Goede setje speakers voor de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10-08 01:29
Ik weet dat dit onderwerp al vaak langs is gekomen maar ik kon bij de search geen bevredigend antwoord vinden....

Ik ben op zoek naar een nieuw speakersetje ter vervanging van mijn FSP1000 setje. Ik ben alleen geinteresseerd in het geluid tijdens spellen. Muziek en DVD speel ik wel af op mijn audioinstallatie (Buizenversterker).
Bij mijn andere PC heb ik een Labtec APX 4620 en die klinkt een stuk beter dan die van creative, maar ik wil surround geluid. Ik vind het van belang dat ik de verhouding tussen de voor en achterspeakers en de bass tijdens een spel kan veranderen. (DTT3500?) Bovendien moet het setje zwart zijn.
Mijn budget is ongeveer FL 800,-

Iemand die mij een bepaalde set kan aanraden?
Met argumenten graag!

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dna koop je 2 labtec APX4620 setjes.

Eentje doe je in de rear out van je SBlive! en eentje in de front out. Dan kun je per set het volume gewoon regelen. Hardware matig (volume knopje). Dan heb je Dolby Surround.

totaal prijs: F200,- x 2 = F400,-

Oh waarom? beste prijs/kwaliteit verhouding. en heerlijke sattelites

Bilek, ik ben turk. Ik wil goede setje! Geef mij die setje anders haal ik al mijn vriendje bij zij jou slan!

• sankao
Zal het surround effect dan wel goed werken? (Ik heb een SB Live 5.1)
Bovendien zijn deze speakers niet zwart.

Ik heb zitten kijken naar de Klipsch Promedia 5.1
en de Videologic Digitheatre DTS

Ze liggen danwel een beetje buiten het budget maar ach...
geld moet rollen.

Is de DTT3500 niks? Let wel ik gebruik hem alleen voor spellen!

Verwijderd

Mjam 800,-?
Fuck surround! 2 B&W dm303's
Ga maar vlug luisteren bij de betere audio zaak.
Fuck pc speakers!

Genoeg geflamed. met een budget van 800,- koop je een hele mooie set speakers. Met een beetje moeite kan je vast
2 2e hands B&W dm602's kopen, ook een stel HELE mooie "goedkope" speakers.
-------------------------------------
Ah niet gelezen dat je al speakers had voor audio/dvd.
Tja tijdens spellen zal het weinig boeien, boem boem, paf paf, Mooie US blasters 4 voor 200,-? 360wat pmpo :r (LOL)
mwa die labtecs zullen wel ok zijn.

Ik blijf erbij dat je beter die buizenversterker etc combineerd met 2 dm303's of 602's kan nemen.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Leer eens lezen peltier :7

• AwesomE
  • Laatst online: 29-05-2025
DTT2500

...

Verwijderd

l. e. e. r. uhhh, Leer
e. e. n. s. Uhhh, Eens
(pauze)
l. e. z. e. n. uhhh(2x) Le-zen

:p

Ik blijf erbij, koop hifi speakers, geen pre made pc gerichte krengen en combineer ze met je huidige set.

• AwesomE
wat voor geluidskaart hebbie nu dan ?

mijn live5.1 en dtt2500 werken heel goed samen :D

...

• sankao
Ik heb nu een SB Lvie 5.1 player met FPS1000 boxjes
Ik wil geen 'normale' versterker + boxen omdat daar geen ruimte voor is. :)

• Yokozuna
DTT2500
moeilijk he onderbouwen.
Met argumenten graag!
Lezen!

En ja surround beeld (???) klinkt bijna hetzelfde als een normale 4.1 set. Wat maakt het uit dat ze wit zijn? Past voor 95% van de gevallen beter bij je pc.

Je hebt dan 4.2 "dolby surround". Nu dus met aan elke kant ook nog een een subwoofer. Dus laten we zeggen nog meer bass. Dat jij nou denkt dat meer florijn altijd beter klinkt kan ik nix aan doen. Ik vind de set 3x beter klinken dan een gemiddeld Cambridge Soundworks setje (en ja ook beter dan de DTT3500 met meester slechte prijs-prestatie verhouding)

Je doet de ene set in de front out, en de andere in de rear out. En je surround beeld werkt perfect. Hoef je ook meteen niet meer te klooien met software als je het 8erste setje harder wilt zetten, die je gewoon met de volume knop.

vroeger was je 2x F400,- kwijt aan deze setjes. En dit is een van de weinige sets die duidelijk in prijs snel verlaagd is. Dus je kunt zeker een goede set verwachten.

