Quake wel en de rest niet....

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:46
Hallo, medetweakers.

Ik heb een heel vaag prrbleem.
Ik sinds een tijdje een nieuwe video kaart [zie sig] Quake 3 Draait er perfect op.
Maar zodra ik een ander spel gaat doen zoals UT en die demo rally trophy loopt ie gewoon na een x aantal minuten vast.
Ik heb al de nieuwste drivers geprobeerd voor de videokaart en de nieuwe 4in1 heb ik ook al en Directx 8.0 ook [ met directx7 ook het zelfde probleem].Dus waar kan het aanliggen?
Bedankt Galaxis.

PS: ga niet lopen zeuren van dat ik mijn bios moet flashen en er een nieuwe in moet zetten want ik snap toch niet hoe dat moet :)

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
nieuw bios flashen. als je niet snapt hoet dat moet kan je niet lezen want het staat gewoon op de site van msi of in een reamde bestandje

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 21:13
Op woensdag 17 oktober 2001 11:38 schreef Galaxis het volgende:
Hallo, medetweakers.

Ik heb een heel vaag prrbleem.
Ik sinds een tijdje een nieuwe video kaart [zie sig] Quake 3 Draait er perfect op.
Maar zodra ik een ander spel gaat doen zoals UT en die demo rally trophy loopt ie gewoon na een x aantal minuten vast.
Ik heb al de nieuwste drivers geprobeerd voor de videokaart en de nieuwe 4in1 heb ik ook al en Directx 8.0 ook [ met directx7 ook het zelfde probleem].Dus waar kan het aanliggen?
Bedankt Galaxis.

PS: ga niet lopen zeuren van dat ik mijn bios moet flashen en er een nieuwe in moet zetten want ik snap toch niet hoe dat moet :)
Heh quake3 is toch alles wat je nodig hebt? >:)

- Ruud

• Galaxis
Op woensdag 17 oktober 2001 12:18 schreef Zaagmans het volgende:

[..]

Zeker :)

• Galaxis
Dus... het komt er op neer dat ik mijn bios moet flashen???

Verwijderd

jah denk het wel...

Maar een vriend van me had dat ook en daar lag het aan het geheugen wat niet compatible was met zijn videokaart.
Mischien kun je het ff proberen met alleen 1 bepaald dimmetje geheugen van je en dan ff kijken of ie het doet met alleen 1 van die allemaal....

En ehh die BIOS update is reuze simpel joh dat lukt echt wel, en anders contact me maar ff via de mail of MSN en dan stuur ik je wel een goede diskette bestandjes en beschrijving van die BIOS.... ;)

• Galaxis
Ok dat zal ik dan vanavond effe uitprobreren met een dimmetje er in in plaats van 3 dan probeer ik ze wel effe allemaal uit maar nu moet ik gaan werken ik ben rond 21:00 weer terug.

en dan laat ik wel effe weten hoe het met dat geheugen is afgelopen.

• Dennis van der Stelt
  • Laatst online: 21-08 14:12
Kan BIOS van je moederbord zijn én/óf dat van je videokaart. Als je echt de laatste drivers hebt geprobeerd, ligt het misschien dáár aan.

Ik houd die Detonator drivers niet echt in de gaten, maar weet dat sommige érg snel maar ook érg buggy zijn, waardoor de boel crasht ofzo.

Je kunt dus beginnen met Detonator XP of andere drivers te downloaden en te proberen. Als dat echt niet werkt, zou ik dat van die dimm's proberen. Maar als je er zelf geen nieuwe hebt bijgeplaatst, zou ik denk ik toch m'n bios flashen.

En nee, das niet ingewikkeld. Alleen wel zorgen dat alles 100% perfect gaat, anders kun je een nieuw moederbord kopen! *D

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Maniakje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-07 12:50
Op woensdag 17 oktober 2001 12:18 schreef Zaagmans het volgende:
Bijna alles :)

CounterStrike, Diablo II en Worms World Party zou ik ook niet kunnen missen :9

The sentence below is true.
The sentence above is false.

