Toon posts:

[SQL] Database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een database op me site hebben. De site draaid gewoon bij me thuis op me server.. nou wil ik dus weten hoe ik via het internet me database ken berijken en bijvoorbeeld zelf dingen via me website in de database ken zetten. Zoals we hier op T.net ook hebben.

Verder wou ik de database in access maken... of iemand moet een makkelijker programma weten dan hou ik me aanbevolen.
Ik weet nie of ik nog iets ben vergeten te posten, maar als je nog meer info nodig hebt kun je dat altijd vragen.

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:25
Op woensdag 17 oktober 2001 13:53 schreef Freeman9 het volgende:
Ik wil graag een database op mijn site hebben. De site draait gewoon bij mij thuis op m'n server.. Nou wil ik dus weten hoe ik via het internet m'n database kan bereiken en bijvoorbeeld zelf dingen via mijn website in de database kan zetten. Zoals we hier op T.net ook hebben.

Verder wou ik de database in access maken... of iemand moet een makkelijker programma weten dan hou ik me aanbevolen.
Bereiken van je database kan met bv. ASP, PHP of Perl. Over al deze dingen zijn al erg vaak dingen gevraagd en ook al erg vaak nuttige antwoorden gegeven.
Bekijk de links in de FAQ eens, daar staan erg veel tutorials in.

Verwijderd

Topicstarter
Dit wil ik gebruiken:
access database (of indien jullie iets beters weten)
SQL server
En welke script raden jullie aan? ASP, PHP of Perl?

Welke is het makkelijst en/of het best?
Zijn er ook programma's voor die een gedeelte van het script werk doen??

Verwijderd

Ik gebruik php en mysql. Dat is echt ideaal.
hier kun je php/mysql/en apache in een pakket downloaden voor een win32 toepassing. Echt heel handig.
De manuals voor php en mysql kun je doorlezen om mee te geginnen in dan vooral dit.
Success!

• Jelle Niemantsverdriet
Op woensdag 17 oktober 2001 14:09 schreef Freeman9 het volgende:
Het best zullen we maar niet over beginnen, dat wordt een lange discussie. Elke database en elke scripttaal hebben bepaalde voordelen en nadelen.
Er zijn enorm veel kant en klare scripts te downloaden, ook daarvoor staan er vele links in de [topic=152278/1/25] .

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 14:22 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Ik gebruik php en mysql. Dat is echt ideaal.
hier kun je php/mysql/en apache in een pakket downloaden voor een win32 toepassing. Echt heel handig.
De manuals voor php en mysql kun je doorlezen om mee te geginnen in dan vooral dit.
Success!
Ik denk dat ik dat allemaal maar is goed ga doorlezen... :) misschien over een week klaar met lezen :) en als ik dan nog vragen heb... dan horen jullie het allemaal nog wel... harstikke bedankt daniel hoenderdos. (en andere) *kuch*

• Jelle Niemantsverdriet
Op woensdag 17 oktober 2001 14:29 hoestte Freeman9 het volgende:
*kuch*
Verkouden?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 14:33 schreef Jelle Niemantsverdriet het volgende:

[..]

Verkouden?
Ja beetje wel :+

Verwijderd

nou freeman, het is sim-pel, je download SQL en PHP voor je webservertje, van www.php.net en www.mysql.com en je gaat kijken naar de manuals, je kunt voorbeelds scripts vinden op www.hotscripts.com

Verwijderd

Dude, dat zei ik dus ook al.

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 14:59 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Dude, dat zei ik dus ook al.
ja, je hebt me geinspireerd :)

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

en als je een eerste pagina wilt maken, vergeet dan niet minimaal de helft te copy pasten van een scriptpagina..... :?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:00 schreef DJ_PP het volgende:

[..]

ja, je hebt me geinspireerd :)
Cool! dat is voor mij ook de eerste keer dat ik iemand beh geinspireerd!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:02 schreef disjfa het volgende:
en als je een eerste pagina wilt maken, vergeet dan niet minimaal de helft te copy pasten van een scriptpagina..... :?
:? vage gast ben jij leg uns uit :?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
Op woensdag 17 oktober 2001 14:09 schreef Freeman9 het volgende:
Dit wil ik gebruiken:
access database (of indien jullie iets beters weten)
SQL server
En welke script raden jullie aan? ASP, PHP of Perl?

Wat ga jij doen met SQL Server en Access? Ga je uw DB zowel in Acces als in SQL Server maken ofzo? :?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Nee was een foutje van mij...

ik heb nu mySQL gedownload, en geinstalleerd... maar hij pakt nu het ip van met netwerk kaart die verbonden is met me mxstream.. :( en hij moet nou juist me mxstream ip pakken... hoe ken ik dit veranderen ?? ??

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een antwoord op me vorige vraag?
Pagina: 1