Anders luister je ze zelf een bij Dynabyte of Vobis. Ik was meteen verkocht iig.

Verwijderd

Mijn ervaring is dat je ongeveer 2% van de tijd dat je je speakers gebruikt, surround gebruikt. Zal van persoon tot persoon wat verschillen, maar het zou me uiterst verbazen als je boven de 15% uitkomt.

Met dat in gedachten heb ik een dikke brute stereo gekocht (voor heel weinig geld) en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ter indicatie: Speakers de 350 onderaan deze pagina had ik tweedehands voor 200 piek per speaker. Uitloopmodel stereo receiver erbij (dikke Harman/Kardon van 1300 voor 600). Klinkt fantastich. Meer dan genoeg bas dat ik echt geen sub nodig heb (een sub die hier wat aan toevoegt kost ook minimaal 1400 piek ofzo).

Eventueel kun je (later) een surround receiver aanschaffen, dan hou je de mogelijkheid om er later achterspeakers bij te kopen nog vrij. Da's nog iets dat voor HiFi spreekt: modulariteit.

Als je om wat voor reden dan ook niet aan de HiFi wil (zou stom zijn), dan is de dual APX 4620, zoals hier genoemd, waarschijnlijk veruit de beste oplossing. Die sattelietjes zijn iig nog tweeweg (met twee midrange drivers en een tweeter), daar zal Creative/CSW met zijn luizige full-range speakers never nooit niet aan kunnen tippen.

• Yokozuna
Tenkjoe :)

• JT
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Videologic Siroco Crossfire, kost iets meer dan 800 piek, maar dan heb je ook wat hoor :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.videologic.com/Images/JPG/Products600/VL-60386.jpg

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Als je 800 piek gaat uitgeven kun je zeker beter voor échte Hi-Fi speakers gaan. No offense, maar die Sirocco Crossfire is brandhout. Te duur om nog als PC speaker door de beugel te kunnen en niet goed genoeg om Hi-Fi genoemd te mogen worden.

Beetje zoals een Twingo: te groot voor een bromfiets, te klein voor een auto.

Verwijderd

Er zat hier ook nog ergens een review van setjes aan te komen, waar blijft-ie ??? ;)

• AwesomE
Op donderdag 18 oktober 2001 09:45 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

moeilijk he onderbouwen.
[..]
doe maar ff een search :P

...

• sankao
Op donderdag 18 oktober 2001 09:45 schreef Yokozuna het volgende:

En ja surround beeld (???) klinkt bijna hetzelfde als een normale 4.1 set. Wat maakt het uit dat ze wit zijn? Past voor 95% van de gevallen beter bij je pc.
En laat ik nou net bij die 5% zitten! |:(
Op donderdag 18 oktober 2001 10:10 schreef Bnard het volgende:
Mijn ervaring is dat je ongeveer 2% van de tijd dat je je speakers gebruikt, surround gebruikt. Zal van persoon tot persoon wat verschillen, maar het zou me uiterst verbazen als je boven de 15% uitkomt.
Ik ben zelf ook even gaan nadenken en voor de keren dat ik er werkelijk gebruik van maak is het het geld (nog)niet waard!

Ik hou het voorlopig nog even bij mijn huidige speakers en ga gewoon een aantal leuke DVD's kopen voor dat geld!

In ieder geval iedereen bedankt voor alle adviezen!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 18 oktober 2001 11:47 schreef Bnard het volgende:
Als je 800 piek gaat uitgeven kun je zeker beter voor échte Hi-Fi speakers gaan. No offense, maar die Sirocco Crossfire is brandhout. Te duur om nog als PC speaker door de beugel te kunnen en niet goed genoeg om Hi-Fi genoemd te mogen worden.