• Galaxis
hey

Ik heb het idee van die dimmetjes gedaan maar dat hielp niet :(

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:43
Hmm, ik heb dezelfde videokaart en bij mij werken alle spellen perfect..
Ow, DVDstelt, Detonator is niet aan te raden op een kyro.. Das voor Nvidia kaarten.. :)

Galaxis, je hebt een MSI moederbord, probeer de AUTOmatische biosupdate functie van MSI eens, Live update:

Dan zul je eerst deze software moeten installen, wat op deze pagina staat.

http://www.msi.com.tw/support/liveupdate/livedriver.htm

Ook kun je die software van je driver CD-rom halen.

Gewoon dat programma draaien, wijst zich vanzelf. Ik raad je aan de software te gebruiken die op de homepage staan, die is nieuwer.. Ik heb dit programma nu zo;n 40 keer gebruikt en ik heb nog nooit problemen gehad.

• Galaxis
Ok.

ik heb met een brok in mijn keel mijn bios geflasht en er een nieuwe in gezet maar dat hielp ook niet :(

• Galaxis
hey

ik zag net bij het opstarten na min bios update dat mijn cd-rom en mijn cd-writer in PIO mode staan?????? wat is dat???

mijn hardeschijven die staan denk ik nog gewoon normaal ...
HELP

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 13:22 schreef Galaxis het volgende:

[..]

Zeker :)
Haha, UT rulez :P

• Galaxis
Op donderdag 18 oktober 2001 15:55 schreef Galaxis het volgende:
hey

ik zag net bij het opstarten na min bios update dat mijn cd-rom en mijn cd-writer in PIO mode staan?????? wat is dat???

mijn hardeschijven die staan denk ik nog gewoon normaal ...
HELP

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:01
Als Quake goed loopt en andere spellen niet is het OpenGL wat goed werkt en Direct3D niet. Je videokaart werkt dus sowieso goed in 3D-mode. Probeer eens andere drivers voor je videokaart ofzo.

Wat je ook kunt proberen is Half-Life (Counterstrike) te spelen, dat zou ook goed moeten gaan als je het in OpenGL mode (native) draait, als je hem op D3D zet moet hij dan vast gaan lopen...

• Galaxis
hehe opengl goed zei je????

In quake 3 ja.
Als ik UT in direct3d draait dan haal ik zo`n 90 fps maar dan krijg ik na een paar seconde spelen een groote hapering dan kan ik weer een minuutje gamen en dan loopt ie weer vast het vreemde is we ldat het geluid gewoon door blijft spelen [ zo loopt ie dus bij ieder ander spel vast behalve bij quake].
Draai UT echter in OpenGl dan haal ik maar 30 FPS :( maar dan loopt ie niet vast en dit is dus heel vaaaggggg.

Please help me people :)

• Galaxis
Ik net effe in Directx 8.0 effe direct3d getest en daar waren alle test succesvol maar in spellen doet ie het nog niet behalve bij quake!! :(

• Galaxis
Schop

• Galaxis
schopper de schop

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:28 schreef Galaxis het volgende:

In quake 3 ja.
Als ik UT in direct3d draait dan haal ik zo`n 90 fps maar dan krijg ik na een paar seconde spelen een groote hapering dan kan ik weer een minuutje gamen en dan loopt ie weer vast het vreemde is we ldat het geluid gewoon door blijft spelen [ zo loopt ie dus bij ieder ander spel vast behalve bij quake].
Draai UT echter in OpenGl dan haal ik maar 30 FPS :( maar dan loopt ie niet vast en dit is dus heel vaaaggggg.

OpenGL moet sneller gaan dan 30fps, als je videokaart maar HW OpenGL ondersteunt, bij jouw lijkt het me SoftWare based OpenGL anders moet je veel hoger kunnen halen :)

Jouw kaart moet het onderteunen, want als je van HW OpenGL gebruik maakt, gaat alles direct via de videokaart. Dus ik denk dat er iets mis is met jouw drivers :?

