Toon posts:

[php] Rippen van site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een paar charts rippen van de site http://www.mp3hitlist.net. Die staan allemaal in z'n database en hij roept ze aan in één file (http://www.mp3hitlist.net/index.asp?chart=billboard50 bv). Nu heb ik t volgende stukje...maar t werkt niet.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<?
$url = "http://www.mp3hitlist.net/index.asp?chart=billboard50";
$context = "<td align=right nowrap>%rank%.</td><td width=100% ><a href='%url%'>%song% - %artist%</a></td>";
$outputline = "<a href=\"%url%\">%artist% - %url%</a>";

if (strpos($context,"%artist%") < strpos($context,"%artist%")){
  $pos1 = "artist";
  $pos2 = "song";
} else {
  $pos2 = "artist";
  $pos1 = "song";
}

$context = str_replace("%artist%","(.*)",$context);
$context = str_replace("%song%","(.*)",$context);

$fp = fopen($url,"r");
if (!$fp){ echo "Failed to open database"; exit; }

$plaats=1;
$artist = "";
$song = "";
while (!feof($fp)){
  if (eregi($context,fgets($fp, 1024),$output)){
    $$pos1 = ucwords(strtolower($output[1]));
    $$pos2 = ucwords(strtolower($output[2]));

echo "$artist - $song<br>";  
?>

Wie zou door even naar de broncode van mp3hitlist te gaan kijken kunnen vertellen wat ik moet veranderen? Ik heb dit stukje namelijk gedeeltelijk overgenomen van een andere spider en aangezien ik nog niet echt een php expert ben kan het zijn dat hier gewoon enkele grove fouten inzitten, maar misschien ben ik ook wel heel dicht bij de oplossing... :)

Bij voorbaat dank!

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:25
Wat werkt er niet, wat werkt er wel? Krijg je foutmeldingen, zo ja welke? Etc. etc.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet helemaal nix....bij de andere site waar ik deze spider ook gebruik, , krijg ik netjes de uk top 75 te zien, regel voor regel de artiest en de song, nu laat ie nix zien, dus ook geen foutmelding...ik denk dat ik gewoon op de verkeerde plaats in de file zet te zoeken ofzo

Verwijderd

Waarom doe je dat zelf niet?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 11:45 schreef daniel_hoenderdos het volgende:
Waarom doe je dat zelf niet?
wat moet ik zelf doen?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

hier heb je ook bestaande progsels voor hoor

Verwijderd

Topicstarter
schiet weer lekker op hier, altijd makkelijk dat je zo fijn en goed geholpen wordt, iedereen heeft altijd wat te zeiken ipv gewoon ff te helpen. KOM HIER DAN NIET!!!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
rippen zuigt

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op woensdag 17 oktober 2001 11:53 schreef DaWasIkNie het volgende:
schiet weer lekker op hier, altijd makkelijk dat je zo fijn en goed geholpen wordt, iedereen heeft altijd wat te zeiken ipv gewoon ff te helpen. KOM HIER DAN NIET!!!
Ben jij dit?

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 11:57 schreef gerritblaat het volgende:

[..]

Ben jij dit?
je hebt er ECHT een probleem mee he :?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 11:57 schreef gerritblaat het volgende:

[..]

Ben jij dit?
lol...nee niet eens, maar ik begrijp wel dondersgoed wat hij bedoelt...als je geen 300% php nerd/brain hebt/bent dan ben je hier gelijk al minder waard en wordt je niet geholpen en krijg je alleen maar gezeik over je heen hoe dom en slecht je wel niet bent. Dus nu ff mensen die ECHT willen helpen, en geen gezeik meer pls!

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 11:47 schreef DaWasIkNie het volgende:
wat moet ik zelf doen?
Door de bron heenlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 12:00 schreef daniel_hoenderdos het volgende:

[..]

Door de bron heenlopen.
ja dat heb ik gedaan, en naar mijn mening is het nu goed, ik zie geen fouten meer iig..vandaar dat ik t hier vraag :?

• Jelle Niemantsverdriet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-09 15:25
Je kunt proberen om wat dingen te veranderen, kijken of het dan wel werkt. Vaak wel handig om het dan even wat algemener te maken: dus ipv zoeken, vervangen en in fancy layout weergeven: eerst even alleen het zoekdeel met een regeltje waarin je je resultaten weergeeft, zodat je weet of dat deel goed werkt.
Op die manier kun je er stap voor stap achter komen waar het fout gaat. Zo kom je uiteindelijk ook meer te weten over de werking van je script.

En echt: iedereen wil je zeker wel helpen, maar dan ook echt helpen: dus tips, suggesties aandragen hoe jij het zou kunnen doen. Ik kan het scriptje ook wel gaan downloaden en gaan doen wat ik hierboven beschrijf, maar als ik het kan, kun je het zelf zeker weten ook wel. Alleen even goed nadenken en als je iets niet snapt: opzoeken of vragen!
Succes

Verwijderd

Topicstarter
Ok tnx...eindelijk iemand die wilt helpen :)

Verwijderd

Je code opslpitsen om te kijken wanneer het misgaat zou bijvoorbeeld ook kunnen helpen.
laat het script maar zien watie doet.
Halverwegen een echo call en de rest /*escapen dus*/

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:30
Forum != Helpdesk policy. Nix mis mee, maar kan frustrerend voor newbies zijn (no offense).

• bras
  • Laatst online: 11-09 16:22
edit:

onzin stuk verwijderd

ben wat met die reguliere expressie aan het kloten en dan komt er al meer uit, als met de orginele versie... toch daar in gaan zoeken

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• bras
  • Laatst online: 11-09 16:22
na nog wat proberen nog een opmerking: omdat al de nummers samen gepakt worden op 4 regels html code (niet elk nummer heeft z'n eigen regel in de html output) krijg je meerdere nummers als je fgets doet.

hoeplijk kun je er wat mee :?

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Aan iedereen: KAP met dat gezeik!

Aan "ikwashetniet, het was een neger": Zoek het maar lekker zelf uit!!!

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

[edit]

Gepikeerd?
Pagina: 1