WIE HEEFT ER EEN Iiyama AX3816U lcd scherm

Pagina: 1
Acties:

• sabre18
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2022
Graag zou ik dan willen weten wat van het scherm naar de Sub-d connector de pinout is.

Ik heb namelijk zo'n scherm op de rommelmarkt gekocht voor F 500-, maar de Sub-d connector was eraf.

Iemand die me kan helpen is geweldig.

Beloning.............

Verwijderd

Kun je iets duidelijker zijn ? Is alleen de connector er af, of de hele kabel ? Niet dat dat veel uitmaakt btw. Je zult te weten moeten komen welke aansluiting welk signaal bevat en als je dat eenmaal weet kun je het makkelijk aansluiten.

• sabre18
Inderdaad of de Sub-d of de hele kabel eraf is maakt niet uit.

Het belangrijkste is dat de RGB signalen en de h en de v sync vast zitten.

Maar het liefst wil ik van alle functies van de monitor gebruik maken, dus ook de plug 'n'play draden enz enz moeten erop zitten.

Op het "moederbord" achterin de monitor zit een lange witte connector. Daar gaan 14 draden naar de signaal of Sub-d connector toe. 6 draden weet ik al te plaatsen nl de R +ground, G +ground en de B +ground. Nu de h en de v sync en de rest nog.

Verwijderd

Ouch, ik was al bang dat je zoiets zou gaan zeggen :') Tja, dan kun je maar drie dingen doen; (1)de printbanen volgen en op die manier achter de signalen komen, (2) iemand anders zo gek krijgen in zijn Iiyama te "kijken" of (3) een service manual aanschaffen en in het schema kijken waar wat aangesloten moet worden.
Makkelijk is anders, maar je wil wat :Y)

• sabre18
Ik kan niks vinden bij google.

Ja.. wel de pinouts van de sub-d connector, maar niet die van het printje in de monitor