Toon posts:

Airflow probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn AGP kaartje wordt loeiheet ondanks de koeler die er op zit. De achterkant van die kaart is zeker een graad of 40. Aangezien die grenst aan mijn CPU krijg ik steeds een waarde van 68 CPU en 38 Mobo te zien. Die fan op mijn G2 is gewoon waardeloos en maakt echt een pokke herrie. De fan op mijn CPU heeft volgens mij ook geen nut want die koelrib heeft gewoon een kamertemperatuur (volgens mij zelfs nog iets lager). Het probleem is dat ik absoluut geen groter kast wil. Ik heb nu 2 x 220V grote fans (ken de maat niet) uit een 19" rack gehaald. Nu dacht ik er aan om deze fans in te bouwen en rechtstreeks op de CPU te laten blazen, zo wordt de G2 ook gekoeld. De 220Fan komt dan aan de zijkant van mijn kast te staan. Dan moet ik dus waarschijnlijk wel de fan op de CPU verwijderen anders blazen ze tegen elkaar. Nu komt het probleem, ik heb ook nog 2 Ultra 160 schijven (nu even nog maar 1 :'( )die gekoeld moeten worden. Deze staan op de plek van mijn a-drive. Zal ik hier ook een 220Fan op richten die vanaf de voorkant lucht richting de HD's blaast of is het beter om deze lucht naar buiten te laten blazen. Helemaal boven op de kast in het midden heb ik al zo een kleine fan zitten van het formaat-voedingkoeler (60mm?). Ik zal het even proberen te tekenen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
voorkant    zijaanzicht
_______    ____________________
|   |   |    F60mm ---------| 509B-TX
|   |   |      ----------| DV200
|HD HD |   | HD ----------| SB51
| FAN  |   |FAN ----------| U160
|HD HD |   | HD   --------| G2 AGP
|   |   |        FAN     |
|Combo |   |Combo   CPU     |
| SB51 |   |SB51     VOEDING |
--------   ---------------------

FAN = 220Volt met ECHT veel luchtverplaatsing.

FAN moet je er natuurlijk voor denken, ik heb ze er nu tussen getekend daar waar ik ze wil plaatsen. Welke fans moeten nou naar binnen blazen en welke naar buiten? Heb ik nog meer fans nodig? Ik heb nog twee voedingen liggen (voor fans) en nog 1 losse fan. Dan kan ik vanmiddag mijn Casemod afmaken...zonder dattie nog gespoten is dan :)

SHIT ... kan iemand mij vertellen hoe ik die spaties er wel in krijg...

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
wat voor koeler heb je dan?

als je koeler niet heet wordt en de cpu wel kunnen er 2 dingen mis zijn:
1. je tempmeter is kapot
2. je koeler maakt niet goed contact met de cpucore, of er zit teveel koelpasta tussen.

Die fans zijn leuk, misschien kan je de fan op je koeler omdraaien?

Zorg voor een intake en outtake , dat is het efficientste (ofzow :P)

Verwijderd

Topicstarter
Die grote koelers zijn van SHI nog wat, 220 Volt en een pokke herrie, maar dat ben ik met die schijven alweer gewend. Die kleinere fans komen allemaal uit Compaqs (zijn ze toch nog ergens goed voor). Dat merk met die groene stickers. Zonder koelpasta was de temp 70 graden. Fl 3,95 armer bij STUUT&BRUIJN en de temp is 2 graden lager :) Dat mijn mobo 38 graden is komt waarschijnlijk omdat de sensor in de buurt van de CPU zit. Mijn G2 verwarmd dat gebied aanzienlijk, lijkt wel een lokale gloeibron.

• Dutchess_Nicole
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:56
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
voorkant    zijaanzicht
_______    ____________________
|   |   |    F60mm ---------| 509B-TX
|   |   |      ----------| DV200
|HD HD |   | HD ----------| SB51
| FAN  |   |FAN ----------| U160
|HD HD |   | HD   --------| G2 AGP
|   |   |        FAN     |
|Combo |   |Combo   CPU     |
| SB51 |   |SB51     VOEDING |
--------   ---------------------

FAN = 220Volt met ECHT veel luchtverplaatsing.

Zo dus. :)

Kia E-Niro 2019 Executiveline. OTGW/HA Enthousiasteling.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 14:23

Copyman

Dode muis

[.code] [./code] :)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
AHA bedankt... nu nog een windtunnel expert met wat commentaar graag :P
Pagina: 1