Toon posts:

[webdesign] nieuwe muizen op het werk....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn werk (webdesign bedrijf) krijgen we nieuwe muizen omdat er 'rekening gehouden gaat worden' met RSI.
Opzich niks mis mee!

Maar nu moet iedereen voor zich een muis aanschaffen omdat er anders uiteraard klachten komen dat de 1 graag een andere muis wil dan de ander...

Hebben jullie tips voor een goede muis (incl afbeeldingen graag...zou tof zijn)?

en dan niet zomaar uit het hoofd iets, maar waar jullie ervaring mee hebben (het liefst op een werkplek als de mijne, webesign dus, vandaar ook dit topic hier ipv stuff genreralizz)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle 's tip:

• koop een simpele Logitech Optical
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov2580.gif

• geef 230 piek uit aan een Wacom
Afbeeldingslocatie: http://www.wacom.nl/graphire/images/translucent_green_huge.jpg

Waarom? Omdat je pas echt anti-RSI bezig bent als je afwisselt. Muis / tekentablet. Daarnaast is het beethouden van een pen een stuk ergonomischer dan een muis.

En last but not least: het photoshopt zo lekker :9~

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 07:43
Ik heb goeie ervaringen met de mouseman optical, ik kon geen plaatje zonder I feel krijgen, maar I-feel maakt nix uit het is alleen iets extra's.

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov80.gif

Het enige verschil is dat deze een iets groener kleurtje heeft, maar ik kan je verzekeren dat dit errug relaxed werkt.

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
koop een simpele Logitech Optical
Helemaal mee eens; zelf heb ik met de niet-optische ook al goede ervaringen. En als je een andere koopt, zou ik in elk geval een symmetrische kopen
geef 230 piek uit aan een Wacom
Nog meer mee eens, al zou ik in dat geval fl. 1139 uitgeven voor een grotere:

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/e/a.a.groenewolt/intuosa4.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 12:18 schreef BuzzerCrAsH het volgende:
Ik heb goeie ervaringen met de mouseman optical, ik kon geen plaatje zonder I feel krijgen, maar I-feel maakt nix uit het is alleen iets extra's.

[afbeelding]

Het enige verschil is dat deze een iets groener kleurtje heeft, maar ik kan je verzekeren dat dit errug relaxed werkt.
Welk merk is dit? Dit lijkt me wel een vette muis, en ziet er ergonomisch uit :9

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/hardware/mouse/Images/MOUSEgeneric/ie/ie_callout.jpg
ik heb deze in combinatie met m'n intuos a6 en ben erg tevreden, nooit rsi.

oe, het is trouwens een ms intelli mouse explorer :)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:57

Petuhr

FreeBSD

[afbeelding]

Heb ik ook.. doe dan wel geen webdesing als job, maar wel prive, en die werkt erreg lekker :)

• cutter
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Op woensdag 17 oktober 2001 12:46 schreef Snow-in-a-can het volgende:
[afbeelding]

Die heb ik ook prima muis alleen breken de draadjes, in de draad van de muis naar de computer, op het punt waar de draad de muis binnen gaat na verloop van tijd af. Beetje tweaker klust dat allemaal wel weer in en uit elkaar, maar het is een probleem.

Verwijderd

geen last van ? heb die muis sinds ie uit is.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit een fijne muis is en wat hij kost? Ik heb eigenlijk geen idee wat de muizen kosten tegenwoordig (zoals alle muizen hierboven :? ).

Afbeeldingslocatie: http://www.heteiland.f2s.com/muis.gif

Verwijderd

Die heb ik ook gehad. Is dat niet een logitech mouseman ?

Hij ligt in ieder geval lekker in de hand. Ik had alleen een draadloze versie van de eerste generatie(F 129,-), en dat suckte nogal met games; als je vaak achter elkaar klikte verplaatste de mousecursor zicht heel vreemd met grote stappen.

Nou ja, het is verder een goed muisje, en volgens mij hebben die nieuwe generatie muizen nergens meer last van.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Die muis van pelle is lekker, heb hem ook en werkt gewoon fijn, daarnaast goed muismat, daarnaast werk muis ik zowel links als rechts, is ook erg goed tegen rsi.

Verwijderd

wat pelle zei!!! :P

(ik heb nl ook een logitech optical en n wacom, precies dezelfde (enige verschil: mijn logitech is blauw en mijn wacom is oranje)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op woensdag 17 oktober 2001 13:26 schreef ivy het volgende:
Weet iemand of dit een fijne muis is en wat hij kost? Ik heb eigenlijk geen idee wat de muizen kosten tegenwoordig (zoals alle muizen hierboven :? ).

[afbeelding]
Heb ik ook, gewoon met balletje, perfect. Zeker als je wat grotere handen/langere vingers hebt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 14:32 schreef OzBoz het volgende:

Heb ik ook, gewoon met balletje, perfect. Zeker als je wat grotere handen/langere vingers hebt.
Weet jij wat die kost OzBoz? Denk dat die muis een goede optie is..

