Monitor kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 348 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14
Ik heb dus een nieuwe monitor gekocht.
Onder rembours de IIyama Pro 512 HA202DT 22inch
En ja hoor binnen 5dagen is die al kapot.:(
Ik zie ineens een zwart beeld en daarna een groene zweem erover.
Nu heb ik hem dus terug gestuurd en wil ik mijn geld terug.
Ik wil nu nl een eizo kopen. Ik heb nl geen zin in deze gedonder.(in het beeld vond ik ook niet echt heel bijzonder)
Denken jullie dat ik mijn geld terug krijg?
De verkoopster die eerst erg vriendelijk was toen ik hem kocht was het nu een stuk minder. En ze zij dat hij eerst door de technische dienst onderzocht moest worden!!!
Ik heb hem trouwens gekocht bij grafi-call computers in leiden.
Maar ik wil natuurlijk zo snel mogelijk me geld terug ik wil een nieuwe kopen. Weet iemand hoe lang zoiets kan duren?
En heeft iemand ervaring met deze shop?
ty

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Je bent gek dat je hen terug gestuurd hebt. IIyama komt bij een defect binnen de garantie netjes een nieuwe bij je thuis brengen.
Of je je geld terug krijgt weet ik niet, persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met de service van grafi-call.
Succes ermee :)

• MartNL
Op woensdag 17 oktober 2001 11:51 schreef Rene59 het volgende:
Je bent gek dat je hen terug gestuurd hebt. IIyama komt bij een defect binnen de garantie netjes een nieuwe bij je thuis brengen.
Of je je geld terug krijgt weet ik niet, persoonlijk heb ik wel goede ervaringen met de service van grafi-call.
Succes ermee :)
Ze zullen me best wel een nieuwe willen sturen maar ik wil geen nieuwe meer. Ik heb er al teveel slechte verhalen over gelezen. En ik was ook niet echt tevreden met de beeldkwaliteit.
Op 100hz werd het beeld al wazig. En de linkerkant was minder scherp dan de rechterkant. Ik wil gewoon een goede monitor. Dus geen problema meer voor mij. |:(
thx

Verwijderd

ja dat wazige beeld kan al wel een de aanduiding zijn geweest dat die aan het kapot gaan was...

gewoon een nieuwe voor nemen, want geld terug geven zullen ze wel niet zo snel doen...

• MartNL
Op woensdag 17 oktober 2001 12:32 schreef mad_maxz het volgende:
gewoon een nieuwe voor nemen, want geld terug geven zullen ze wel niet zo snel doen...
Ik heb ze een mailtje gestuurd met de vraag of ik mijn geld terug kon krijgen als die niet bevalt.
En ze hebben me opgebeld dat ik binnen 8 dagen me geld terug kon krijgen. Volgens mij zijn ze dat ook wettelijk verplicht. En aangezien ik de monitor nog maar 5 dagen in huis had.

Verwijderd

misschien krijg je je geld niet terug,
maar mag je um ruilen tegen een eizo met bij betaling.

• MartNL
Op woensdag 17 oktober 2001 13:00 schreef squzy het volgende:
misschien krijg je je geld niet terug,
maar mag je um ruilen tegen een eizo met bij betaling.
Ze hebben daar helaas geen eizo..
En ik wil niet meer uitgeven dan 2100 gulden.
Dus dan zal ik een 19inch nemen.

Verwijderd

dat is jammer.
als ze wettelijk verplicht zijn om je je geld terug te storten zal het vast wel goed komen.
en waarschijnlijk kwam die slechte beeldkwaliteit wel omdat ie al brak was, dat mag ik wel hopen ik was namelijk van plan die ook te kopen.

Success ermee.

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Ik heb die monitor, en neem van me aan, het is een pracht van een scherm. :)
De klachten die MartNL hier noemt komen _zeker_ omdat zijn monitor defect was.

Verwijderd

je hebt idd het wettelijk recht om binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden je geld terug te vragen.

• MartNL
Op woensdag 17 oktober 2001 13:27 schreef Rene59 het volgende:
Ik heb die monitor, en neem van me aan, het is een pracht van een scherm. :)
De klachten die MartNL hier noemt komen _zeker_ omdat zijn monitor defect was.
Ja hij is allemaal prachtig en mooi waarom zijn er dan zo ongelooflijk veel topics over IIyama. (ja iedereen heeft zo'n ding dat weet ik ook wel , maar als ze goed waren hoorde je er lang niet zoveel shit over)
Kan jij ook op 1600*1200 100 hz draaien zonder dat je beeld vervormt en wazig wordt?
En dan vooral in de hoeken.

