Slot op MSN 4.5 Screenshot topic?

Pagina: 1
Acties:

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
dit topic: [topic=293785/1/25]

is onlangs gesloten doordat mensen hun mailadres postten met de vraag of de topicstarter ze dit proggie wilde sturen. Nu lijkt dit op een warez request, maaaar:

Stoel schreef dit als 1 na laatste post...
ik moet hem ook hebben, ruudkamphuis@home.nl
hardstikke bedankt,. het is toch freeware, waar kan ik hem dan downloaden, dus niemand hoeft dit topic te sluite
Nu is hier door Buzzman niet op gereageerd maar heeftie het gewoon geclosed. Dat vind ik ietwat zwak.

Dit IS toch freeware? De nieuwste versie is alleen nog niet gereleased, dat zegt toch niet meteen dat dit illegaal is?

Grapjurk... ;)

Niek

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het nog niet released is, is het niet legaal te verkrijgen. Het mag dus niet.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:18 schreef saviour het volgende:
Als het nog niet released is, is het niet legaal te verkrijgen. Het mag dus niet.
Nog nooit gehoord van Alpha of Bèta versies van software, hmm? Daar is niets illegaals aan, het is dan alleen op eigen risico. Ik gebruik ICQ 2001b, die officieel ook nog niet uitgebracht, maar is daardoor niet illegaal.

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 21:31
Dus jij beweert dat je op de beta server van XP (M$) gewoon in kan loggen en downloaden zonder betatester te zijn? Ik zou zeggen probeer het eens uit

* WaarAnders probeert het niet uit, die weet beter.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 14:22 schreef Kyori het volgende:
Alpha's en Béta's worden dan ook released, deze MSN versies volgens mij niet. Dus dan is het illegaal verkregen...

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:30 schreef WaarAnders het volgende:
Dus jij beweert dat je op de beta server van XP (M$) gewoon in kan loggen en downloaden zonder betatester te zijn? Ik zou zeggen probeer het eens uit

* WaarAnders probeert het niet uit, die weet beter.
Dat heb ik niet gezegd. :)

Er werd geroepen dat het illegaal is als het nog niet uitgebracht is. Ik vindt van niet, want er zijn in sommige gevallen ook wel testversies van bepaalde programma's.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 14:32 schreef Kyori het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gezegd. :)

Er werd geroepen dat het illegaal is als het nog niet uitgebracht is. Ik vindt van niet, want er zijn in sommige gevallen ook wel testversies van bepaalde programma's.
|:(

Moet je niet mijn woorden gaan verdraaien vriendelijke vriend.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 14:31 schreef saviour het volgende:

[..]

Alpha's en Béta's worden dan ook released, deze MSN versies volgens mij niet. Dus dan is het illegaal verkregen...
idd, daarom heb ik dat topic ook (in overleg met wat collega's) gesloten.

Wat ik trouwens ook niet snap (ook de reden waarom dat topic gesloten had), ik had daar een waarschuwende opmerking geplaatst dat ik geen berichten meer wensten van "dit is mijn e-mail adres". En dat mensen daar gewoon stroef overheen lezen / negeren dat snap ik niet.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:33 schreef saviour het volgende:

[..]

|:(

Moet je niet mijn woorden gaan verdraaien vriendelijke vriend.
Jouw post van 14:31 stond er nog niet, toen ik de mijne poste (die van 14:32), dus ik verdraai geen woorden, want ze stonden er nog niet.

Wat betreft jouw woorden: je hebt volgens mij gelijk.

• saviour
  • Niet online
Op woensdag 17 oktober 2001 14:37 schreef Kyori het volgende:
Jouw post van 14:31 stond er nog niet, toen ik de mijne poste (die van 14:32), dus ik verdraai geen woorden, want ze stonden er nog niet.
Volgens mij had jij het over mijn 1e post, in mijn 1e en 2e post staat praktisch hetzelfde :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 17 oktober 2001 14:35 schreef Buzzman het volgende:

[..]

idd, daarom heb ik dat topic ook (in overleg met wat collega's) gesloten.

