R.I.P. CD-fikker of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:11

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Zie topictitel.

In mijn PC zit een Acer CDRW6x4x32 fikker. Gisteren geprobeerd een CD-tje te branden. Ging niet lukken. Nero gaf een 'Power calibration error'. :( Nog een keer een geprobeerd en jawel: nu wel gelukt! :)

Probeer ik vanochtend weer een CD te branden, accepteert-ie geen enkele CD-R meer: steeds de melding: "insert an empty CD-R/RW to write to. Medium required: CD-R/RW, medium inserted: [Empty]." Verschillende merken CD's geprobeerd, maar geen resultaat :( . Is mijn brander nu R.I.P. of mankeert er iets anders aan?

Ja, ik heb de search gebruikt en daar wordt regelmatig geopperd dat Power Calibration Errors het einde zijn, maar omdat ik maar een keer deze fout heb gehad, ben ik me af gaan vragen of het niet iets anders kan zijn (vanwege het niet accepteren van de CD's).

Alvast bedankt voor de reply's

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Denk dat er stof op de laser zit. Ben je een tweaker, dan maak je hem open om het stof te verwijderen, maar weet wel wat je doet, want je kan de drive permanent beschadigen!

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat is een snelle reply! :)

Dat ga ik eens proberen. Dank!

edit:

Mocht dit fout gaan, dan alsnog maar een LiteOn LTR2410B halen :9

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

\\Deze foutmelding heeft te maken met het stroom calibratie gebied dat op de cds staat. Sommige branders kunnen naar verloop van tijd dit niet meer goed aanpassen en raken hierdoor kaduuk. Het beste wat je kunt doen.
1. andere cds proberen
2. firmware update (hielp bij de 4801 van Philips nog wel eens
3. nieuwe fikkert kopen als deze niets meer doet

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 14:34 schreef terw_dan het volgende:
\\Deze foutmelding heeft te maken met het stroom calibratie gebied dat op de cds staat. Sommige branders kunnen naar verloop van tijd dit niet meer goed aanpassen en raken hierdoor kaduuk. Het beste wat je kunt doen.
1. andere cds proberen
2. firmware update (hielp bij de 4801 van Philips nog wel eens
3. nieuwe fikkert kopen als deze niets meer doet
1) Heb ik geprobeerd, zonder resultaat :(
3) Zit ik al aan te denken, maar het zou mooi zijn als mijn Acertje het blijft doen (is nog niet eens een jaar oud).

Blijft over, optie 2. Even zoeken naar nieuwe firmware.

Dank!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2025

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op woensdag 17 oktober 2001 16:49 schreef wokmaster het volgende:

[..]

3) Zit ik al aan te denken, maar het zou mooi zijn als mijn Acertje het blijft doen (is nog niet eens een jaar oud).
Dan is het toch nog garantie??

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 16:56 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

Dan is het toch nog garantie??
Ehrmmm... normaal gesproken wel, maarrehhh... ik heb het frontje matzwart gespoten, net als de rest van mijn kast, dus garante zal er wel niet meer opzitten |:( (zaad)

Hopelijk dat een fimrware-update het probleem zal verhelpen (wie hoopt er met me mee? :P )

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hoop met je mee.

Als je Acer nu eens opbelt en zegt dat ie kapoet is, mischien willen ze em nog wel fixen in de garantie ook al is ie zwart gemaakt

* TERW_DAN is ook blij dat Sony zijn fikkert repareert ook al viel ie net buiten de garantie en heeft ie het aankoopbewijs moeten veranderen

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 23:25 schreef terw_dan het volgende:
Ik hoop met je mee.

Als je Acer nu eens opbelt en zegt dat ie kapoet is, mischien willen ze em nog wel fixen in de garantie ook al is ie zwart gemaakt

* TERW_DAN is ook blij dat Sony zijn fikkert repareert ook al viel ie net buiten de garantie en heeft ie het aankoopbewijs moeten veranderen
Dank voor de steun! :)

Het is een optie, maar aan de andere kant. 6x fikken is niet meer van deze tijd. :P

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
K*T! Firmware upgrade werkt niet! :( Krijg een error: "New firmware update fail". Ik heb het op de goede manier gedaan, maar dus geen resultaat :'(

Openschroeven dan maar en schoonmaken? Hopen dat dat werkt...

edit:

Heb het aankoopbewijs bekeken. Blijkt dat ik hem tijdens mijn verhuizing heb aangeschaft: anderhalf jaar geleden. Geen garantie meer :(

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Hoe warm wordt het in je kast en zitten eronder en boven ook devices :?
Waarneer de temperatuur rond je writer boven de 45°C stijgt verkort dit de levensduur vd laser in je brander aanzienlijk.
Iets om bij je volgende fikker dus ff aan te denken :)
Mijn RICOH6200S doetut hier na vijf jaar nog prima op tweespeed... gelukkig heb ik voor spoedgevalletjes ed tegenwoordig ook een PLEX12SCSI :)

Powered bij meergranenbrood.

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Mijn fikker zit bovenin de kast, met daaronder de CD-ROM. Dat mag geen temp. problemen opleveren lijkt me.

Ik heb een bigtower, waarbij alle warm wordende onderdelen laag in de kast zitten. Ik heb bovendien twee casefans (1 intake en 1 outlet) die voor extra koeling zorgen. De proc. temp (ooit eens gemeten) liep op tot 41 graden na een paar uurtjes een }:O laten grazen (AMD Thunderbird 1 GHz. niet ge-OC'd)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Helaas moet ik tot de conclusie komen dat mijn CD-fikker met de noorderzon is vertrokken. Schoonmaken heeft niet het gewenste effect gehad. Daarom vraag ik jullie nu een minuut stilte in acht te nemen om mijn trouwe fikker te herdenken ;)

Gelukkig is er ook reden voor vreugde, want ik heb mijzelf een nieuwe fikker aangeschaft en wel een Plextor PlexWriter 16/10/40A. En dat ding is echt :9~

Hierbij wil ik iedereen bedanken voor de replies en tips! Helaas zonder resultaat, maar jullie hebben het geprobeerd, waarvoor hulde!! :)

Aangezien ik nu weer zonder problemen CD-tjes kan produceren, mag wat mij betreft dit topic op slot, tenzij iemand anders hier nog wat aan heeft ;)

Ik groet u allen,
The one and only Wokmaster

Verwijderd

Toevallig deze week ook twee meldingen Power Callibration Error gehad van Nero. Writer is 5 maanden oud en nog geen 100 Cdtjes mee gebrand. Wacht in spanning af.....

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Op donderdag 18 oktober 2001 22:33 schreef exter het volgende:
Toevallig deze week ook twee meldingen Power Callibration Error gehad van Nero. Writer is 5 maanden oud en nog geen 100 Cdtjes mee gebrand. Wacht in spanning af.....
Je bedoelt de garantiekwestie? Wat voor fikker heb je, als ik vragen mag?

Verwijderd

't Is een Ricoh 7063A, doet het verder perfekt, DAE is ook perfekt, verder niks op aan te merken. :)

• Wok

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Yep, Ricoh maakt wel goed spul. Hopen dat-ie het nog even volhoudt. Ik hoop in ieder geval met je mee :P

Pagina: 1