embedded computer

Pagina: 1
Acties:

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik wil graag een zo'n super klein computertje bouwen, maar nu vind ik overal wel bordjes maar nergens een kastje of een voedingtje.
Heeft iemand ervaring met zulk speelgoed??
Wie weet waar ik kastjes kan vinden.

Er moet in iedergeval een HD in passen.
Het mooist is natuurlijk een voeding voor 12V (auto)
en 220 V thuis (stereo + TV):7

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Verwijderd

misschien is dit iets?

http://www.mrcomputer.nl/pocketpc.html

kastjes en voedingen overigens... kijk eens bij b.v. Conrad (www.conrad.nl)

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
Hoe klein wil je het precies hebben, microatx ofzo :?

Je kan ook de barebone pakken van Asus of MSI ofzo...zijn ook leuke kleine pc'tjes :z

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
http://shop.powerline.nl/s/isystemen.php#13

en dan de ASUS terminator :)
En die is ECHT klein :)

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
micro ATX is veeeeel te groot en het probleem met barebone is dat er geen HD of CD in past.
(zeker die van msi is erg mooi) maar niet helemaal wat ik zoek. je moet hem in een netwerk hangen en dat gaat moeilijk in de auto.
Ik heb heb www.mp3car.nl project ook wel gezien maar dat is veel te veel doe het zelf en dat kan ik niet. Dus ben meer opzoek naar componenten en dan zelf schroeven en uitzoeken.

Ik zal nog ff bij Conrad kijken maar al vast bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Voor inspiratie: http://www.micropower.nl/

Met een notebook HD wordt het allemaal lekker klein, een DOC of DOM kan ook.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
ik begrijp dat je dat in je auto wil bouwen? ik weet dr nie superveel van maar zit daar nie al gelijkspanning in? dan heb je misschien alleen maar iets nodig dat het vermogen opschroeft. een voeding in een atx comp is toch bedoelt om wisselspanning naar gelijkspanning om te zetten en dan ook meteen van 230v naar 12v?

Ik heb echt een hele goeie PC.

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:35
http://www.hermac.nl/arbor/SBC%20(Single%20board%20Computers)%20from%20ARBOR%20Technology_bestanden/hicore-i6313.htm

Ik heb hier twee van die dingen liggen, eentje is ongeveer zo groot als op die foto, de andere is ongeveer de helft.

Op zo'n bord zit vaak al alles wat je nodig hebt op: IDE, ethernet, video, etc. Ik was ook met een mp3-speler bezig met een 5x85-100 op een half-size at-kaart. Daar zat dus geen netwerk en audio op, maar dmv een 3-slot isa riserkaart die ik een beetje bijgezaagd heb, is het geheel toch niet zo groot met 2 ISA kaarten erbij.

Zo'n SBC loopt vanaf een standaard (mini) at-voeding (-12v heb je niet nodig als je geen rs232 gebruikt). Alleen de 586-100 processor is net niet snel genoeg om mp3's af te spelen :(. Die bordjes zijn over het algemeen wel vrij prijzig (maar als je een beetje oplet is er wel goedkoop aan te komen), maar het is echt supergaaf speelgoed (ik heb er ook een 17 pci en 4 isa slot backplane bij, ze draaien natuurlijk ook zonder backplane).

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• ronny

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Bedankt voor de links, maar daar zijn ook alleen borden te vinden!
En ik ben juist op zoek naar een bij passende kast en voeding.
Is er een kast waar je zo een half size mamaplank in kan stoppen??
Of een kast waar een mini bord in kan??
bijvoorbeeld iets waar ik dit in kan bouwen miniboard
Hoeft niet direct in auto en thuis maar ook een van beiden :)

Pagina: 1