Wat ik trouwens ook niet snap (ook de reden waarom dat topic gesloten had), ik had daar een waarschuwende opmerking geplaatst dat ik geen berichten meer wensten van "dit is mijn e-mail adres". En dat mensen daar gewoon stroef overheen lezen / negeren dat snap ik niet.
Precies. Ik heb dus mee overlegd en het topic mocht gewoon open blijven, jullie mochten blijven discusseren, maar we wilden niet dat er naar die versie gevraagd werd. Ons board is geen board om software uit te wisselen... Buzzman plaatste dus een berichtje om even te melden dat dat niet de bedoeling was, maar er bleven posts bijkomen met "hey, mail 't ook ff opBla@provider.nl man!"...

Dat was dus de reden dat het topic op slot ging. Nogmaals, we willen een discussieboard zijn, waar je ook vragen kan stellen. Maar niet de vragen als: "wie helpt mij aan die en die software"...

Wil je downloaden, kijk dan op tucows of op de officiele (beta) sites, maar ga niet op GoT lopen vragen naar iets dat je niet kan vinden; want dan is dat dus blijkbaar de bedoeling dat het niet gevonden wordt. (of begeef je desnoods naar een IRC kanaal of whatever, daar doe je maar wat je wilt.. :) ).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Op woensdag 17 oktober 2001 14:42 schreef JvS het volgende:

[..]

Precies. Ik heb dus mee overlegd en het topic mocht gewoon open blijven, jullie mochten blijven discusseren, maar we wilden niet dat er naar die versie gevraagd werd. Ons board is geen board om software uit te wisselen... Buzzman plaatste dus een berichtje om even te melden dat dat niet de bedoeling was, maar er bleven posts bijkomen met "hey, mail 't ook ff opBla@provider.nl man!"...

Dat was dus de reden dat het topic op slot ging. Nogmaals, we willen een discussieboard zijn, waar je ook vragen kan stellen. Maar niet de vragen als: "wie helpt mij aan die en die software"...

Wil je downloaden, kijk dan op tucows of op de officiele (beta) sites, maar ga niet op GoT lopen vragen naar iets dat je niet kan vinden; want dan is dat dus blijkbaar de bedoeling dat het niet gevonden wordt. (of begeef je desnoods naar een IRC kanaal of whatever, daar doe je maar wat je wilt.. :) ).
Dat er zoveel mensen zijn die om die software vragen geeft aan dat dit board daar ook nuttig voor kan zijn. Zo te zien is er veel behoefte aan zou ik zeggen. Is er niet een apart forum voor te maken waar dit soort freeware naar hartelust is te 'requesten'? Afgezien van dat het op sommige site's ook te krijgen is...

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Op woensdag 17 oktober 2001 17:51 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Dat er zoveel mensen zijn die om die software vragen geeft aan dat dit board daar ook nuttig voor kan zijn. Zo te zien is er veel behoefte aan zou ik zeggen. Is er niet een apart forum voor te maken waar dit soort freeware naar hartelust is te 'requesten'? Afgezien van dat het op sommige site's ook te krijgen is...
Freeware mag je hier ook wel requesten, zolang het legaal enzo is. En een apart forum, dat komt er _echt_ niet.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 17 oktober 2001 17:51 schreef Niek1616 het volgende:

[..]

Dat er zoveel mensen zijn die om die software vragen geeft aan dat dit board daar ook nuttig voor kan zijn. Zo te zien is er veel behoefte aan zou ik zeggen.
Dat zie je fout, want er is alleen veel behoefte aan het vragen naar software die illegaal is. Mensen zouden het maar wat fijn vinden als dat hier mocht. En de site zou maar wat snel erg "verpauperd" worden door warez requests.... We zijn geen warezboard :{. Daarnaast zou het dan ook niet echt een lang leven beschoren zijn :o... Servers bij trueserver enzo... Makkelijk te tracen eigenaren, etc etc...
Is er niet een apart forum voor te maken waar dit soort freeware naar hartelust is te 'requesten'? Afgezien van dat het op sommige site's ook te krijgen is...
Nee, de behoefte is er volgens mij duidelijk niet voor software die je makkelijk kan vinden. Alleen naar moeilijk te vinden (illegale, beta, pre-releases) wordt weleens gevraagd. En natuurlijk mag je wel iemand een linkje naar bijvoorbeeld TVtool geven, als je iemand met een TV out helpt (om maar wat te noemen), maar een apart forum voor software requests? Neuh... Dat wordt ook een bolwerk voor potentiele warezrequests, waarvoor dan weer officiele waarschuwingen gegeven moeten worden, waarop het in [forum=15] weer een drama wordt met mensen die zeggen: "jamaar ik dacht dat windows XP legaal was enzo".