/me is 1.97m lang en heeft vingers om u tegen te zeggen B-)

Verwijderd

Een Trackball werkt heel goed, je zit niet de hele tijd heen en weer te slepen met je arm. Je legt je arm gewoon lekker neer en laat je vingers het werk doen. Ik heb een Logitech, zal even een plaatje zoeken. Het is misschien wel even wennen, maar daarna photoshopt het wel veel lekkerder. Misschien is een combinatie Trackball/wacom wel leuk :)

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov84.gif

edit:

kost wel 184,- gulden, maar is wel nice balletje :)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 17 oktober 2001 14:27 schreef denki_akira het volgende:
(ik heb nl ook een logitech optical en n wacom, precies dezelfde (enige verschil: mijn logitech is blauw en mijn wacom is oranje)
* Pelle heeft thuis ook de blauwe, met die groene wacom

* Pelle heeft op z'n werk die logitech in het wit, met daarbij een blauwe wacom

* Pelle is verwend ;) :P

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 12:46 schreef Snow-in-a-can het volgende:
[afbeelding]

hmm, die dingen vind ik nooit zo fijn, ze scrollen niet lekker, en ze glijden niet lekker, die dingen gaan altijd stroef, en als je dan een endje door wil duwen, duw je weer zo hard dat je uitschiet... irritante dingen vind ik het...

Vriend van me (fulltime gamer en designer :) ) heeft een optisch games muisje gekocht (gewone optische muis, maar TOCH onderin 4 kleine balletjes omdat het dan beter glijdt)
en dat heeft'ie op z'n teken-muismat gezet (zoals in 1e reply), en dat werkt PREFECT, is echt :9 om daar te gaan zitten computeren (gamen of designen, boeiuh :) )

[u]Samenvatting[/u] -> Optische gamesmuis (optische muis met balletjes eronder voor lekkere scroll) met zo'n wacom matje, en je zit gebeiteld :)

[edit]
sorry, ik heb geen foto's maar ik kan wel ff vragen als hij ff online komt offie met ze webcam foto's wil maken, zet ik ze hier wel op...
zodra ik'm zie dan :)

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-04 09:51

Dexter

d((o_o))b

Op woensdag 17 oktober 2001 14:40 schreef LaXeeR het volgende:
Misschien is een combinatie Trackball/wacom wel leuk :)
Dat is het zeker. Heb ik hier ook. Een logitech Tracman Marble+ voor het betere windows werk etc. en een Wacom Penpartner (jaja...een gouwe ouwe) voor het grafische werk. Een buitenstaander vraagt zich vaak af hoe ik in godsnaam met elk van beide apparaten zo snel kan werken, maar da's een kwestie van wennen.

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 15:17 schreef Pelle het volgende:
[..]
* Pelle heeft thuis ook de blauwe, met die groene wacom

* Pelle heeft op z'n werk die logitech in het wit, met daarbij een blauwe wacom

* Pelle is verwend ;) :P
vooral dat laatste :D , maar pelle heeft geen semi-transparante computer bij z'n tekentablet..... B-)

maar webdesign is niet mijn werk, maar me hobby he?!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op woensdag 17 oktober 2001 18:06 schreef denki_akira het volgende:
maar pelle heeft geen semi-transparante computer bij z'n tekentablet..... D-)
Mac's zijn voor mietjes!

* Pelle verbergt zich voor RM-rf * ;)

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 18:08 schreef Pelle het volgende:

[..]

Mac's zijn voor mietjes!

* Pelle verbergt zich voor RM-rf * ;)
/me is dan maar mietje, dat is in zijn ogen nog altijd beter dan windows te draaien :P

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/global/images/productov80.gif
Deze heb ik nu sinds 2 weken ofzo, echt prima dingetje!

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

scoezaa, maar ik heb vaak een probleem met die Logitech Optical; als je dat ding loslaat om ff wat code te kloppen en je pakt um en schuift vlot richting menu oid dan blijft de cursor achterwege omdat z'n laser in de spaarstand is gegaan.. Ben je gelijk helemaal verdwaald op je muis-area :(

Die spaarstand is misschien wel uit te zetten maar * Hangloozz verdomd het om daar naar te kijken :P

Een Wacom kan ik je zeker aanraden, de muis wat minder omodat je vrij grote handen hebt.
Dan zou ik eerder de wat grotere Mouseman Optical of de M$ Intellimouse Explorer nemen.

www.jurgroessen.nl

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55

[..]

Mac's zijn voor mietjes!
Ja ?
Nee !

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 19:55
Op woensdag 17 oktober 2001 15:17 schreef Pelle het volgende:

[..]

[knipmodus]
* Willem heeft thuis:
- Een Logitech Trackman Marble Wheel**
- Een Logitech Optical Mouse
- Een schrale Microsoft Wheelmouse

* Willem heeft op z'n werk
- Een Logitech Trackman Marble Wheel**
- Een Wacom tablettje, as Pelle
- Een schrale no-name PS/wheelmouse voor Mac

* Willem is ook wel een beetje verwend :)

** Zelfde als OzBoz :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• 2
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

[..]

Mac's zijn voor mietjes!
?? :?

prutser!

;)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op donderdag 18 oktober 2001 00:44 schreef 2 het volgende:
prutser!
Tsk.. zie jij eerst die photoshop-match maar eens te winnen ;)

Rotterdam heeft geen bibliotheek, want waar heb je dat voor nodig als je alles al weet >:)
Pagina: 1