[VBA] Comminucatie tussen 2 computers (ComAddIn??)

Pagina: 1
Acties:

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17-09 20:43

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een applicatie maken onder Excel. Voor deze applicatie is het nodig om gegeven tussen twee computers uit te wisselen. Dit wil ik gaan doen met VBA. De twee computers zijn verboden via een LAN. Nu wil ik, op wat voor manier ook, data gaan versturen naar de applicatie die draaid op de andere computer.

Ik heb gehoord dat dit heb best gaat als je er een object van maakt :? Maar hoe en wat dat precies is weet ik niet.
In de help heb ik ff zitten kijken bij ComAddIn, maar is dit wel wat ik dan nodig heb??

Heeft iemand hier ervaring mee? En kan iemand mij misschien een beetje opweg helpen?

Bij voorbaad dank

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Het zou kunnen met het MS Winsock Control 6.0, zit bij VB6...

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Maar ik wil het graag met VBA doen, niet met VB. Weet iemand hoe het daar in moet?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Je wilt data uitwisselen. Is die data die je op wil halen ook verwerkt in excel of een andere office-applicatie?

Zo ja, dan kan je dat andere werkboek toch gewoon laten openen <workbook("....").open> en die data importeren / kopieren / whatever? Je moet wel het pad weten naturlijk...

Is het geen office data dan weet ik het ook fff niet.

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
De data die ik wil versturen zijn coordinatien en daarna een 1 of een 0 terug sturen. De applicatie die ik wil maken is namelijk zeeslag. De Gui is gemaakt in excel, en de onderliggende taal is VBA.

Het moet dus niet zo zijn dat de data verstuurd wordt via een bestand die in een dir komt te staan. De tip die ik kreeg was namelijk dat ik gebruik moest maken van RMI (remote method invocation). Maar kan dit met VBA? en hoe werkt het???

• Hu9o

Hu9o

Schokkend

Topicstarter
De data die ik wil versturen zijn coordinatien en daarna een 1 of een 0 terug sturen. De applicatie die ik wil maken is namelijk zeeslag. De Gui is gemaakt in excel, en de onderliggende taal is VBA.

Het moet dus niet zo zijn dat de data verstuurd wordt via een bestand die in een dir komt te staan. De tip die ik kreeg was namelijk dat ik gebruik moest maken van RMI (remote method invocation). Maar kan dit met VBA? en hoe werkt het???

Pagina: 1