• MartNL
Op woensdag 17 oktober 2001 13:34 schreef mistraldk het volgende:
je hebt idd het wettelijk recht om binnen 8 dagen zonder opgaaf van reden je geld terug te vragen.
COOL :)

p.s nou dus een nieuwe uitzoeken!

Verwijderd

Toch nog maar een reaktie pro Iiyama;

Ik heb er twee en die zijn gewoon perfect!

Je hebt gewoon pech gehad met een kapotte monitor (dat kont nou eenmaal voor bij alle produkten).

Ik denk dat je veel slechts leest over Iiyama, omdat er ook relatief veel van deze monitoren worden gebruikt.

Ik wil zelf absoluut nix anders meer..

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Ben blij voor jou... Echt waar! En ik hoop echt voor je dat je nooit problemen krijgt met je Iiyama.

Dat Iiyama's veel verkocht worden is wel waar. Maar dat is ook zo bij Sony. En van Sony hoor je lang niet zo veel klachten hier als van Iiyama.

Het is vooral het model VM Pro 451 van Iiyama dat veel problemen gaf. Dat model had last van een extreem hoge uitval.

Dat is echter niet alles hoor! Iiyama heeft sinds begin 2001 de service-na-verkoop uitbesteedt aan TelePlan. Die bakken er niks, maar dan ook helemaal niks van... Ze schelden je uit aan de telefoon als je zegt dat je monitor het na 2 keer laten repareren niet doet; ze leven gemaakte afspraken niet na met als gevolg dat je verlofdagen verliest (en dan beschuldigen ze je van slechte wil als je niet nog een vakantiedag wil nemen); ... Absoluut niet om te lachen hoor.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Verwijderd

Grafical is verplicht de monitor bij jouw op te halen. Iiyama hanteert de norm dat de eerste 8 dagen na aankoop, als er een defect is dat je hem dan moet opsturen. Tevens heb je een afkoelings periode van 10 dagen (wettelijk verplicht) je kan je geld terug eisen van dat Grafical bedrijf. Wees er wel snel bij, anders ben je voorbij je afkoelings periode.

• MartNL
Op donderdag 18 oktober 2001 11:34 schreef El_Capone het volgende:
Grafical is verplicht de monitor bij jouw op te halen. Iiyama hanteert de norm dat de eerste 8 dagen na aankoop, als er een defect is dat je hem dan moet opsturen. Tevens heb je een afkoelings periode van 10 dagen (wettelijk verplicht) je kan je geld terug eisen van dat Grafical bedrijf. Wees er wel snel bij, anders ben je voorbij je afkoelings periode.
Zijn ze dat echt verplicht? Ik heb hem namelijk gisteren al verstuurd met de Ptt. En ik heb mijn geld ook terug geeist. Ik had hem 5 dagen in huis dus dat ligt makkelijk in de afkoelings periode.
Bedankt voor je info.

Verwijderd

Je geld krijg je wel terug. Die garantie is bij alles zo, van harde waren. Dus geen eten enzo. Volgens mij is dat zelfs in een wet vastgesteld?

Maar ik zou met IIYAMA bellen en vragen of ze hem ff repareren. Ofwel een nieuwe krijgen :P

Verwijderd

Welke idioot besteld dan ook een monitor onder rembours... :(
Da's gewoon vragen om problemen!
Heb je welles gezien hoe die PTT/TNT busjes rondscheuren?
IIyama is gewoon goed. Kan het weten wnat ik werk er dagelijks mee, en heb er twee thuis staan, nooit geen probs mee gehad.

• MartNL
Op donderdag 18 oktober 2001 17:38 schreef ScOOt het volgende:
Welke idioot besteld dan ook een monitor onder rembours...:(
Da's gewoon vragen om problemen!
Heb je welles gezien hoe die PTT/TNT busjes rondscheuren?
Hehe, ja daar heb je wel een beetje gelijk in, maar hij was bij grafical fl 300 goedkoper dan bij funprice of norrod. En ik dacht dan hoef ik er niet mee te sjouwen.
En aangezien ik in Groningen woon scheur ik niet zomaar effe naar Leiden toe. (Heb ook geen auto)

Verwijderd

Ok, kan ik wel inkomen dan...maar het kan welleens de oorzaak zijn geweest van het overlijden van je monitor.

