Toon posts:

MySQL of MS Acces voor een webbased database??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een project webbased database. De klant heeft een theater boekings kantoor. Die klant wil de reservingen, inschrijvingen etc... Bijhouden van mensen die een voorstelling wil bekijken. Daarvoor moet een database gemaakt worden. De database zelf moet op een website komen die daar kan worden bewerkt en bekeken kan worden, daarvoor hebben we 2 opties:

MySQL of MS Acces.

wat is de beste optie???

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
MySQL houdt zich net iets meer aan de SQL standaarden.
En Access aan internet koppelen is drama.

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 13:03

xshredx

access gebruiken is niet zo'n goed idee... schaalt totaal niet... als het een beetje een site wordt, zou je beter mysql gebruiken... of als je in de windows databases wil blijven ms sql... is misschien wat makkelijker te integreren met wat er nu draait bij die mensen (ik veronderstel access)??

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:42

Gerco

Professional Newbie

Ik heb wel een paar sites gezien die MS Access gebruiken op een website en die gaan bij meer dan een handjevol users tegelijk allemaal op hun bek.

MS SQL kan het wel goed schalen, maar is een tikkie duurder. Als ik jou was, zou ik voor MySQL gaan, is nog gratis ook. En je leert beter hoe 'echte' db's werken, ipv dat vieze gekloot in access.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
TSja, indien MySQL es een keertje subselects ondersteund zou het ideaal zijn... ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op woensdag 17 oktober 2001 15:05 schreef Banpei het volgende:
TSja, indien MySQL es een keertje subselects ondersteund zou het ideaal zijn... ;)
maar dat staat op de 'todo' list van 4.0

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1