moet je bij Default Monitor 'Extend my windows desktop onto this monitor' uitschakellen.

Als het goed is moet je dan je desktop met vensters op tv zien.

Dan kan je bij Display Properties - Settings - Advanced - Display tabblad instellen welk scherm je primair of secundair wilt gebruiken.

Als je DVD gaat kijken schakel wel je screensaver uit en dat je monitor na een bepaalde tijd uitschakelt, kan zeer irritant zijn!
Owja, nog een opmerking bij het DVD op tv kijken op deze manier is dat je wel op je PC kan werken als het maar geen FullScreen
voorstellingen worden anders kan je je pc niet gebruiken.

Maybe weet iemand hier nog een antwoord op!? Graag.