FreeSco is langzaam...

Pagina: 1
Acties:

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-08 06:51
Gister heb ik in een studentenhuis een FreeSco bak geinstalleerd. Pentium 75, 16 mb ram, 2 nics + floppydrive.

Het was dus de eerste keer dat ik FreeSco gebruikte, en 't ging me opzich wel goed af ('t IS gewoon simpel) Na effe klooien met DHCP werkte alles goed. Dit is de situatie in dat huis:
Chello/TUe internet via com21
-> router
-> switch
-> rest netwerk

DHCP werkt dus (server ontvangt van chello, verleent aan netwerk) maar het netwerk is niet vooruit te branden (internet)
Download max 20 kb/s en dan ook nog met "schokken"

Alles gechecked, maar kan fout niet vinden. wat zie ik over 't hoofd? (i used search)

- hardware always changes.. -

• Jester
[update]
Internet gaat wel goed, het gaat mis bij het downloaden
[/update]

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Heb je al eens gekeken of je 1 of andere firewall draait? Hoe gaat bestanden sturen over het interne netwerk zelf? Ook traag, zo ja, dan ligt het niet aan je inet maar aan je netwerk. En is niet gewoon je inet verbinding heel langzaam :) ?

• grep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 11:23

grep

meer begrep...

ik lees ook vaak dat een verkeerde duplex instelling van je netwerkkaart op de freesco bak een oorzaak is van erg trage performance (dus netwerkkaart is volgens freesco full duplex terwijl de kaart dat niet is).
Kweet helaas nog niet hoe je dit kan controleren (ben zelf ook pas recentelijk aan het freesco'en :) )

• Jester
De netwerkkaarten zijn:

eth0 = 3Com blabla 10 mbit (d8 ik)
eth1 = 10/100 full duplex ding

en het netwerk is goed... dat bestond nl. al. We moeten de kabel van de switch naar de router nog even testen.

Kan het niet zijn dat die 3commetjes problemen geven? daar had ik iets vna gelezen, weet 't niet zeker.

• Servowire
  • Laatst online: 18:46

Servowire

prutser:~#

Op woensdag 17 oktober 2001 14:51 schreef Jestar het volgende:
[update]
Internet gaat wel goed, het gaat mis bij het downloaden
[/update]
Browse jij zonder te downloaden dan? :?

met papier mache kun je alles maken!!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
Misschien een tip:

Ok ik had ook een vreemd probleem met bandbreedte en na lang zoeken bleek het een 'MTU Speed' modem optimisertje te zijn. Die had ik ooit geinstalleerd om mijn telefoonmodem wat beter te laten lopen, maar het bleek dus dat het downloaden via Chello gewoonweg kut was (het beinvloedde dus ook internetverkeer via de netwerkkaart).

Misschien hebben jij en je huisgenootjes dat geinstalleerd? Zo ja: uninstallen en als het dan nog niet werkt dan je registry uitpluizen! (In mijn geval moest ik windows herinstalleren en toen haalde ik 180 KB/s)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 18:41 schreef Molybdenum het volgende:

(In mijn geval moest ik windows herinstalleren en toen haalde ik 180 KB/s)
Zonde, kijk maar even op. www.speedguide.net
dan onder patches. daar staan reg. patches die al het werk voor je doen. heb zo chello verbindingen van 4kb/s naar 120 and Up zien gaan
Pagina: 1