• MartNL
Op donderdag 18 oktober 2001 17:43 schreef ScOOt het volgende:
Ok, kan ik wel inkomen dan...maar het kan welleens de oorzaak zijn geweest van het overlijden van je monitor.
Daar kon je weleens gelijk in hebben.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Het is toch altijd ruiling binnen 7 dagen met de bon?

Dus je kan hem zeker ruilen! Zeg gewoon dat ie niet voldeet aan je verwachtingen die je had van het produkt.

edit: kan binnen 8 dagen

/dev/null

Verwijderd

Hij wil niet ruilen hij wil toch liever een eizo en die hebben ze daar niet!

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 17:31 schreef jbalk het volgende:
Je geld krijg je wel terug. Die garantie is bij alles zo, van harde waren. Dus geen eten enzo. Volgens mij is dat zelfs in een wet vastgesteld?

Maar ik zou met IIYAMA bellen en vragen of ze hem ff repareren. Ofwel een nieuwe krijgen :P
Het is geen fout van Iiyama, maar grafical dient hier voor de retounering te zorgen en de kosten te dokken. Zelf ken ik iemand die werkt bij Iiyama, die zegt dat het bedrijf dat Iiyama verkoopt(Grafical in dit geval) de eerste 8 of 10 dagen verzorgt betreft het ophalen.
Aangezein je de monitor nog maar 5 dagen hebt moet direct je geld terug vragen + de kosten die je hebt moeten maken om hem op te sturen. Grafical heeft je voor kosten laten opdraaien die zij normaal zelf zouden moeten doen.
De afkoelingsperiode van 10 dagen (vanaf de dag dat je het apparaat in huis hebt) is wettelijk verplicht en is vast gelegt in de wet speciaal voor ecomerce.

Verwijderd

Met Graficall in leiden heb ik in het verleden alleen maar last van gehad. Zo lang je geen defecten heb met je gekochte spullen zijn ze vriendelijk maar zodra je je garantie ga claimen dan doen ze moeilijk.

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Het wettelijk recht is inderdaad 8 dagen, maar is volgens mij niet vanaf het moment dat je de bestelling in huis hebt, de termijn van 8 dagen gaat namelijk in op het moment dat je de bestelling definitief geplaatst hebt.

Buiten dit alles om heb je natuurlijk je garantie en is het natuurlijk logisch dat zij hem eerst willen nakijken.
Je had misschien beter de sevice afdeling van Iiyama kunnen inschakelen, dit gaat over het algemeen veel sneller.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• MartNL
Wat is dan een beetje een redelijk termijn om mijn geld terug te krijgen?
Ik wil het nl zo snel mogelijk weer terug. |:(
Wil nl een nieuwe monitor.

• MartNL
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:59 schreef Angel het volgende:
Met Graficall in leiden heb ik in het verleden alleen maar last van gehad. Zo lang je geen defecten heb met je gekochte spullen zijn ze vriendelijk maar zodra je je garantie ga claimen dan doen ze moeilijk.
Hmm dit klinkt niet best. :'(
Want ze waren ook al niet al te vriendelijk aan te telefoon.
Tenminste toen die kapot was.

Verwijderd

That's right en verder:

Volgens het wetboek;
(voor ovk's zie 3:37 Lid 3 Bw en 6:213 BV)
moet er VOOR de overeenkomst een verwijzing zijn gemaakt naar de Algeme Voorwaarden (AV=geen geld terug bij retour of binnen x dagen e.d.)Als dit niet is gebeurd is de ovk nietigbaar (mogelijkheid tot vernietiging). Dus zijn ze jou verplicht geld retour te doen, echter je had beter (zoals ook al eerder door anderen is gezegd) via IIyama kunnen doen. TIP als je voor een ander beeldkanon gaat LG FLATRON 19'Zeer goed beeld.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 22:50 schreef El_Capone het volgende:

[..]