Snap je waar ik heenga? Daarnaast zal dat dan een flink schraal forum worden, IMO. Mij zal je er in ieder geval de luie medemens niet zien helpen, terwijl ik erg graag mensen help op dit forum, met mijn (sorry voor de mogelijke arrogantie) redelijk specifieke goede kennis op het gebied van audio en DVD etc...
Op woensdag 17 oktober 2001 17:55 schreef Lampie het volgende:

[..]

Freeware mag je hier ook wel requesten, zolang het legaal enzo is. En een apart forum, dat komt er _echt_ niet.
Ja mag het wel requesten, maar de eerste die in [forum=9] een topic opent met: "waar kan ik TV tool downloaden" krijgt daar een slotje op, met als inhoud:
"zoek zelf eerst voordat je vraagt op bijvoorbeeld:
www.tucows.com
www.google.com
www.download.com

verder zal [search=tvool] zal ook wel helpen :)
Dus... :) Het mag, maar is in 99,99% van de gevallen overbodig/lui ==> slotje... :P

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat een onzin om een beta van een gratis produkt te vergelijken met een comemrcieel produkt. Ik denk dat MS blij is als het bij zoveel mogelijk mensen terecht komt. De anti-warez policy wordt weer eens zwaar overdreven hiero.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 18 oktober 2001 09:48 schreef Helsie het volgende:
Wat een onzin om een beta van een gratis produkt te vergelijken met een comemrcieel produkt. Ik denk dat MS blij is als het bij zoveel mogelijk mensen terecht komt. De anti-warez policy wordt weer eens zwaar overdreven hiero.
mwah, zolang het niet officieel is uitgebracht mag je het gewooon geen links zetten op GoT

en voor de mensen die begonnen te zeiken over icq2001, die kun je dus wel degelijk gewoon downloaden op icq.com, omdat dat gewoon een public release is en dat is bij MSN dues niet zo :)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Als MS daar zo blij mee zou zijn, hoezo stellen ze het dan niet beschikbaar als public download ?

Aannames zijn fataal.

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

Op donderdag 18 oktober 2001 10:26 schreef GaMeOvEr het volgende:

[..]

Als MS daar zo blij mee zou zijn, hoezo stellen ze het dan niet beschikbaar als public download ?
hee ddat zei ik ook al :P

maar uit het toetsenbord van een crew lid ziet het er belangrijker uit :+ ;)

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

Op donderdag 18 oktober 2001 10:27 schreef DR het volgende:

hee ddat zei ik ook al :P
Nietus ! :P
maar uit het toetsenbord van een crew lid ziet het er belangrijker uit :+ ;)
Mijn posting is lekker duidelijker dan de jouwe. >:)

;)

Aannames zijn fataal.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tuurlijk wordt de antiwarez policy hier overdreven. :z.

We willen gewoon niet dat er naar warez gevraagd wordt op het forum, punt. Of dat nu een complete versie van photoshop is, of de nieuste beta van Msn Messenger. Dat maakt niet uit. We trekken deze grens, gewoon geen software requests (zie mijn voorgaande post).

Als we dit wel toestaan dan ga je namelijk ook weer gebruikers krijgen die dit reden/argument vinden om weer andere dingetjes te vragen... Dat is niet de bedoeling van dit forum (zoals ik al vaker in dit topic gezegd heb).

Als laatste wil ik nog kwijt dat als microsoft het niet erg/leuk zou vinden dat je die beta gebruikt, die gewoon op microsoft.com/download te vinden zal zijn.

verder krijg ik persoonlijk altijd een beetje de kriebels van die achtebakse posts met als inhoud:
psssssssssst, ik heb 'm niet, mail me op naam@mail.com
Gewoon Wéten dat we het niet willen, en toch sneaky doen... Sorry hoor. Maar dat is toch een erg schrale post? :?