Hoe weet je dat ??? Heb je ze gehoord ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Op woensdag 17 oktober 2001 13:00 schreef dtjiang het volgende:
wat voor geluidskaart hebbie nu dan ?

mijn live5.1 en dtt2500 werken heel goed samen :D
compleet mee eens, tot ik mn hoontech iphone haalde, god wat roelt dat ding via koptelefoon. DTT2500 staat nu rond mn bed opgesteld voor de dvd' s met de sub onder het bureau :P

ding roelt, maar je moet de bass wel wat boosten :) vermogen schiet wat te kort soms, met name bij een awm in cs :)

Verwijderd

Micrsoft sound system.

Is zwart.
Heeft zeer goede bas.
Heeft maar twee sattelieten maar geeft toch goed surround sound.

• Yokozuna
Op donderdag 18 oktober 2001 11:47 schreef Bnard het volgende:

Lol, dit is JUIST DE pc speaker zet die je zowat hifi kunt noemen. En hoe kan jij die nou horen, ze zijn bijna niet te krijgen in nederland. Ik baseer mijn mening op test van meerdere sites. Waar baseer jij het op?

• JT

JT

VETAK y0

No offence hoor, en ik denk dat dit ook wel goede speakers zijn, weet het alleen niet zeker, maar om nou je mening op reviews van sites te basseren....Nee, want dat zijn sites die Creative ook goed vinden.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb de Scirocco niet gehoord. "Brandhout" zal inderdaad (flink) overdreven zijn. Echter, het enige bestaansrecht van die PC speakersetjes is de lage prijs. Zodra dat voordeel niet meer telt (als je bijvoorbeeld >800 piek te besteden hebt) is het ronduit achterlijk om voor zo'n on-modulair en eenzijdig setje te gaan.

Daarnaast geloof ik er heilig in dat een goede bas alleen te maken is door veel lucht zachtjes te verplaatsen en niet door weinig lucht heftig te verplaatsen. Daarom klinken die Bose speakers zo bagger (hoog is wel goed maar de bas is veel te fel), en daarom kunnen deze speakers ook nooit goed zijn.

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-08 06:34

Jox444

Honestly....

Op donderdag 18 oktober 2001 16:48 schreef neographikal het volgende:

[..]

compleet mee eens, tot ik mn hoontech iphone haalde, god wat roelt dat ding via koptelefoon. DTT2500 staat nu rond mn bed opgesteld voor de dvd' s met de sub onder het bureau :P

ding roelt, maar je moet de bass wel wat boosten :) vermogen schiet wat te kort soms, met name bij een awm in cs :)
Dtt3500 8-) klinkt nog beter

Het is FRIET!

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 18 oktober 2001 18:14 schreef Bnard het volgende:
Ik heb de Scirocco niet gehoord. "Brandhout" zal inderdaad (flink) overdreven zijn. Echter, het enige bestaansrecht van die PC speakersetjes is de lage prijs. Zodra dat voordeel niet meer telt (als je bijvoorbeeld >800 piek te besteden hebt) is het ronduit achterlijk om voor zo'n on-modulair en eenzijdig setje te gaan.

Daarnaast geloof ik er heilig in dat een goede bas alleen te maken is door veel lucht zachtjes te verplaatsen en niet door weinig lucht heftig te verplaatsen. Daarom klinken die Bose speakers zo bagger (hoog is wel goed maar de bas is veel te fel), en daarom kunnen deze speakers ook nooit goed zijn.
Mjah....vind ik bullshit. Er zijn genoeg subs/speakers met 6,5 " woofer die het heel goed doen. Of zijn die ook allemaal klote volgens jou ?

En ja, ik zou dit meer als Hifi klassificeren en ik vind het fout dat je een oordeel velt over deze speakers zonder ze ooit maar 1 x gehoord te hebben.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ach, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Je hebt een groot volume kast nodig voor een goed klinkende bas (waarschijnlijk ten overvloede: goed is niet 'heel hard' of 'heel diep' - goed is met name hoe strak en zuiver de bas is) en met zo'n bas kastje ter groote van een schoenendoos red je dat gewoon niet. Ook die zuiltjes van Bose (niet de melkpakken) vind ik afschuwelijk klinken. Er zit wel veel bas in, maar die bas is gewoon oerlelijk.

Verder is het met de meeste (alle) PC speakersets zo dat het onderste deel van het toonbereik waar je al richting kan onderscheiden toch uit de basdriver komt, waardoor er dus een stuk stereobeeld verloren gaat.