• Galaxis
nou ik denk niet dat het aan mijn drivers ligt maar aan mijn geluidskaart.
Is een Soundblaster 128 pci.
Ik heb al de niewste via 4 in 1 de final en de nieuwste drivers voor mijn video kaart en Soundkaart.

maar................Ik ben weeer een stapje verder...als ik de via 4 in 1 installeer dan kan ik keizen tussen een AGP driver VxD in normal mode of in turbo mode.
Als ik hem in turbo mode installeer doet quake het ook niet.Installeer ik hem echter in Normal mode doet quake het als een zonnetje 120 fps. Maar las ik geen van beidde installeer dan doen wel al mijn spellen het meer heeel traag dan draai ik quake maar weer met 40 fps ......echt een vaag probleem dit :(

• Galaxis
Kick some ass :P

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 11:51 schreef Galaxis het volgende:
nou ik denk niet dat het aan mijn drivers ligt maar aan mijn geluidskaart.
Is een Soundblaster 128 pci.
Ik heb al de niewste via 4 in 1 de final en de nieuwste drivers voor mijn video kaart en Soundkaart.

maar................Ik ben weeer een stapje verder...als ik de via 4 in 1 installeer dan kan ik keizen tussen een AGP driver VxD in normal mode of in turbo mode.
Als ik hem in turbo mode installeer doet quake het ook niet.Installeer ik hem echter in Normal mode doet quake het als een zonnetje 120 fps. Maar las ik geen van beidde installeer dan doen wel al mijn spellen het meer heeel traag dan draai ik quake maar weer met 40 fps ......echt een vaag probleem dit :(
Als je de via drivers in de turbo mode installeerd, dan zet ie automatisch de AGP rate of 4X, kijk eens in je bios of je daar de AGP rate op 4X hebt staan en of sideband adressing en fastwrites aan of uit staan. Probeer ook een beetje te spelen met de AGP aperture

Verwijderd

Check ff je IRQ's uit, haperingen wijzen meestal op een IRQ conflict.

Start > Programs > Accesoires > System tools > System Information

• Galaxis
ik heb effe een screenshotje gemaakt van mijn irqs want ikke dat niet snap...misschien zit het probleem hier wel.

take a look.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/janwillem2000/irq2.jpg

• Galaxis
kick

• Galaxis
hmmmmmmm.

In mijn bios kan ik bij AGP Apparature size kiezen tussen 2,4,8,16,31,64,128,256 mb op welke moet ik hem zetten ??

hij stond echter op 64mb

• Galaxis
yessssss.

Ik heb al mijn ram geheugen er uit gehaald en vervolgens even naar de Pc boer gegaan effe een nieuw reepje van 256 mb gekocht er in gezet en IK kon voor het eerst RALLY TROPHY DEMO helemaal spelen zonder dat ie vast loopt.

Hij schokte wel een aantal keer maar dat komt denk ik door mijn geluidskaart :)

hehe effe kijken wat ie nu met UT doet :)

ben zo terug

• Galaxis
lol was van korte duur hij doet weer niks behalve quake :(

• Galaxis
schop and kick

• Tachyon
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Hou eens op met dat geschop......

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 21:28 schreef Galaxis het volgende:

In quake 3 ja.

Wees blij gozer dat UT het fftjes doet, bij mij start hij geeneens op!!! :( Ik heb namelijk nog steeds zo'n zelfde probleem als jij dat hebt.

In safemode zonder geluid doet hij het wel, start hij gewoon op en met geluid start hij niet op of crashed hij direct!!! Maar desondanks doet Q3A / Team Arena het juist supergoed op mijn Chaintech Ri93, GTS2 64 mb DDR.

Dan maar Quaken!!

• Galaxis
Op vrijdag 19 oktober 2001 15:24 schreef JavaantjeX het volgende:

[..]

Wees blij gozer dat UT het fftjes doet, bij mij start hij geeneens op!!! :( Ik heb namelijk nog steeds zo'n zelfde probleem als jij dat hebt.

In safemode zonder geluid doet hij het wel, start hij gewoon op en met geluid start hij niet op of crashed hij direct!!! Maar desondanks doet Q3A / Team Arena het juist supergoed op mijn Chaintech Ri93, GTS2 64 mb DDR.

Dan maar Quaken!!

Galaxis schreef het volgende
Het is niet alleen Ut maar ook alle andere spellen die gebruik maken van direct 3d

• Galaxis
schop

• Galaxis
schop deel 2
Pagina: 1