Een goeie PCI videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 03:32
Hoi daar,

wat is momenteel de beste PCI videokaart die je kan krijgen. Dit vraag ik omdat ik momenteel een voodoo2 in m'n pc heb zitten en die begint toch wel een beetje te verlangen naar het bejaardentehuis. Ik bezit over een AMD k6-2 500 met 64 ram en heb alleen pci sloten (dus geen AGP!) en nog zo'n ouderwets ISA (of zoiets) slot.

Nou zag ik laatst een geforce pci zijn die echter veel trager dan een geforce agp?

Wie helpt mij?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

viper v770 pci?! Maar geef niet te veel geld uit want denk niet dat je videokaart de bottleneck is...

edit:
uh...viper v550

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de snelheid is altijd afhankelijk van een combinatie van processor en videokaart. Ik denk dat een geforce weinig uitmaakt met jouw relatief trage processor. Voodoo 3's zijn altijd prima kaarten voor K6 systemen, maar het verschil tussen een je huidige V2 en een V3 is denk ik niet zo bijster groot..
En een geforce pci zou ik in jouw geval sowieso niet kopen want als je vroeg of laat een nieuwe pc koopt wil je toch een betere AGP kaart.

Verwijderd

Als de search gebruikt komt je erachter dat je in een K6-2 het beste een voodokaart kunt doen. Voodoo 5 is geloof ik in AGP gemaakt, dus dat zou een goede keus zijn.

Dit topic is gesloten.