Maargoed, of je de klank goed vind zal voor iedereen verschillen. Het eerste minisetje waar ik van onder de indruk ben moet ik nog tegenkomen. Ja, de APX 4620, maar dat is omdat die maar 200 piek kost.

Mijn argument dat zo'n setje niet uit te breiden of aan te passen is staat natuurlijk als een dijk, daar kun je niet omheen. Je kunt niet (goed) afzonderlijk de sattelieten of de versterker vervangen, en je hebt maar 1 input, of misschien twee.

Verwijderd

Op donderdag 18 oktober 2001 10:10 schreef Bnard het volgende:

Met dat in gedachten heb ik een dikke brute stereo gekocht (voor heel weinig geld) en ik heb er geen seconde spijt van gehad. Ter indicatie: Speakers de 350 onderaan deze pagina had ik tweedehands voor 200 piek per speaker. Uitloopmodel stereo receiver erbij (dikke Harman/Kardon van 1300 voor 600). Klinkt fantastich. Meer dan genoeg bas dat ik echt geen sub nodig heb (een sub die hier wat aan toevoegt kost ook minimaal 1400 piek ofzo).

Eventueel kun je (later) een surround receiver aanschaffen, dan hou je de mogelijkheid om er later achterspeakers bij te kopen nog vrij. Da's nog iets dat voor HiFi spreekt: modulariteit.

Als je om wat voor reden dan ook niet aan de HiFi wil (zou stom zijn), dan is de dual APX 4620, zoals hier genoemd, waarschijnlijk veruit de beste oplossing. Die sattelietjes zijn iig nog tweeweg (met twee midrange drivers en een tweeter), daar zal Creative/CSW met zijn luizige full-range speakers never nooit niet aan kunnen tippen.
Die luidsprekers staan in de Conrad gids van 1994 ook voor die prijs :), verder vallen ze in het niet bij een setje B&W's :)

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 18 oktober 2001 21:25 schreef Bnard het volgende:
Ach, we hoeven het niet met elkaar eens te zijn.

Je hebt een groot volume kast nodig voor een goed klinkende bas (waarschijnlijk ten overvloede: goed is niet 'heel hard' of 'heel diep' - goed is met name hoe strak en zuiver de bas is) en met zo'n bas kastje ter groote van een schoenendoos red je dat gewoon niet. Ook die zuiltjes van Bose (niet de melkpakken) vind ik afschuwelijk klinken. Er zit wel veel bas in, maar die bas is gewoon oerlelijk.

Verder is het met de meeste (alle) PC speakersets zo dat het onderste deel van het toonbereik waar je al richting kan onderscheiden toch uit de basdriver komt, waardoor er dus een stuk stereobeeld verloren gaat.

Maargoed, of je de klank goed vind zal voor iedereen verschillen. Het eerste minisetje waar ik van onder de indruk ben moet ik nog tegenkomen. Ja, de APX 4620, maar dat is omdat die maar 200 piek kost.

Mijn argument dat zo'n setje niet uit te breiden of aan te passen is staat natuurlijk als een dijk, daar kun je niet omheen. Je kunt niet (goed) afzonderlijk de sattelieten of de versterker vervangen, en je hebt maar 1 input, of misschien twee.
Ik weet heel goed wat je met goede bas bedoelt. En ja, Bose zuigt idd heel erg. Geen midden en schel hoog, modderige bas enzovoort. Maar dat betekent gewoon niet dat een kast minimaal een m3 groot moet zijn voor goede bas. En net had je het over de speaker :?

En die sub van Videologic is best aan de pittige kant qua grootte hoor.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Speaker en kast zijn natuurlijk onlosmakelijk verbonden (figuurlijk, niet letterlijk). Je hebt gelijk hoor, beetje slordig van me.
verder vallen ze in het niet bij een setje B&W's
Jep, ze vallen inderdaad in het niet bij een stel B&W's, maar ik had 1000 piek en de receiver kostte zeshonderd :o. Anyways, ze klinken voorlopig prima. En je gaat een Skoda ook niet met een Volvo vergelijken. Dit is trouwens ook die veelgeprezen modulariteit van Hi-Fi. Op dit moment outclassed mijn receiver mijn speakers, maar dat zal op een gegeven moment wel veranderen. Om later weer te veranderen :).
Pagina: 1