Verwijderd

Ik vind het toch onzin.. als M$ msn toch uitbrengt wat is er dan op tegen als je hem nu al download..?? oke het is misschien illegaal maar wat boeit het? m$ word er heus niet boos op hoor! en die site waar je hem kan downloaden is ook geen warez site! gewoon een site met info over windows...

zo ik heb gesproken..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 oktober 2001 15:37 schreef mrdeb87 het volgende:
Ik vind het toch onzin.. als M$ msn toch uitbrengt wat is er dan op tegen als je hem nu al download..?? oke het is misschien illegaal maar wat boeit het? m$ word er heus niet boos op hoor! en die site waar je hem kan downloaden is ook geen warez site! gewoon een site met info over windows...

zo ik heb gesproken..
Nog een keertje dan:
We trekken gewoon een grens
Voor de rest: zie boven.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 15:37 schreef mrdeb87 het volgende:

zo ik heb gesproken..
oh? dus jij weet dat microsoft er niet boos om wordt? goed zo, waar heb je dat gelezen? toch niet toevallig in de license agreement? >:)

Er zal vast wel een reden zijn waarom microsoft hem nog niet gereleased heeft. stel dat deze vroege alpha versie erg crappy is (alpha duh) dan zie je in no time iedereen weer kankeren op microsoft omdat het weer een brak produkt is....

• Buzzman
  • Niet online
Ok, ik heb microsoft een mailtje gestuurd over wat ik hiermee aanmoet. Als ik antwoord heb, laat ik dat hier weten.

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 15:48 schreef Buzzman het volgende:
Ok, ik heb microsoft een mailtje gestuurd over wat ik hiermee aanmoet. Als ik antwoord heb, laat ik dat hier weten.
Ik zie niet in waarom het illegaal zou zijn, ik heb hem zojuist zelf ook gedownt. Als je gewoon naar de Nederlandse site van Msn gaat, en je klikt daar op Msn Messenger, dan kan je gewoon versie 4.5 daar downloaden!!! :+

Verwacht: Download de nieuwe MSN Messenger 4.5 <-- is de koppeling waarmee je de nieuwste versie kunt ophalen :? :?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 oktober 2001 15:54 schreef Rensje het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom het illegaal zou zijn, ik heb hem zojuist zelf ook gedownt. Als je gewoon naar de Nederlandse site van Msn gaat, en je klikt daar op Msn Messenger, dan kan je gewoon versie 4.5 daar downloaden!!! :+

Verwacht: Download de nieuwe MSN Messenger 4.5 <-- is de koppeling waarmee je de nieuwste versie kunt ophalen :? :?
Nou, kijk eens aan. Dan hoeven er dus niet eens links gevraagd te worden.

Dit verandert trouwens niets aan het punt. Als het niet op de site van MS te downloaden is, dan mag het dus gewoon niet... ook niet als het in de toekomst freeware is.

Overigens heb ik in dit topic al duidelijk gemaakt dat uberhaupt vragen naar plaatsen waar je software kan downloaden een 'beetje' overbodig is. Gewoon op de officiele kanalen. En anders mag/kan het dus gewoon niet...

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 15:54 schreef Rensje het volgende:

[..]

Ik kan daar toch alleen maar versie 3.6 downloaden :?

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-11 10:39
Op zondag 21 oktober 2001 16:12 schreef Buzzman het volgende:

[..]

Ik kan daar toch alleen maar versie 3.6 downloaden :?
IDD, ik ook.

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 16:33 schreef MikeN het volgende:

[..]

IDD, ik ook.
mooi, dus zo scheel ben ik niet ;)

* Buzzman gaat dus gewoon wachten op reply van MS ;)

Verwijderd

Op zondag 21 oktober 2001 16:36 schreef Buzzman het volgende:
* Buzzman gaat dus gewoon wachten op reply van MS ;)
Grijnz, hij komt officeel de 25e uit ben benieuwd of ze voor die tijd reageren >:)

• Buzzman
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 16:49 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Grijnz, hij komt officeel de 25e uit ben benieuwd of ze voor die tijd reageren >:)
mja, dat gaat ook niet alleen maar om dit probleem, maar ook wat ze er in het algemeen van vinden.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op zondag 21 oktober 2001 16:52 schreef Buzzman het volgende:

[..]

mja, dat gaat ook niet alleen maar om dit probleem, maar ook wat ze er in het algemeen van vinden.
schopje ;)
heb je al antwoord van MSN Microsoft gekregen?
Pagina: 1