/14 Internationaal?

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Topicstarter
Hey, wat ik me nu dus zit af te vragen is, hoe staat iedereen er tegen over wanneer /14 internationaal zou gaan? Programmeur zijn er over de hele wereld, en wat zich in general etc.. zich afspeelt is meestal toch .nl gericht. (hardware/software/e.d. niet).

Als dit een internationaal forum zou worden, dan zouden er een stuk meer mensen op kunnen reageren, en zo ook meer kennis.

Wat vinden jullie hiervan?

ps. Het is niet compleet programmeren gericht, maar het betreft in dit geval /14 (vandaar).

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Of is en blijft dit gewoon .nl?

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Vote! Vote! Vote! :P

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 17:11

GraasGast

Analogue Heaven

* GraasGast is dus tegen, zie andere thead

het is gewoon veel meliger als je met een hoop nederlanders onder mekaar zit :P

als engels niet je moedertaal is zul je veel minder leuk steilgebruik gebruiken, waardoor de gemiddelde post al een stuk saaier gaat worden.

en waarom zouden we...er zijn int. programeerfora zat, en niet echt veel nederlandse, dus laten we het zo houden hier...met veel nieuwe users, vooral buitenlanders, aat er denk ik toch een hoop sfeer verloren, en dat zou jammer zijn ;(

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Het grote punt is dat het 'community' gevoel dan onder druk kan komen te staan.... taalproblemen, massaliteit en diversiteit maken het dan wellicht minder aantrekkelijk...

Op zich vind ik het wel een aardig idee, maar het zou wel erg goed uitgedacht moeten worden. Samen met enkele Gotters trachten we een Java community op te zetten, maar waarschijnlijk zullen we ons daar ook beperken tot Nederlands...

Voor vrijwel elke taal of platform is wel een goed forum ergens op het web... Voegt het dus veel toe?

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Nix tegen een internationaal forum wat net zo gezellig is als got. Maar dan niet hier, aangezien je dan allerlei engelse lui aan gaat trekken die andere fora gaan vervuilen en dat is niet wat we willen denk ik..

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 11:21 schreef mbravenboer het volgende:
Het grote punt is dat het 'community' gevoel dan onder druk kan komen te staan.... taalproblemen, massaliteit en diversiteit maken het dan wellicht minder aantrekkelijk...

Op zich vind ik het wel een aardig idee, maar het zou wel erg goed uitgedacht moeten worden. Samen met enkele Gotters trachten we een Java community op te zetten, maar waarschijnlijk zullen we ons daar ook beperken tot Nederlands...

Voor vrijwel elke taal of platform is wel een goed forum ergens op het web... Voegt het dus veel toe?
Dat zijn inderdaad ook punten waar ik aan zit te denken, of het wel een goed idee zou zijn. Een apart forum misschien een goed alternatief, waar dus alleen engels gesproken wordt, maar dan heb je dus 2 verschillende, en dat is nou ook weer niet echt ideaal.

anyways, java communitie? meer info? :)

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 17 oktober 2001 11:23 schreef Scorpion het volgende:

[..]
anyways, java communitie? meer info? :)
Ik zal hier niet teveel spammen anders worden ACM en chem boos :)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 13:53

chem

Reist de wereld rond

mag wel hoor wasigh :)

btw ik zie het niet zitten, aangezien een flink aantal mensen al moeite hebben met de nederlandse taal, oh-jee als het engels gaat worden...

verder is het nederlands juist wel een fijne afwisseling tussen alle engelse texten die ik lees, schrijf en praat (ook thuis met vriendin)

Straks sta ik bij de bakker en vraag ik om 1 bread please...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik was idd juist zo blij een keer in het Nederlands te kunnen discussieren over allerlei dingen.

Er zijn genoeg /14's out there, za'k maar zeggen, dus * drm is tegen

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

ik denk toch zeker wel dat ik vanuit .nl genoeg antwoorden krijg op mijn vragen in /14.
Ik denk zelfs dat als /14 internationaal gaat dat het geheel niet erg overzichtelijk blijft en dat dat dan dus geen meerwaarde heeft voor /14 en zelfs eventueel afbreuk doet aan.

/me is dus in dit geval redelijk tegen :P

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Sjonny

Fratser

nieuwsgroepen genoeg voor dit soort dingen?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
duidelijk dus, wat ik zelf ook al dacht, is dat er geen behoefte is aan engelsen erbij. dit forum zijn genoeg nederlanders, en is zo stukken duidelijker voor de meesten van ons. voor andere behoeftes kan men al op andere forums terecht.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 17 oktober 2001 12:05 schreef Scorpion het volgende:
[..]
voor andere behoeftes kan men al op andere forums terecht.
ja, zoals op alt.sex.animals ofzo :P

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Scorpion

Scorpion

Topicstarter
Op woensdag 17 oktober 2001 12:30 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ja, zoals op alt.sex.animals ofzo :P
precies :)

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001