Het is geen fout van Iiyama, maar grafical dient hier voor de retounering te zorgen en de kosten te dokken. Zelf ken ik iemand die werkt bij Iiyama, die zegt dat het bedrijf dat Iiyama verkoopt(Grafical in dit geval) de eerste 8 of 10 dagen verzorgt betreft het ophalen.
Aangezein je de monitor nog maar 5 dagen hebt moet direct je geld terug vragen + de kosten die je hebt moeten maken om hem op te sturen. Grafical heeft je voor kosten laten opdraaien die zij normaal zelf zouden moeten doen.
De afkoelingsperiode van 10 dagen (vanaf de dag dat je het apparaat in huis hebt) is wettelijk verplicht en is vast gelegt in de wet speciaal voor ecomerce.
Ehmm, mag ik de naam van die gozer die je kent bij Iiyama? Kan ik even met hem babbelen, we doen al jaren goed zaken met Iiyama maar hier heb ik nog nooit van gehoord.

Overigens als de monitor idd defekt is (en ja we kijken eerst altijd even,, vinden jullie het erg?) kan je bij ons binnen 14 dagen (8 wettelijk, dat klopt) kiezen voor 1: of je geld terug 2: Nieuwe monitor 3: Nieuwe monitor, ander type.

Wacht nou maar eerst af tot we de monitor uberhaupt weer terug hebben.

• MartNL
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:17 schreef ]NTT[ het volgende:

[..]

Wacht nou maar eerst af tot we de monitor uberhaupt weer terug hebben.
Hij is woensdagochtend al afgeleverd bij het postkantoor.
Dus je hebt hem allang binnen. En dan kies ik voor optie 1 geld terug.

• MartNL
Op zaterdag 20 oktober 2001 23:17 schreef ]NTT[ het volgende:

[..]
Overigens als de monitor idd defekt is (en ja we kijken eerst altijd even,, vinden jullie het erg?) kan je bij ons binnen 14 dagen (8 wettelijk, dat klopt) kiezen voor 1: of je geld terug 2: Nieuwe monitor 3: Nieuwe monitor, ander type.
Hoezo moet je hem verdomme eerst nakijken wat denk je dat ik er mee doe. Een nieuwe monitor kopen en dan er mee gooien ofzo. Ik wil gewoon mijn geld terug.
Je hoeft helemaal nergens na kijken gewoon terug storten die poen. IK kan het niet helpen dat dat ding binnen 5 dagen kapot is. En wie zit hier nou achter een kutmonitortje. JA IK. Wie heeft met dat kutding moeten sjouwen JA Ik.
GELD TERUG NU!!!!!!!!!!!!!!!!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op maandag 22 oktober 2001 12:04 schreef MartNL het volgende:

[..]

Hoezo moet je hem verdomme eerst nakijken wat denk je dat ik er mee doe. Een nieuwe monitor kopen en dan er mee gooien ofzo. Ik wil gewoon mijn geld terug.
Je hoeft helemaal nergens na kijken gewoon terug storten die poen. IK kan het niet helpen dat dat ding binnen 5 dagen kapot is. En wie zit hier nou achter een kutmonitortje. JA IK. Wie heeft met dat kutding moeten sjouwen JA Ik.
GELD TERUG NU!!!!!!!!!!!!!!!!
kan me wel voorstellen dat die dame aan de telefoon niet zo vrolijk van je werd........

doe s rustig man!! JEES alsof je met schelden en hard schreeuwen mensen sneller laat lopen! wees gewoon vriendelijk dan helpen (ja dat kan ook! helpen!) ze je ipv dat je ze forceert. maak je goede vrienden mee...
|:(

blup

• MartNL
Op maandag 22 oktober 2001 12:11 schreef Werkeend het volgende:

[..]

kan me wel voorstellen dat die dame aan de telefoon niet zo vrolijk van je werd........

doe s rustig man!! JEES alsof je met schelden en hard schreeuwen mensen sneller laat lopen! wees gewoon vriendelijk dan helpen (ja dat kan ook! helpen!) ze je ipv dat je ze forceert. maak je goede vrienden mee...
|:(
Je hebt gelijk sorry daar voor. Maar ik werd een beetje gek toen ik las dat ie hem ook nog een keer na moest kijken.
Je moeste eens weten hoe ik met dat ding heb lopen sjouwen.
Maar mijn excuus voor mijn maandagochtend gedrag. |:(
Ik wil graag een nieuwe eizo kopen. Ik ben mijn geld kwijt heb geen monitor en grafical zegt dat ze hem nog niet binnen hebben. :?
(trouwens ik ben steeds heel vriendelijk geweest hoor zeker voor de telefoon)
Pagina: 1